چندی قبل مشکلی در منطقه ابری US-East-1 در تاریخ 6 دسامبر (15 آذرماه) دسترسی کاربران به AWS را در سراسر جهان مختل کرد. به دنبال این مشکل زیرمجموعههای آمازون مانند IMDb و Ring و همچنین بازیهایی مانند پابجی، والورانت، کلش آف کلنز، دستینی 2 و … به طور کامل از کار افتادند.
کاربران دیزنیپلاس، لیگ آف لجندز، تیندر، اینستاکارت، روکو، کیندل و اپلیکیشن مکدونالدز نیز مشکلاتی را گزارش کردند. در همین حال وبسایت AWS هم به طور کامل از دسترس خارج شده بود و هیچ اطلاعاتی در اختیار کاربران قرار نمیداد.
9 روز بعد، مشکلی در ناحیههای US-West-2 و US-West-1 مجددا سرویسهای شرکت را با مشکلات جدی مواجه کرد. به دنبال این مشکل سرویسهایی مانند توئیچ، شبکه پلیاستیشن (PSN)، کلش رویال، نتفلیکس، اسلک، رینگ، استارباکس، اسنپ چت، زوم، ایپکس لجندز، الکترونیک آرتز و … از دسترس خارج شدند.
AWS در پی این مشکلات در اطلاعیهای اعلام کرد: «در حالی که به سابقه دسترسپذیری خود افتخار میکنیم، میدانیم که خدمات ما چقدر برای مشتریان، برنامههای کاربردی و کاربران نهایی و کسب و کار آنها حیاتی است. ما میدانیم که این موضوع به صورت قابل توجهی بر کسب و کارهای بسیاری از مشتریان تأثیر گذاشته است. هر کاری که ضروری است، انجام خواهیم داد تا از این اتفاق بیاموزیم و از آن برای بهبود هرچه بیشتر دسترسپذیری خود استفاده کنیم.»