خلاصه خبر
تسلا برای اولین بار کاهش تحویل خودرو در دو سه ماهه دوم متوالی را ثبت کرد، اما این موضوع به دلیل کمبود تقاضا نبود. تعطیلیهای مرتبط با کووید در چین و کمبود قطعات عامل اصلی کاهش 18 درصدی سه ماهه دوم امسال بودند.
این غول خودروهای الکتریکی هفته گذشته اعلام کرد که 254695 وسیله نقلیه را در دوره آوریل تا ژوئن تحویل داده است. در حالی که نسبت به 201250 دستگاه خودرو در سه ماهه دوم سال 2021 افزایش 26 درصدی را نشان میدهد، این رقم برای سه ماهه قبل (سه ماهه اول 2022) به 310،048 دستگاه بوده است.
در آغاز سه ماهه دوم، تحلیلگران وال استریت انتظار تحویل 350 هزار خودرو از تسلا را داشتند، اما ایلان ماسک گفت که تعداد تحویل از سطح سه ماهه اول بیشتر نخواهد بود و زمانی که تأثیر تعطیلی چین در نظر گرفته شد، این تعداد بازبینی شد.
کارخانه شانگهای تسلا مسئول حدود نیمی از تولید این شرکت در سال گذشته بود، اما افزایش مجدد شیوع کرونا، باعث شد تا تولید در این کارخانه و موارد متعلق به تامینکنندگان آن به طور موقت متوقف شود. این امر منجر به افزایش تولید تسلا در کارخانه فرمونت کالیفرنیا شد تا کسری را جبران کند.
تسلا گفت که مسائل مربوط به کووید/تامین نزدیک به پایان سه ماهه کاهش یافت و این اتفاق بیشترین حجم تولید ماهانه در تاریخ این شرکت را در ماه ژوئن به ثبت رساند.
بزرگترین شرکت خودروهای برقی جهان اخیراً بیش از حد معمول در تیتر اخبار قرار گرفته است. ماسک گفت که به دلیل «احساس فوقالعاده بد» در مورد اقتصاد، میخواهد درصد کارکنان شرکت را کاهش دهد؛ اقدامی که منجر به شکایت برخی کارکنان شده است. همچنین قیمت وسایل نقلیه این شرکت 6000 دلار افزایش یافت و کارمندانی که به درخواست ماسک به کارخانه فرمونت بازگشتند متوجه شدند که میز یا جای پارک کافی برای کار کردن وجود ندارد.