Web Analytics Made Easy - Statcounter

اینستاگرام ویژگی Notes را برای رقابت با توییتر راه‌اندازی کرد

اینستاگرام امروز تعدادی ویژگی جدید را معرفی کرد که به منظور آسان‌تر کردن ارتباط کاربران با دوستان نزدیک طراحی شده است. این شرکت در حال حاضر چندین تغییر مهم در این اپلیکیشن را دنبال می‌کند، از جمله مهم‌ترین آن‌ها ویژگی به نام Notes خواهد بود، ویژگی‌ای که متا در نظر دارد با آن تبدیل به یک رقیب توییتر شود.

با Notes، کاربران می‌توانند برای دوستان خود بدون ارسال تصویر، فقط با استفاده از متن و ایموجی پست بگذارند. بدین ترتیب این ویژگی فرمت متفاوتی فراتر از تصاویر و ویدیوهایی که اینستاگرام به آن‌ها معروف است، به آن اضافه می‌کند. سایر ویژگی‌های جدید نیز شامل ویژگی‌های جدید استوری و راه‌های جدیدی برای اشتراک‌گذاری مطالب با گروه‌ها خواهد بود.

اینستاگرام می‌خواهد با توییتر رقابت کند

از میان تمام ویژگی‌های جدیدی که اعلام شده است، ویژگی Notes (یادداشت‌ها) شاید جالب‌ترین آنهاست زیرا راهی برای برقراری ارتباط عمومی با دیگران، فقط با استفاده از متن اضافه می‌کند. در حالی که به وضوح یادآور پلتفرمی مانند توییتر است، پیاده سازی فعلی رابط کاربری بسیار متفاوتی دارد. در اینستاگرام، کاربران می‌توانند با رفتن به بالای فید خود، یادداشت بگذارند، سپس برای ارسال پیام برای افرادی که متقابلاً آن‌ها را دنبال می‌کنند (معروف به Mutual) یا فهرست «دوستان نزدیک» خود را انتخاب کنند. آن‌ها سپس خود یادداشت را با استفاده از 60 کاراکتر متن یا شکلک تایپ می‌کنند. این یادداشت به مدت 24 ساعت در بالای فید دوستان ظاهر می‌شود و پاسخ‌های آن‌ها به صورت دایرکت‌مسیج به کاربر می‌رسد.

ویژگی نوتز اینستاگرام - Notes instagram

اینستاگرام گفت که در طول بررسی‌های خود متوجه شد که مردم از داشتن راهی برای بحث و گفتگو در اینستاگرام استقبال می‌کنند.

بنابراین در حالی که این نحوه اشتراک‌گذاری با فید توییتر متفاوت است، استفاده از Notes ممکن است با آن هم‌پوشانی داشته باشد زیرا اینستاگرام این ویژگی را راهی برای کاربران برای به اشتراک گذاشتن «آنچه در سر دارند» توصیف می‌کند. توییتر نیز کاربران را برای ورودی مشابه ترغیب می‌کند. به عنوان مثال، وقتی برای نوشتن یک توییت می‌روید، برنامه از شما می‌پرسد «چه اتفاقی در حال رخ دادن است؟» و مانند Notes دارای محدودیت ورودی متن است. (اگرچه ایلان ماسک، مالک توییتر گفته که سقف تعداد کاراکترهای متن به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت.)

نیویورک تایمز هفته گذشته گزارش داد که متا در نظر دارد یادداشت‌های اینستاگرام را که ماه‌هاست در حال آزمایش است، به یک رقیب کامل‌تر توییتر تبدیل کند تا از فرصت هرج و مرج توییتر پس از ورود ایلان ماسک استفاده کند. در این گزارش آمده است که این شرکت در حال بررسی این موضوع بوده که آیا Notes باید یک اپلیکیشن مستقل خودش باشد یا یک فید دیگر در اینستاگرام. با این حال، در حال حاضر، به نظر می‌رسد که اینستاگرام Notes را به عنوان یک ویژگی دربرخواهد داشت.

ویژگی‌های جدید استوری اینستاگرام

یکی از ویژگی‌های جدید اینستاگرام به‌روزرسانی ویژگی «Add Yours» است که سال گذشته راه‌اندازی شد، که دیگران را تشویق می‌کند تا با اشتراک‌گذاری استوری خود، در ترند شما شرکت کنند. اکنون، اینستاگرام در حال آزمایش به‌روزرسانی است که در آن می‌توانید دوستان را دعوت کنید تا در ترندی که فکر می‌کنید دوست دارند، مشارکت کنند.

هدف از این ویژگی مبارزه با یکی از تهدیدهای بزرگ تیک تاک است که در آن کاربران با ویژگی‌های مشابهی ترندها را گسرش می‌دهند.

ویژگی پس ایت در اینستاگرام - Pass it on Feature

اینستاگرام همچنین اکنون ویژگی “Candid” را آزمایش می‌کند، استوری‌هایی که فقط برای دیگرانی که آن‌ها هم Candid خود را متقابلا به اشتراک بگذارند، قابل مشاهده است.

این ویژگی نیز یک رقیب آشکار برای BeReal است، که محتوای ارسالی دوستان را در پشت یک صفحه تار مخفی می‌کند تا زمانی که شما نیز پست کنید. (تیک تاک نیز با پست‌های Tik Tok Now که در فیدهای کاربران ظاهر می‌شوند، ویژگی مشابهی را امتحان می‌کند.)

البته این اولین باری نیست که اینستاگرام سعی می‌کند در برابر BeReal قرار بگیرد که در میان کاربران جوان‌تر نسل Z طرفداران زیادی پیدا کرده است. این شرکت از اوایل سال جاری ویژگی‌های دیگری از جمله یکی به نام IG Candid Challenges را آزمایش کرد که اکنون به Candid تبدیل شده است.

ویژگی کاندید اینستاگرام - Candid Instagram

اینستاگرام می‌گوید کاربران می‌توانند یک Candid را از بخش دوربین استوری یا بخش استوری چندنویسنده در بالای فید ضبط کنند.

ویژگی‌های گروهی جدید اینستاگرام

دو ویژگی دیگر بر بهبود اشتراک‌گذاری گروهی تمرکز دارند.

“پروفایل‌های گروهی” نوع جدیدی از پروفایل در اینستاگرام برای به اشتراک‌گذاری پست‌ها و استوری‌ها با دوستان است. محتوای به اشتراک گذاشته شده در «پروفایل گروه» به جای ارسال به دنبال‌کنندگان شما با اعضای گروه به اشتراک گذاشته می‌شود و فقط در پروفایل گروه پست می‌شود، نه پروفایل خودتان.

به نظر می‌رسد که این ویژگی پاسخ به نیاز نوجوانانی است که از اینستاگرام استفاده می‌کنند، برای مثال، برای پست کردن محتوا در گروه‌های مدرسه خود. قبلاً، این حساب‌ها فقط توسط افراد منتخب مدیریت می‌شد که می‌توانستند مطالب را مدیریت کنند. اما اکنون پروفایل‌های گروهی می‌توانند مشارکت بیشتری را به همراه داشته باشند زیرا موانع ارسال پست را کاهش می‌دهند.

ویژگی پروفایل گروهی اینستاگرام - Group profile instagram

«مجموعه‌های مشارکتی» ویژگی جدید دیگری برای ارتباط با گروهی از دوستان هستند. ایده این است که به یک گروه اجازه دهیم تا با ذخیره پست‌ها در یک «مجموعه مشترک» در گروه یا از طریق پیام‌های دایرکت به یک علاقه مشترک متصل شوند. کاربران می‌توانند با ذخیره پستی که در فید خود با آن مواجه می‌شوند یا با اشتراک گذاری آن با یک دوست از طریق دایرکت و سپس ذخیره آن در آنجا، یک مجموعه مشترک ایجاد کنند.

مجموعه مشارکتی - Collaborate Collections

این ویژگی‌های جدید توسط مارک زاکربرگ در اینستاگرام اعلام شد.

این شرکت در مصاحبه با TechCrunch تأیید کرد که Notes برای کاربران iOS و اندروید ارائه خواهد شد اما بقیه ویژگی‌ها هنوز در مراحل اولیه آزمایش هستند. ویژگی پروفایل گروهی در کانادا، شیلی و تایوان در حال آزمایش است، در حالی که سایر ویژگی‌ها در حال آزمایش با درصد کمی از کاربران پیش می‌رود.

اینستاگرام مطابق خواسته‌های کاربران تغییر خواهد کرد

در پست وبلاگ متا آمده است: «ارتباط با دیگران دلیلی است که مردم به اینستاگرام می‌آیند. پس از شکایت علنی کایلی جنر و سایر افراد مشهور از تلاش این برنامه برای شبیه‌سازی بیش از حد تیک تاک، اینستاگرام برخی از تغییرات را پس گرفت. این شرکت تصمیم گرفت آزمایش پست‌های تمام صفحه را متوقف کند و در نتیجه شکایات کاربران، تعداد محتوای توصیه شده را کاهش دهد.

مجموعه جدید ویژگی‌ها بر اشتراک‌گذاری اجتماعی با دوستان تمرکز می‌کند و به نظر می‌رسد پذیرش بهتری برای خواسته‌های مردم از اینستاگرام داشته باشد زیرا هدف ارتباط با دوستان است، نه صرفاً سرگرم شدن مانند تیک تاک.