طبق گفته افراد مطلع و مکاتبات داخلی که از توییتر فاش شده است، این شرکت، قصد دارد توییتر بلو، اشتراک 4.99 دلاری این شرکت که ویژگیهای اضافی را به کاربران ارائه میکند، به اشتراکی گرانتر که هویت کاربران را نیز بررسی و تأیید میکند، تغییر دهد. توییتر در حال حاضر قصد دارد برای اشتراک توییتر بلو جدید 19.99 دلار دریافت کند.
بر اساس طرح فعلی، کاربران تأیید شده 90 روز فرصت دارند مشترک شوند یا علامت آبی خود را از دست بدهند. به کارمندانی که روی این پروژه کار میکنند، روز یکشنبه گفته شد که برای راهاندازی این ویژگی باید ضربالاجل ۷ نوامبر (16 آبان) را رعایت کنند وگرنه اخراج خواهند شد.
ماسک در ماههای منتهی به خرید خود آشکارا گفته است که میخواهد نحوه تأیید حسابها و مدیریت رباتها توسط توییتر را اصلاح کند. او روز یکشنبه در توییتی نوشت: «کل فرآیند راستیآزمایی در حال حاضر در حال اصلاح است.»
کیسی نیوتن از پلتفورمر برای اولین بار گزارش داد که توییتر در حال بررسی هزینه برای تأیید است. با این حال سخنگوی توییتر به درخواست برای اظهار نظر در زمان مطبوعات پاسخی نداد.
با وجود اینکه ماسک سه روز است که به عنوان “Chief Twit” شناخته میشود، اما به سرعت تغییراتی را در توییتر انجام داده است، ابتدا با تغییر صفحه اصلی آن برای کاربرانی که از سیستم خارج شدهاند. او همچنین با کمک مهندسان تسلا که او به عنوان مشاور وارد توییتر کرده است، در حال برنامهریزی اخراجهای گسترده با هدف مدیران میانی و مهندسانی است که اخیراً در کدبیس مشارکت نکردهاند.
انتظار میرود این اخراجها از این هفته با مدیرانی که از قبل فهرستی از کارمندانی را که باید برکنار میشوند تهیه کردهاند، آغاز شود. کارمندانی که وظیفه اجرای پروژههای ماسک را از زمان به دست گرفتن کنترل وی در عصر پنجشنبه برعهده داشتند، تا آخر شب و آخر هفته کار میکردند.
اشتراک توییتر بلو تقریباً یک سال پیش بهعنوان راهی برای مشاهده مقالات بدون آگهی از برخی ناشران و ایجاد تغییرات دیگری در برنامه، مانند نماد صفحه اصلی با رنگهای متفاوت، راهاندازی شد. با این حال در چند سالی که توییتر درآمد خود را به عنوان یک شرکت سهامی عام گزارش کرد، تبلیغات بخش عمده درآمد آن باقی ماند. حالا ایلان ماسک مشتاق است که هزینه اشتراکها را افزایش دهد تا نیمی از درآمد کلی شرکت از این بخش باشد.