ویراستی، توییتر ایرانی؟
ویراستی یک شبکه اجتماعی کوتاهنویسی بومی است که از رابط کاری آن به نظر میرسد تلاش میکند جایگزینی برای شبکه اجتماعی فیلتر شده توییتر باشد. ویراستی فقط چند ماهی است که فعالیت خود را آغاز کرده است و سازنده آن، همان سازنده شبکه اجتماعی «گپ» است.
امکانات شبکه اجتماعی ویراستی
در ویراستی امکاناتی نظیر امکان درج محتوای چندرسانهای، حذف کامل حساب کاربری، زیرساخت هوشمند تشخیص روندها (Trends) و سرعت بالا برای کاربران وجود دارد. ویراستی دسترسی جهانی دارد و از زبانهای عربی و انگلیسی هم پشتیبانی میکند.
در زمان نگارش این مطلب، اپلیکیشن ویراستی بیش از 50 هزار بار در کافهبازار و بیش از 40 هزار بار در مایکت دانلود شده است. با این حال استقبال کاربران از آن به اندازه پیامرسانهایی نظیر بله، ایتا، گپ و آیگپ نبوده است و به نظر میرسد هنوز از تنوع کافی در طیف مخاطبین برخوردار نیست.
طراحی این پلتفرم شباهت زیادی به توییتر دارد و حتی رنگ آبی توییتر در طراحی لوگو و محیط آن به چشم میخورد اما در آن واژههای «راستا» بهجای «اکسپلور»، «نشانک» بهجای «بوکمارک» و «ویراست» بهجای «توییت» به کار رفته است. بدون تردید ویراستی در همان نگاه اول، تلاش برای جایگزین توییتر بودن را به کاربر تداعی میکند.
بنیانگذار ویراستی: قرار نیست ویراستی جایگزین توییتر باشد
به نقل از ماهنامه پیوست، مهدی انجیدنی مدیرعامل پیامرسان گپ و بنیانگذار ویراستی اظهار داشت که این پلتفرم قرار نیست جایگزین توییتر باشد؛ وی در مورد ماهیت فعالیت ویراستی میگوید: از چندین ماه قبل برنامهریزی کردیم تا محصولی جدید با رویکرد کسبوکاری در حوزه نشر محتوا بر پایه پلتفرم میکروبلاگ ارائه کنیم. سیاست این پروژه این است که بر بستر کسبوکار محتوا تمرکز کند.
مهدی انجیدنی: ویراستی پلتفرمی برای تعامل مردم با سازمانهاست
بنیانگذار ویراستی معتقد است کمبود برنامههای موجود در فضای فعلی، میتواند به رشد این برنامه کمک کند. انجیدنی میگوید: در شرایط کنونی باتوجه به اینکه حضور مردم در فضای مجازی روزبهروز افزایش پیدا میکند، پلتفرمهای مشخصی برای نشر اخبار و ارتباط تعاملی مردم با نهادهای دولتی و مجموعههای خصوصی نداریم.
زارعپور: معاونان و مدیران استانی وزارت ارتباطات باید در ویراستی حضور یابند
«عیسی زارعپور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: در وزارت ارتباطات تکلیف کردم که تمام معاونان و مدیران کل استانی در این پلتفرم حضور یابند و هرکدام از مردم که هر مشکلی از آنتندهی یا کندی اینترنت دارند را آنجا مطرح کنند و مسئولان نیز رسیدگی خواهند کرد و تا حل مشکل پیش میروند. من شاید روزی یکی دو ساعت وقتم را فضای مجازی بگیرد اما مشخصاً در ویراستی نیم ساعت تا یک ساعت پیامهای مردم را میخوانم، پاسخ و ارجاع میدهم و روزی به 20 تا 30 نفر پاسخگو هستم.