Web Analytics Made Easy - Statcounter
مراکزداده شرکت Vantage متعهد میشوند که تا سال 2030 به تولید کربن صفر برسند

مراکزداده شرکت Vantage متعهد میشوند که تا سال 2030 به تولید کربن صفر برسند

مراکز داده شرکت Vantage (یکی از بزرگترین شرکت های ارائه دهنده خدمات راه اندازی مراکزداده ابر مقیاس، واقع در کالیفرنیا) برخی از بزرگترین مشتریان خود را متعهد می‌کند که تا سال 2030 هیچ کربنی از خود منتشر نکنند. با این حال، برخی شرکت ها مانند DigitalBridge اذعان می‌کند که احتمالاً در این بازه زمانی به طور کامل به هدف صفر نخواهد رسید و ممکن است برای پر کردن شکاف به جبران کربن متوسل شود.

استراتژی آن برای دستیابی به این هدف شامل سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه برای فناوری‌هایی مانند ذخیره انرژی و جایگزینی برای تولید گازوئیل، تامین انرژی تجدیدپذیر، همکاری با مستاجران مرکز داده برای کاهش ردپای کربن آنها و ایجاد زنجیره تامین فروشندگانی است که اهداف اقلیمی با خودش هماهنگ است. Vantage همچنین در حال برنامه ریزی برای سرمایه گذاری در فناوری حذف کربن است.

آماندا ساتتون، مدیر ارشد پایداری در ونتیج، به DCK گفت: “بسیاری از شرکای ما در حال استفاده صد در صدی از انرژی‌های تجدیدپذیر در شبکه خود هستند، اما ممکن است تا سال 2030 به نقطه ترسیم شده نرسیم.” “2030 یک هدف جاه طلبانه است و ما می‌دانیم که برای رسیدن به آن تلاش بسیاری لازم است.”

وی از به اشتراک گذاشتن میزان انرژی مصرفی 14 پردیس مرکزداده Vantage در آمریکای شمالی و اروپا خودداری کرد اما طبق اطلاعات موجود از این 14 پردیس، چهار محوطه فضای باز تقریباً به طور کامل از انرژی آبی، جزر و مدی و باد تغذیه می‌کنند و سایر مکان ها گزینه‌های خرید انرژی سبز یا اعتبارات تجدیدپذیر را ارائه می‌دهند.

جاه طلبی‌های جدید اپراتورهای مرکز داده برای کربن صفر خالص

اخیراً تغییری در نحوه برخورد اپراتورهای مرکز داده بزرگ با انتشار کربن ایجاد شده است و تمرکز به سمت کربن خالص صفر واقعی تغییر یافته است. آنها در حال حاضر به طور فزاینده ای اذعان دارند که صرف خرید اعتبارات تجدیدپذیر در یک مکان و استفاده از آنها به جای انرژی آلوده که در جاهای دیگر استفاده می‌شود (در نتیجه دستیابی به “کربن خنثی”) باعث کاهش انتشار گازها در شبکه‌های تولید شده با تولید کربن می‌شود.

سال گذشته، گوگل اولین شرکتی بود که متعهد شد تا سال 2030 به طور شبانه روزی تمام دفاتر و مراکز داده خود را با انرژی بدون کربن تغذیه کند. مایکروسافت ماه گذشته نیز تعهد مشابهی بدون صفر داد. هر دو تشخیص دادند که حل این مشکل چقدر پیچیده است، با فناوری‌هایی که هنوز توسعه نیافته اند و بازارهای انرژی که هنوز تجدید ساختار نشده اند. گوگل می‌گوید که از سال 2017 از طریق خرید انرژی تجدیدپذیر برای جبران مصرف جهانی خود کربن خنثی بوده است. مایکروسافت در حال برنامه ریزی برای انجام این کار تا سال 2025 است.

مانند دیگر اپراتورهای مرکز داده تخصصی، Vantage مستقر در دنور، عمده فروش مرکز داده که از مقیاس‌های بزرگ مانند مایکروسافت و گوگل پیروی می‌کند، چاره ای جز این ندارد که با اهداف کربن صفر مطابقت داشته باشد. تسهیل برق رسانی به زیرساخت‌های خود با انرژی پاک، راهی برای پیروزی در کسب و کار آنها برای اپراتورهای تخصصی شده است.

Vantage Data Centers
Vantage Data Centers

راه طولانی به سمت کربن صفر خالص

ساتون بیان داشت که حل پازل شبانه روزی انرژی بدون کربن بخشی از استراتژی Vantage است. او می‌گوید: «برخی از این پروژه توسط ابرمقیاس‌های قوی تر هدایت می‌شود اما شرکت ما از دیدگاه عملیاتی خود به این موضوع علاقه مند است.»

وی گفت: «تمرکز اصلی ما بر مشارکت با شرکت‌های خدمات رسانی برای سرمایه گذاری در زیرساخت‌هایی است که ذخیره انرژی تجدیدپذیر را امکان پذیر می‌کند. این فقط مربوط به نصب باتری‌های کافی برای تحمل بار در طول شب نیست، بلکه سرمایه گذاری در توسعه این فناوری است. همانطور که مدیران مایکروسافت در اعلام تعهد خود بدون کربن اشاره کردند، ذخیره انرژی در مقیاس بزرگ امروز بسیار دشوار است.

Vantage بودجه تحقیق و توسعه لازم را دارد، اما تمرکز تحقیق و توسعه در حال حاضر واقعاً بر طراحی است. ما در حال حاضر امکانات زیادی ایجاد می‌کنیم. توسعه دهندگان مرکز داده انگیزه تجاری قوی ای برای بهبود طراحی تاسیسات خود برای بهینه سازی مصرف انرژی و اخیراً بهره وری آب دارند.»

Vantage HQ
دفتر مرکزی Vantage

بهبود بهره وری نیز به طور سنتی پاسخ آنها به سوالات پیرامون مسائل اقلیمی بوده است. ماهیت تأمین انرژی تأسیسات آنها تنها در سالهای اخیر به نگرانی عمده ای تبدیل شده است، زیرا ابرمقیاس‌ها که بیشتر به مسئله انرژی آگاهی دارند؛ با افزایش اشتیاق سرمایه گذاران برای تجارت پایدار، محرک اصلی رشد ارائه دهندگان مراکز داده شده اند.

Vantage یکی از اعضای اتحادیه خریداران انرژی تجدیدپذیر است، یک انجمن صنعتی متشکل از حدود 200 شرکت بزرگ که برای تغییر بازارهای انرژی در ایالات متحده تلاش می‌کنند تا دسترسی به انرژی‌های تجدیدپذیر را برای خریداران بزرگ مقیاس انرژی افزایش دهند. چندین ارائه دهندگان بزرگ مرکز داده و همچنین ابرمقیاس‌ها نیز در این انجمن عضو هستند.