Web Analytics Made Easy - Statcounter

۵ فاکتور مهم در انتخاب نرم افزار CRM ابری

نرم افزار CRM ابری یا به عبارت دیگر، نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری، یک نرم افزار بسیار قدرتمند بوده و از اصلی ترین ابزارهایی است که در بازاریابی به کار گرفته می شود و این امکان را برای صاحبان مشاغل و کسب و کارها به وجود می آورد که بتوانند با استفاده از این نرم افزار مشتریان زیادی را جذب نمایند، ارتباط خود را با آن ها حفظ کرده و ارتقاء دهند.

در این مقاله قصد داریم تا کاربران را به طور کامل با نرم افزار crm، مزایای آن و تمام کاربردهایی که برای این نرم افزار در نظر گرفته شده است آشنا کنیم.

چنانچه تمایل دارید سطح معلومات خود را در این زمینه افزایش دهید با ما همراه شوید و مطالعه این مقاله را تا انتها به پایان برسانید تا اطلاعات جامعی در این خصوص کسب نمائید.

CRM ابری چیست؟

مطابق توضیحاتی که در عنوان اصلی ذکر شد، نرم افزار crm ابری همان نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری می باشد که نقش بسیار مهمی در بازاریابی و کسب و کارهای بزرگ و کوچک دارد.

صاحبان مشاغل با به کار گیری نرم افزار CRM ابری می توانند اطلاعات مربوط به مشتریان خود را سازماندهی نمایند، ضمن نگه داشتن مشتریان قبلی، مشتریان جدیدی جذب کنند و به این طریق فروش محصولات و کالاهای خود را بالا ببرند.

نرم افزار CRM ابری بر پایه تکنولوژی و فناوری های رایانه ای بنا نهاده شده است و استفاده از آن به راحتی و برای همگان قابل دسترس می باشد و نیازی به سخت افزارها و نرم افزارهای گران قیمت ندارد.

CRM ابری از طریق بستر اینترنت قابل دسترس است و افراد می توانند با بهره گیری از آن  به نیاز کاربران و مشتریان خود در سریع ترین زمان ممکن پاسخ دهند.

این نوع از نرم افزارهای ابری امنیت بسیار بالایی دارند و به دلیل این ویژگی مهم، بیشتر صاحبان مشاغل برای ارتقاء کسب و کار خود از آن استفاده می نمایند.

استفاده از نرم افزار crm ابری، هزینه های گزاف را کاهش می دهد و در هر زمان و مکانی و به وسیله هر دستگاهی می توان از آن استفاده نمود و اطلاعات و داده های ذخیره بر روی آن را به روز رسانی کرد.

مقایسه CRM ابری و CRM تحت وب

امروزه بسیاری از کمپانی ها و مجموعه هایی که برای رونق کسب و کار و فعالیت های خود می خواهند از نرم افزار crm استفاده کنند در زمان انتخاب نرم افزار CRM  با این مشکل روبرو می شوند که نرم افزار CRM ابری برای کار آن ها بهتر است یا نرم افزار CRM تحت وب؟

برای پاسخ به این سوال باید گفت که هر کدام از این دو نرم افزار ویژگی ها، مزایا و معایب مربوط به خود را دارند که در ادامه مطلب به مقایسه آن ها می پردازیم و بیشتر با آن ها آشنا می شویم.

نرم افزار CRM تحت وب، توسط صاحبان کسب و کار و با توجه به تعداد کاربران خریداری می شود که بر روی سرورهای شرکت نصب می شوند و هزینه های زیادی در بر دارند.

نرم افزارهای تحت وب انواع مختلفی دارند که بهترین و مهم ترین نوع آن ها نرم افزار crm تحت وب پیام گستر می باشد.

نرم افزار CRM تحت وب در مقایسه با نرم افزار CRM ابری هزینه های بالایی در بر داشته و برای راه اندازی آن نیاز است که بر روی سیستم، نرم افزار و سخت افزار نصب شده باشد.

بیشتر بخوانید: امکانات نرم افزار CRM

همچنین برای استفاده از نرم افزار crm نصبی باید پرسنل شرکت مهارت و تخصص کافی را برای کار کردن و استفاده از آن داشته باشند و این نرم افزار باید توسط افراد حرفه ای و آموزش دیده  به طور مرتب و به شکل دستی به روز رسانی گردد.

نرم افزار CRM ابری برخلاف نوع تحت وب خود بر روی سیستم شرکت نصب نمی شود و به همین علت نیازی به راه اندازی و نصب سخت افزار و نرم افزار ندارد.

CRM ابری، قابل خرید نمی باشد و به راحتی از طریق اینترنت در دسترس قرار می گیرد و با استفاده از آن می توان در هر مکان و با هر دستگاهی به سیستم و داده ها دسترسی پیدا کرد و آن ها را به روز رسانی نمود.

در نرم افزار crm تحت وب، مسئولیت امنیت اطلاعات بر عهده خریدار می باشد اما در crm ابری این وظیفه بر ذمه شخصی است که ارائه دهنده نرم افزار است.

۵ فاکتور مهم در انتخاب نرم افزار CRM ابری

با توجه به اطلاعات عناوین قبل می توان گفت که نرم افزار crm ابری نسبت به نوع تحت وب خود مزایا و امتیازات بیشتری دارد که استفاده از آن کار را برای صاحبان کسب و کار راحت تر کرده است.

در ادامه مطلب می پردازیم به معرفی ۵ فاکتور بسیار مهمی که انتخاب نرم افزار CRM ابری را برای مشاغل و شرکت ها در اولویت قرار می دهد.

  1. امنیت بالا: نرم افزار crm ابری دارای سرور‌هایی است که داده ها و اطلاعات مربوطه بر روی آن ها ذخیره می شود و با قابلیت هایی که این نرم افزار دارد می توان گفت که در صورت از بین رفتن داده ها می توان آن ها را بازگردانی نمود و از نشر آن ها جلوگیری کرد.
  2. کاهش هزینه ها: در مطالب قبلی گفته شد که برای استفاده از نرم افزار crm ابری نیازی به داشتن افراد متخصص نیست و ذخیره سازی داده ها می تواند توسط پرسنل و با کمترین هزینه انجام پذیرد.
  3. متصل شدن به نرم افزارهای مختلف: از دیگر ویژگی های ممتازی که CRM ابری دارد این است که می تواند نرم افزارهای گوناگون را به یکدیگر متصل کند و به این شکل باعث صرفه جویی در هزینه و زمان گردد.
  4. قابلیت دسترسی در هر مکان: نرم افزارهای crm ابری برخلاف نوع تحت وب خود اگر برای سیستم و سرور ها مشکلی پیش آمد در هر مکانی که اینترنت وجود دارد می توان به داده های این نرم افزار دسترسی پیدا کرد و محدودیت مکان ندارند.
  5. اتصال به وسیله هر دستگاه: افرادی که از CRM ابری استفاده می کنند به راحتی می توانند در هر مکانی که هستند با هر دستگاهی اعم از موبایل، تبلت، لب تاپ و… به داده های خود دسترسی داشته باشند.

مزایای CRM ابری

در سال های اخیر، CRM ابری به علت مزایای خوبی که داشته همواره مورد توجه و استفاده بسیاری از افراد قرار گرفته است و موارد شرح شده زیر برخی از مزایای crm ابری هستند.

  • امنیت اطلاعات
  • بازگردانی اطلاعات
  • سهولت در استفاده
  • هزینه مناسب
  • پیشگیری از افشا شدن اطلاعات و داده ها
  • فارسی بودن نرم افزار
  • متصل شدن به بقیه نرم افزارها
  • دسترسی در هر جا و مکان
  • عدم نیاز به دانش و تخصص جهت استفاده
  • راه اندازی سریع

نرم افزارcrm  در تولیدی ها چه کاربردی دارد؟

نرم افزار crm در بیشتر مشاغل مورد استفاده قرار می گیرد و هدف آن جذب مشتری و دسترسی به مخاطبان هدف می باشد.

صاحبان کسب و کار از طریق این نرم افزار به کسب و کار و فعالیت های خود رونق می بخشند و از این طریق می توانند مشتریان بسیاری را جذب نمایند و در شغل و حرفه خود به سود بالایی برسند.

بیشتر شرکت ها و تولیدی ها دارای افراد بازاریاب و کادر فروش هستند که با کاربران و مشتریان زیادی سر و کار دارند؛ این افراد برای آن که بتوانند ارتباط موثری با مشتری داشته باشند و آن را به سمت خود جذب کنند به نرم افزارcrm  نیاز دارند.

استفاده از نرم افزار CRM به تولیدی ها این امکان را می دهد که بتوانند مشتریان مخصوص خود را پیدا کنند و آن ها را طبق ظرفیت خریدشان اولویت بندی نمایند.

تولیدی ها می توانند با استفاده از این نرم افزار نیاز و تقاضای مشتری را به راحتی پیش بینی نمایند و با استفاده از آن به شکل موثر و بهتری به مشتری خدمت رسانی کنند.

بسیاری از تولیدی ها با به کارگیری نرم افزار crm، چرخه تامین خود را به شکل هوشمند تری مدیریت می کنند و از این طریق به کسب و کار و فعالیت های خود رونق می بخشند و با قابلیت هایی که این نرم افزار دارد می توانند خدمت رسانی به مشتریان را به شکل صحیح تری انجام دهند و با تشخیص نیاز مشتری سعی در جلب رضایت آن نمایند.

استفاده از نرم افزار CRM به تولیدی ها این امکان را می دهد که با داشتن روابط بهتر با مشتریان و توجه به خواسته ها و نیاز آنان در اسرع وقت، فروش بیشتری داشته باشند و در کمترین زمان به سود بالایی برسند.

در آخر

نرم افزار CRM نقش مهم و اصلی برای موفقیت در هر کسب و کاری است و اگر در یک شرکت یا تولیدی این نرم افزار چه به صورت ابری و چه به صورت تحت وب به شکل صحیحی استفاده شود بدون شک، کمپانی می تواند در سریع ترین زمان ممکن به نتایج دلخواه و موفقیت آمیز برسد و با رسیدن به سود بالا کسب و کار خود را گسترده کند.

امیدواریم که مطالعه این مقاله برای شما مفید و راه گشا بوده باشد؛ برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران بهوان در ارتباط باشید.