Web Analytics

ایلان ماسک در مورد مدیرعاملی خود در توییتر نظرسنجی کرد

وضعیت نگران کننده ایلان ماسک و توئیتر

چکیده خبر

  • روز یکشنبه، ایلان ماسک، مالک و مدیر عامل جدید توییتر، یک نظرسنجی غیررسمی منتشر کرد و از کاربران این رسانه اجتماعی پرسید که آیا به نظر آن‌ها باید از سمت ریاست شرکت کناره گیری کند؟
  • ماسک مدعی شد که از نتایج نظرسنجی تبعیت خواهد کرد، اما مشخص نیست که آیا واقعاً چنین خواهد کرد یا خیر.
  • این نظرسنجی صبح دوشنبه با اکثریت پاسخ دهندگان به پایان رسید و خواستار ترک این میلیاردر از سمت خود شدند

مالک و مدیر عامل جدید توییتر، ایلان ماسک، یک نظرسنجی غیررسمی از کاربران پلتفرم رسانه اجتماعی در روز یکشنبه منتشر کرد و از آن‌ها پرسید که آیا فکر می‌کنند که او باید از سمت مدیرعاملی توییتر کناره‌گیری کند یا خیر.

صبح امروز این نظرسنجی با اکثریت پاسخ دهندگان (57 درصد) به پایان رسید که از میلیاردر خواسته بودند سمت مدیرعاملی را ترک کند. بیش از 17 میلیون کاربر تا زمان بسته شدن نظرسنجی رای داده بودند.

ماسک مدعی شد که از نتایج نظرسنجی تبعیت خواهد کرد. اما مشخص نیست که آیا او واقعاً چنین خواهد کرد یا خیر. پس از این نظرسنجی ارزش سهام تسلا در معاملات پیش از بازار ایالات متحده در روز دوشنبه بیش از 4 درصد افزایش یافت.

ماسک پیش از این گفته بود:«من قصد دارم زمان خود را در توییتر کاهش دهم و شخص دیگری را پیدا کنم تا توییتر را اداره کند.» با این حال، او روز یکشنبه در توییتی نوشت که جانشین مناسبی برای او در این شبکه اجتماعی وجود ندارد.

او نوشت: «مسئله یافتن یک مدیر عامل نیست، مسئله یافتن مدیرعاملی است که بتواند توییتر را زنده نگه دارد.»

نظرسنجی‌های توییتر، نظرسنجی‌هایی غیررسمی هستند و با تحقیقات افکارسنجی عمومی حرفه‌ای قابل مقایسه نیستند. ربات‌های مخرب یا حساب‌های غیر معتبر نیز می‌توانند پاسخی به نظرسنجی توییتر ثبت کنند.

اقدامات ایلان ماسک تأثیرات زیادی بر مخاطبان توییتر گذاشته است

نظرسنجی یکشنبه ماسک پس از واکنش شدید کاربران به تغییرات ناگهانی در سیاست‌های تاثیرگذار بر کاربران توییتر در هفته گذشته انجام شد.

به عنوان مثال، این شرکت یک قانون جدید برای تبلیغ رسانه‌های اجتماعی دیگر مثل اینستاگرام را در روز یکشنبه معرفی کرد که کاربران را از به اشتراک‌گذاری لینک برخی از رسانه‌های اجتماعی دیگر منع می‌کرد. دوستان و حامیان قدیمی ماسک، از جمله پل گراهام، از این سیاست ابراز ناراحتی کردند که باعث شد ماسک عذرخواهی کند و آن را پس بگیرد.

چند روز قبل، توییتر تغییراتی را در خط مشی خود ایجاد کرد، که اکنون شرکت آن را به‌عنوان «اشتراک‌گذاری اطلاعات خصوصی افراد بدون اجازه او» تعریف می‌کند. سیاست جدید کاربران را از اشتراک‌گذاری اطلاعات موقعیت مکانی زنده، آدرس خانه، اطلاعات تماس یا اطلاعات مکان فیزیکی دیگران منع می‌کند، اما بسیاری را در مورد اینکه چه اطلاعاتی از توییتر عبور می‌کند، سردرگم کرده است.

تغییرات خط مشی ماسک به عنوان توجیهی برای تعلیق حساب‌های توییتر تعدادی از روزنامه‌نگاران و مفسران مستقر در ایالات متحده و دیگر کسانی که در گذشته از مدیرعامل یا شرکت‌های او انتقاد داشتند، استفاده شد. برخی از حساب‌ها چند روز بعد به طور کامل یا جزئی بازیابی شدند، اما نه همه.

این تعلیق‌ها آخرین فصل از ورود سخت ماسک در توییتر را رقم زد. او از دو ماه قبل با 44 میلیارد دلار خرید این شرکت را نهایی کرد و دوران ریاست او تاکنون منجر به اخراج گسترده کارکنان، افزایش سخنان نفرت‌آمیز و نژادپرستانه، کاهش استقبال تبلیغ‌کنندگان در این پلتفرم و همچنین بازگرداندن حساب‌های مسدود شده قبلی بوده است.

ماسک ادعا می‌کند که استفاده از توییتر از زمان تصدی او به بالاترین حد خود رسیده است و تأثیر سخنان نفرت‌انگیز کاهش یافته است.

تسلا و اسپیس ایکس از خرید توییتر توسط ایلان ماسک آسیب دیده‌اند

ماسک میلیاردها دلار سهام تسلا را برای تامین مالی تصاحب توییتر فروخته است. او همچنین استعدادهایی را از تسلا و اسپیس ایکس، از جمله مدیران، مهندسان و وکلای دادگستری برای کمک به او در توییتر منتقل کرده است.

در اوایل این ماه، بیل نلسون، مدیر ناسا، از گوین شاتول، رئیس و مدیر اجرایی اسپیس‌ایکس پرسید که آیا «حواس‌پرتی» ماسک در توییتر ممکن است بر کار اسپیس ایکس با آژانس فضایی تأثیر بگذارد یا خیر. نلسون به او گفت که اطمینان دهد که این مشکل رخ نخواهد داد.

رفتار ماسک در توییتر تأثیر منفی بر وجهه عمومی و قیمت سهام شرکت خودروسازی او دارد. سهام تسلا از مدت مشابه سال گذشته تا امروز حدود 60 درصد کاهش یافته است.

لئو کوگوان، بزرگترین سهامدار خرد تسلا، در 14 دسامبر در توییتی نوشت: «ایلان تسلا را رها کرد و تسلا اکنون مدیرعامل فعالی ندارد». وی از هیئت مدیره این شرکت خواست تا در این زمینه اقدام کنند. او با انتقاد از هیأت مدیره شرکت به دلیل انفعال آشکار نوشت: «تسلا به یک مدیر عامل تمام وقت کار نیاز دارد و شایسته آن است.»

ماسک هفته گذشته توییت کرد که مطمئن است، سهامداران تسلا در دراز مدت از توییتر بهره‌مند خواهند شد.

رفتار ایلان ماسک محبوبیت تسلا در آلمان را به شدت کاهش داده است

یک نظرسنجی هفته گذشته در اشپیگل آلمان نشان داد که 63 درصد از پاسخ دهندگان احساس می کنند که عملکرد عمومی ایلان ماسک به عنوان مدیر عامل توییتر عمدتاً تأثیر منفی بر دیدگاه آن‌ها نسبت به تسلا داشته است.

و تنها 9 درصد از پاسخ دهندگان به آن نظرسنجی گفتند که تسلا را به عنوان یک برند بسیار دوست داشتنی می‌دانند و این شرکت با فاصله بسیار زیاد پس از فولکس واگن، BMW ،Opel و … قرار دارد. این در حالی است که تسلا سرمایه گذاری زیادی در بازار آلمان دارد. این شرکت در ماه مارس امسال نیز یک کارخانه مونتاژ خودرو در گرونهایده، نزدیک به برلین افتتاح کرد.

آی تی جو بستری جهت اطلاع رسانی، مدیریت و برگزاری وبینارهای تخصصی و آموزشی شما