
فرآیند تولید محتوای متنی برای وبسایت ها می تواند آسان یا دشوار باشد؛ مهم این است که شما چطور به این قضیه نگاه می کنید! می توانید یک متن ساده پیش پا افتاده بنویسید و در سایت منتشر کنید، که در این صورت، مخاطبان چندانی را جذب نخواهید کرد. یا اینکه می توانید از روش های به روز برای تولید محتوای تخصصی استفاده کنید که در این صورت، قادر هستید هر چیزی را که برای شگفت انگیز کردن مخاطب خود نیاز دارید، در متن محتوا بگنجانید! این یعنی افزایش مخاطب و جذب مشتری بیشتر در وبسایت. شما کدام روش را می پسندید؟!
نویسندگان بزرگ محتوای حرفه ای به خوبی می دانند که چگونه ایده های خشن یا حتی بسیار کم ارزش را به یک داستان جذاب و خواندنی تبدیل کنند تا مخاطب را به خواندن مطلب و دنبال کردن آن وبسایت مشتاق نماید. کسانی که در امر بازاریابی محتوایی تخصصی فعالیت دارند نیز می دانند که چگونه محتوا را در کمپین های قدرتمندی قرار بدهند که مخاطبان را برای انجام یک عمل یا اقدام، تشویق کند.
وبسایت شما در هر حوزه ای که فعالیت کند، برای برتری یافتن در میان رقبا، به هر دو مورد نیاز دارید یعنی کمپین بازاریابی محتوایی و تولید محتوای اختصاصی. اگر تا به حال برای این دو استراتژی دیجیتال مارکتینگ برنامه ریزی نکرده اید، امروز بهترین فرصت برای شما است.
مطالب عنوان شده در این مقاله به شما کمک میکند قابلیت های محتوایی سایت خود را افزایش دهید. اگر نویسنده محتوای سایت هستید نیز می توانید تا پایان بحث با ما همراه باشید. به شما اطمینان می دهیم پس از خواندن این محتوا، قادر خواهید بود داستانهایی جذاب برای یک برند آماده کنید و اهداف بازاریابی برندها یا مشتریان خود را به تحقق برسانید.
قبل از اینکه اقدام به تولید محتوای متنی برای سایت نمایید، درباره این سوالات فکر کنید. در ذهنتان به آنها پاسخ بدهید و در صورت لزوم، آنها را یادداشت کنید:
- چه کسی محتوا را می نویسد و چه افرادی به نویسنده ها کمک خواهند کرد؟
- چگونه تولید محتوای ما با اهداف استراتژیک برند، همسو خواهد شد؟
- چگونه داستان های جذابی بسازیم که مخاطبان سایت مان، آن را دوست داشته باشند؟
- چگونه برای تولید محتوای متنی تخصصی، بیشتر تمرین کنیم؟
- چطور استراتژی بازاریابی محتوایی بنویسیم؟
- چگونه یک برنامه یا تقویم محتوایی منعطف ایجاد کنیم که به نتیجه برسد؟
و اما همچنان با ما همراه باشید تا درباره نکات و ترفندهای مهم تولید محتوای تخصصی برای وبسایت ها صحبت کنیم.
با این روش ها می توانید محتوای میخکوب کننده و شگفت انگیز تولید کنید!

1- مدل تولید محتوای منحصر به فرد ایجاد کنید
برای تولید محتوای اختصاصی وبسایت خود می توانید نیروی تولید محتوا استخدام کنید، خودتان متن محتوا را بنویسید و یا اینکه از فریلنسرهای تولید محتوا کمک بگیرید. هر کدام، مزایا، معایب و ملاحظاتی را ارائه می دهند. برای تعیین بهترین روش تولید محتوا، بهتر است عواملی مانند ماهیت کسب و کار، رقابت در انتشار محتوا، تخصص مورد نیاز و منابع تیم و بودجه مالی تان را بسنجید.
اگر برند شما اولویت بالایی برای تولید محتوای سایت قائل است، حجم بالایی از متن ها را باید تولید کند یا به محتوا برای پر کردن چندین کانال و پلتفرم آنلاین به طور همزمان نیاز دارد، باید روش نویسندگی تمام وقت را از طریق استخدام نویسنده محتوا و ثابت در محل شرکت انتخاب نمایید.
اگر برند شما به تخصص یا دانش فنی نیاز دارد، یا فکر می کنید به صورت دوره ای به تولید محتوا نیاز دارید، بهترین کار، استفاده از خدمات تولید محتوا توسط فریلنسرها است. کسب و کارهای کوچک تر، استارت آپ ها و سایر شرکت هایی که سرمایه گذاری محدودتری را برای تبلیغات آنلاین دارند، از این روش استفاده می کنند.
2- تولید محتوا را با اهداف مختلف یک وبسایت، هماهنگ سازید
هدف از تولید محتوای جذاب و میخکوب کننده این است که شما داستان هایی را بیان کنید که مخاطبان تان دوست داشته باشند، متن ها مفید باشد و سریع به اشتراک گذاشته شوند. محتواها باید اهداف وبسایت ها را نیز دنبال کنند. از طریق انواع محتوای مناسب، می توانید توجه مخاطبان هدف خود را جلب کنید. در متن محتواها با توجه به همین هدف ها است که دکمه های “کال تو اکشن” یا “دعوت برای اقدام” را می توانید قرار بدهید.
قالب و نوع محتوا که می خواهید بنویسید را ارزیابی کنید. امروزه انواع محتواهای متنی، محتوای صوتی، محتوای ویدیویی، مقالات مروری، متداول ترین روش های تولید محتوا هستند. توجه داشته باشید، فقط به این دلیل که این گزینه های محتوا، پرطرفدار و محبوب هستند، به این معنی نیست که برای برند شما مناسب اند. در بسیاری از موارد، یک روش ساده یا کمتر شناخته شده، یا حتی کمتر تخصصی ممکن است به محتوای شما کمک کند تا از رقبا متمایز شود.
در حال حاضر، قالب های تولید محتوا برای سایت که وجود دارند به این صورت معرفی می شوند: وبلاگ نویسی؛ مقالات وب سایت؛ محتوای تصویری؛ تولید محتوای صوتی؛ طراحی اینفوگرافیک؛ مقالات مروری و موردی؛ خبرنامه ها؛ تولید محتوا همیشه سبز؛ محتواهای داده محور.
در هر کدام از شیوه های تولید محتوای سایت باید یک رویکرد منحصر به فرد برای خود پیدا کنید. برای ایجاد یک محتوای رقابتی، بسیار مهم است که ارزش یا مزیت در متن ایجاد کنید. تمایز محتواهای شما از سایر رقبا می تواند جایگاه وبسایت تان را ارتقا بدهد. هرچه درباره موضوعات مورد نظرتان تخصصی تر بنویسید، امکان اینکه مخاطبان زیادی به دست بیاورید، بیشتر است.
برای رسیدن به یک جایگاه ارزشمند در موتورهای جستجوگر، این سه سوال را از خودتان بپرسید:
- آیا می توانیم در این زمینه بخصوص، صحبت خاصی را در صنعت خود داشته باشیم؟
- آیا مخاطبان ما نیاز ضروری و برآورده نشده به این نوع محتوا دارند؟
- آیا دانش و توانایی تولید محتوای مناسب را به طور مداوم داریم؟
برای ایجاد محتواهای متمایز و هماهنگ با استراتژی های وبسایت، از کلمات کلیدی هدف و واژه های خوشایند استفاده کنید. محتواها باید به گونه ای نوشته شوند که بازدیدکننده های سایت را خوشحال کنند.
3- در تولید محتوا، داستان های قانع کننده و دوست داشتنس بسازید
برای یک تولید محتوای موفق و کسب نتایج خوب در بازاریابی آنلاین، به خلاقیت و داستان سرایی نیاز دارید. باید موضوعات تولید محتوا را به درستی تعیین کنید. ایده های داستانی را برای هر متن یا عنوان انتخاب کنید و روند نوشتن متن محتوا را بر اساس ایجاد اشتیاق در مخاطبان سایت انجام بدهید. محتواهای سایت شما باید به عنوان بستری برای ایجاد ارتباط با دیدگاه ها، قابلیت ها و ارزش پیشنهادی منحصر به فرد باشد.
4-درباره موضوعات ارزشمند، محتوا بنویسید
ایده های خلاقانه تولید محتوا را با تعیین اینکه در مورد کدام موضوعات بنویسید، آغاز کنید، سپس موضوعاتی را که هویت برند یا سایت را نشان می دهد و معنا دار است، در اولویت قرار بدهید. عناوین غیر مرتبط را حذف کنید. موضوعات تولید محتوا را که مخاطبان سایت، بیشتر به دنبال آن هستند، پیدا کنید. تقویم محتوایی، تحقیق کلمات کلیدی، تشکیل جدول محتوا، همگی به این روند کمک می کنند. تمرکز اصلی شما باید بر این باشد که تجربه کاربری محتوا را ارتقا بدهید و رضایت کاربران سایت را جلب کنید.
در تولید محتوای متنی سایت، پیشنهاد می کنیم بر روی پاسخ دادن به سوالات متداول کاربران تمرکز کنید. مخاطبان وبسایت ها تمایل دارند که بدانند این محتوا چه نیازهایی را رفع می کند، چه محصولاتی را توضیح می دهد یا چه تأثیری در روند زندگی آنها خواهد داشت. هر چه مفیدتر و جذاب تر بنویسید، بیشترین و بهترین نتیجه را به دست می آورید.
5-ایده های تولید محتوا را اولویت بندی کنید
برای موفقیت در فرآیند تولید محتوای سایت، الزاماً باید از ایده های خلاقانه استفاده کنید. از طریق طوفان فکری، همکفری و بررسی منابع وبسایت های خارجی می توانید تشخیص بدهید که چطور محتوای متنی شما می تواند خلاقانه و شگفت انگیز باشد. توجه کنید که با حجم انبوهی از موضوعات و ایده های تولید محتوا روبرو می شوید، اما آیا همه آنها در یک زمان واحد به دردتان می خورد؟!
قطعاً خیر! شما باید ایده ها را اولویت بندی کنید. هر ایده ای که به ذهنتان خطور می کند، لزوماً با کسب و کار شما سازگار نیست. برخی از آنها ممکن است روی کاغذ، بسیار فوق العاده باشند، اما برای تبدیل شدن به یک متن محتوایی قوی، به زمان و توجه بیشتری نیاز خواهند داشت. برخی دیگر از ایده ها حتی ممکن است خلاقانه و درخشان باشند، اما برای مخاطبان هدف، چندان مفید نباشند. پس می بینید که باید اولویت بندی داشته باشید و تولید محتوا را بر اساس شرایط موجود و ارزش ها انجام بدهید.
مطمئن شوید که یک فرآیند اولویتبندی برای سنجش ارزش نسبی و فوریت ایدههای محتوایی خود دارید و به شما کمک میکند تصمیم بگیرید که با کدام یک پیش بروید.
6- در تولید محتوا، داستان سرایی کنید
صرف نظر از اینکه استراتژی های تولید محتوا را رعایت می کنید و به موارد فنی نیز توجه دارید، اما اگر لحن رسمی و خشک را در نوشتن محتوا همیشه به کار ببرید، در طولانی مدت، کمکی به کسب و کار شما نمی کند. اینکه چطور بنویسید، تعیین می کند که چه تأثیراتی بر مخاطب خواهید داشت. پیشنهاد ما به شما، داستان سرایی در تولید محتوا است.
تولید محتوا در بازاریابی آنلاین، به همان اندازه نیاز به تمرکز، فداکاری و مهارت دارد که هر نوع نوشتن دیگری نیاز دارد. هرگز در تولید محتوای وبسایت، از کلمات توهین کننده یا متعصبانه استفاده نکنید. اگر موضوعاتی با تجربیات برند شما سازگاری ندارند، نیازی نیست در محتوا به آنها اشاره کنید. توصیف کردن را به درستی و با عبارت های زیبا و خوشایند انجام بدهید. با یک متن قوی، احساس خوبی در مخاطب ایجاد کنید. در این روند می توانید از داستان سرایی استفاده کنید.
7- در تولید محتوا، همیشه مفاهیم جدید را یاد بگیرید
همیشه باید در تولید محتوای سایت، مهارت های خود را تقویت کنید و چیزهای جدید یاد بگیرید اما به یاد داشته باشید که نباید خود را خسته کنید. فقط به این دلیل که یک تولید محتوای مفید به تلاش زیادی نیاز دارد، به این معنی نیست که این روند باید خسته کننده و کسل کننده باشد! برای تبدیل شدن به یک نویسنده حرفه ای محتوا، به تمرین روزانه نیاز دارید.
با این حال، با گذشت زمان، سختی های فرآیند نوشتن محتوا میتواند حتی با استعدادترین و متعهدترین تولیدکنندگان محتوا را خسته کند و سلامتی آنها را به خطر بیاندازد. شما نیز برای ایجاد یک محتوای جذاب به روز، چیزی که همیشه مورد پسند مخاطبان قرار دارد، می توانید از ابزارهای موجود کمک بگیرید. ایده های خود را سازمان دهی کنید.
اجازه ندهید انگیزه انجام همه این کارها، سلامت روان شما را مختل کند. اگر احساس فرسودگی می کنید، نوشته ها شما نیز به طور طبیعی آسیب می بیند. فرصتهایی را برای ایجاد تعادل مجدد در حجم کاری خود قرار بدهید. انرژی خود را تجدید کنید، به مسافرت بروید، ورزش کنید یا کارهای سرگرم کننده انجام بدهید.
8- کیفیت تولید محتوا را افزایش دهید
محتوای تولید شده می تواند مملو از اشتباهات تایپی، اشتباهات گرامری، مشکلات فنی یا نادرستی مفاهیم باشد؛ این عوامل گاهی به قیمت سلب اعتماد و احترام مخاطبان نسبت به یک وبسایت خواهند شد! برای اینکه این مشکلات پیش نیایند، محتواها را بازبینی کنید؛ غلط گیری داشته باشید و مطمئن شوید که همه جلمات به درستی، پیام برند را منتقل می کنند.
به مکانیسم تولید محتوای اصولی و سئو شده، توجه کنید. از عناوین قدرتمند، سرنخ های موثر، توضیحات متا جذاب و پایان های قانع کننده استفاده کنید. این ویژگیها تا حد زیادی تعیین می کنند که آیا خوانندگان، با محتوای شما ارتباط برقرار کرده اند یا خیر. محتوای شما باید تأثیرگذار و مهیج باشد. در این شرایط است که مخاطب سایت، متقاعد می شود که در سایتتان بماند یا خیر.
خدمات تولید محتوای حرفه ای + بازاریابی محتوایی = سایت کافه محتوا

دو اصل مهم برای موفقیت هر روش تولید محتوا، نوشتن با لحن دوستانه و محترمانه است. وقتی مخاطبان سایت شما احساس خوبی از مطالعه محتواها داشته باشند، قطعاً طرفداران دائمی شما خواهند ماند. برای همه انواع وبسایت ها، تولید محتوای سئو شده و کمپین های بازاریابی محتوایی، ضروری و الزامی است. حجم و وسعت بازاریابی محتوا و تولید محتوا را بر اساس بودجه مالی خود می توانید تنظیم کنید. اما بدانید که این کار برای وبسایت شما نباید هرگز متوقف شود.
اگر به ارتقای وبسایت خود فکر می کنید، ما خدمات “کافه محتوا“، بهترین سایت تولید محتوا را به شما پیشنهاد می دهیم. در این وبسایت، انواع خدمات تولید محتوای متنی، تولید محتوای صوتی، نگارش متن رپورتاژ آگهی، برگزاری کمپین های بازاریابی محتوایی، تولید محتوا انگلیسی، ترجمه تخصصی به طور حرفه ای و یونیک ارائه می شود. می توانید با اطمینان خاطر، محتواهای مورد نظرتان را سفارش دهید و شاهد ارتقای رتبه سایت خود باشید.
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تعرفه های تولید محتوای سایت می توانید با شماره تلفن های 09138651225 در پیام رسان های ایتا، روبیکا و واتس اپ و همچنین از طریق تماس تلفنی با شماره 09900215205 اقدام نمایید.
توجه! این مطلب یک رپورتاژ آگهی است و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده نگارش شده است.
آی تی جو مسئولیتی در قبال صحت و سقم محتوای تبلیغاتی ندارد.