Web Analytics Made Easy - Statcounter
ایلان ماسک توئیتر را خرید

جزئیات قرارداد ایلان ماسک و توئیتر فاش شد

این قرارداد شامل پرداخت یک میلیارد دلار خسارت به طرف مقابل در صورت برهم خوردن قرارداد است. در صورت عدم بروز مشکل خاصی توئیتر بین سه تا شش ماه دیگر در اختیار ایلان ماسک خواهد بود.
این قرارداد شامل پرداخت یک میلیارد دلار خسارت به طرف مقابل در صورت برهم خوردن قرارداد است. در صورت عدم بروز مشکل خاصی توئیتر بین سه تا شش ماه دیگر در اختیار ایلان ماسک خواهد بود.

بر اساس شرایط تعیین شده، اگر قرارداد 44 میلیارد دلاری بین ایلان ماسک و توئیتر به هم بخورد، یکی از طرفین مجبور می‌شود یک میلیارد دلار به طرف مقابل بپردازد.

ثروتمندترین مرد جهان روز دوشنبه قراردادی برای خرید این شرکت رسانه های اجتماعی به قیمت 54.20 دلار به ازای هر سهم منعقد کرد. آقای ماسک که رهبری شرکت ماشین‌های الکتریکی تسلا و شرکت فضایی اسپیس ایکس را بر عهده دارد، گفته است که قصد دارد توئیتر را خصوصی کرده، محصول را بهبود بخشد و آزادی بیان را در این پلتفرم ترویج کند.

توئیتر روز دوشنبه به کارمندان خود گفت که این قرارداد برای سه تا شش ماه آینده بسته نخواهد شد. بر اساس پرونده روز سه‌شنبه، اگر معامله به هم بخورد، در شرایط خاصی توئیتر باید یک میلیارد دلار به آقای ماسک پرداخت کند. این شامل این مورد می‌شود که شرکت با مشتری دیگری که پیشنهاد بالاتری دارد، قرارداد امضا کند. آقای ماسک، نیز به نوبه خود، در صورتی که در تامین مالی مبلغ قرارداد به مشکل بخورد، باید یک میلیارد دلار خسارت دهد. ماسک قصد دارد با حدود 13 میلیارد دلار وام بانکی به اضافه حدود 12 میلیارد دلار دیگر وام در برابر سهام خود در تسلا این رقم را پرداخت کند. او پرداخت 21 میلیارد دلار دیگر را به صورت نقدی متعهد شده، اگرچه منبع این پول را مشخص نکرده است.

ایلان ماسک مالک توئیتر

مقامات سابق ضد انحصار گفته‌اند که قانونگذاران ایالات متحده ممکن است قرارداد ایلان ماسک و توئیتر را بررسی کنند، اما بعید است که برای مسدود کردن آن اقدام کنند، زیرا این کار نمونه‌ای از خرید یک شرکت رقیب نیست.

مقامات اروپایی روز سه شنبه گفتند که توئیتر تحت مالکیت آقای ماسک نیز باید از قانون خدمات دیجیتال جدید تبعیت کند. این قانون تاریخی که احتمالا تا سال آینده اجرایی خواهد شد، رسانه‌های اجتماعی را ملزم می‌کند تا برای مبارزه با اطلاعات نادرست و محدود کردن برخی تبلیغات آنلاین، پلتفرم‌های خود را با شدت بیشتری کنترل کنند.