اخیراً سیسکو در گزارشی اعلام کرد که درآمد آن در سه ماهه قبلی به 12.8 میلیارد دلار افزایش یافته است؛ در این گزارش اعلام شده که درآمد خالص شرکت 4 درصد افزایش پیدا کرده و به 3.5 میلیارد دلار رسید. سفارشات محصول در بخش مشتریان نیز در بالاترین حد یک دهه اخیر خود 10 درصد افزایش یافت.
رشد مالی سیسکو در تمامی بخشها
طبق گزارشات این شرکت، بخش دولتی، ارائهدهندگان خدمات و بخشهای کسب و کار کوچک و متوسط به ترتیب 11، 17 و 16 درصد رشد کردند. حتی سفارشات بخش سازمانی، که در یک دوره سه ماهه با کاهش سوددهی روبرو شده بود، بهبود یافته و درآمد حاصل از هر یک از دستهبندیهای محصولات سیسکو رشد قابل توجهی داشته است. پلتفرمهای زیرساخت، از جمله نرمافزارهای مراکز داده، سوئیچها و روترها، پس از افت 3 درصدی سهماهه قبل، طی این دوره 6 درصد رشد کردند. این بخش بزرگترین محرک رشد درآمد سیسکو است.
شرکتها در حال بازسازی زیرساختهای خود هستند
سیسکو، که تحلیلگران آن را بهعنوان یک بازار جهانی در بخش فناوری میدانند، رشد درآمد قابل توجهی را در کشوری به ثبت رساند که در طول همهگیری بیشترین ضربه اقتصادی را خورده است.
چاک رابینز، مدیر عامل شرکت میگوید که این شرکت در بخش خردهفروشی رشد دو رقمی داشته است.
رابینز میگوید که شرکتها در حال خرید برای پروژههایی هستند که در طول همهگیری کرونا متوقف کرده بودند. همچنین، کسبوکارها برای آمادگی در برابر بلایای آینده، نوسازی زیرساختهای خود را آغاز کردهاند. این امر شامل سرمایهگذاری در زیرساختها برای مهاجرت به ابرهای عمومی مانند آمازون وب سرویس و مایکروسافت آژور میشود.
قیمت برخی از محصولات سیسکو افزایش مییابد
اسکات هرن، مدیر مالی سیسکو، میگوید که کمبود مداوم سیلیسیم، سیسکو را مجبور کرده است که برای تضمین عرضه، قیمت های بالاتری برای تراشهها بپردازد. سایر عوامل موثر در افزایش قیمت نهایی محصولات سیسکو، افزایش هزینههای حمل و نقل و هزینههای تسریع در تولید هستند.
با وجود هزینههای بیشتر، سیسکو تاکنون قیمت اکثر محصولات را افزایش نداده است. ولی احتمالاً افزایش هزینههای تحمیل شده توسط دولت امریکا، منجر به افزایش قیمت محصولات این شرکت خواهد شد. رابینز در اینباره میگوید: «ما فعلا در مورد برخی از محصولات تصمیماتی گرفتهایم و در آنها افزایش قیمت خواهیم داشت.»