الجی و سامسونگ در نمایشگاه CES این هفته، تلویزیونهای هوشمند جدید خود را برای سال 2025 معرفی کردند و برخی از این مدلها به دستیار هوش مصنوعی کوپایلوت مایکروسافت دسترسی خواهند داشت. هر دو شرکت در تلاش هستند تا از موج محبوبیت هوش مصنوعی بهرهبرداری کنند و به همین منظور بخشهای اختصاصی هوش مصنوعی را به تلویزیونهای هوشمند خود افزودهاند که شامل میانبری به اپلیکیشن وب کوپایلوت میشود.
الجی یک بخش کامل هوش مصنوعی به تلویزیونهای خود اضافه کرده و ریموتهای جدیدی تحت عنوان «ریموت هوش مصنوعی» معرفی کرده است تا وعده استفاده از مدلهای زبان بزرگ را به مصرفکنندگان ارائه دهد. اگرچه نحوه دقیق عملکرد کوپایلوت در تلویزیونهای جدید الجی هنوز روشن نیست، این شرکت اعلام کرده که دسترسی به کوپایلوت به کاربران این امکان را میدهد تا اطلاعات پیچیده را با استفاده از نشانههای زمینهای بهطور مؤثرتر پیدا کرده و سازماندهی کنند.
این شرکت هنوز یکپارچگی کوپایلوت را بهطور کامل نمایش نداده، اما ربات چت هوش مصنوعی خود را که جزئی از تلویزیونهای آن است، معرفی کرده است. ظاهراً کوپایلوت زمانی فعال میشود که کاربران تلویزیونهای الجی به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد یک موضوع خاص باشند.
سامسونگ نیز برای ویژگیهای هوش مصنوعی تلویزیونهای خود برند Vision AI را معرفی کرده است که شامل ارتقاء وضوح تصویر با هوش مصنوعی، بازسازی خودکار HDR و صدای تطبیقی است. علاوه بر این، یک دکمه جدید هوش مصنوعی بر روی ریموت وجود دارد که به کاربران امکان دسترسی به ویژگیهایی چون شناسایی غذا روی صفحه و ویژگیهای امنیتی خانگی هوش مصنوعی را میدهد که ویدیوهای دوربینهای هوشمند را تحلیل میکنند.
مایکروسافت کوپایلوت را به بخش Vision AI سامسونگ افزوده است. سامسونگ در بیانیهای اعلام کرده که «در همکاری با مایکروسافت، تلویزیونها و مانیتورهای هوشمند جدیدی که به ویژگی کوپایلوت مایکروسافت مجهز هستند، معرفی کرده است». این همکاری به کاربران این امکان را میدهد تا از خدمات متنوع کوپایلوت از جمله پیشنهادات محتوای شخصیسازیشده استفاده کنند.
درخواستهای بیشتر از سامسونگ برای دریافت اطلاعات یا تصاویر از عملکرد کوپایلوت تاکنون بیپاسخ مانده است. همچنین، اطلاعات بیشتری از الجی و مایکروسافت در رابطه با نحوه عملکرد کوپایلوت در تلویزیونها دریافت نشده است. با توجه به عدم وضوح در نحوه عملکرد کوپایلوت در این تلویزیونها، به نظر میرسد که این ویژگی در حال حاضر بیشتر بهعنوان یک تبلیغ جذاب باشد و الجی، سامسونگ و مایکروسافت هنوز آماده نمایش آن نیستند.