پیش از همه گیری ویروس کرونا، استفاده از ابزارهای مدیریت
از راه دور (Data Center Infrastructure Management) و همچنین استفاده از خدمات هممکانی (Colocation) اختیاری بود و بسیاری از مدیران به دلیل نگرانی در مورد امنیت سایبری و عدم امکان کنترل تمام وقت بر اطلاعات و سخت افزارها، از گزینههای دیگری استفاده میکردند.
اما امروزه بر اثر محدودیت های قرنطینه و همچنین کاهش بودجه های سازمانی اغلب شرکت ها به دنبال سرویس دهندگان کولو(ColoProviders) و ابزارهای کنترل مدیریت زیرساخت مراکزداده (DCIM) هستند.
این موضوع باعث شده حالا ارائه دهندگان این خدمات به دنبال افزایش امکانات و ارائه آن ها در قالب سرویس های مقرون به صرفه باشند.
به عنوان مثال شرکت اشنایدر نیز به عنوان یکی از ارائه دهندگان خدمات DCIM، به دنبال ادغام آن با هوش مصنوعی در جهت کنترل بهینه تر و موثرتر مراکزداده است؛ چرا که افزایش نیاز به این سرویس ها دیگر موقتی نیست و پس از همه گیری نیز ادامه خواهد داشت.
خوشبختانه اولین نمونه های نرم افزار DCIM داخلی در حال تکامل است و اخیراً نمونه های بین المللی توسط شرکت های پیشرو در این حوزه ارائه، راه اندازی و پشتیبانی شده است.