Web Analytics Made Easy - Statcounter

چرا کسب و کار ها باید در کنار سئو به تبلیغ در گوگل نیز بپردازند

چند سال قبل که بسیاری از شرکت‌ها به صورت سنتی بازاریابی می‌کردند، راه اندازی یک وب سایت و انجام چند تکنیک کافی بود تا در صدر لیست جست و جوی گوگل قرار بگیرند. اما امروزه، با توجه به تعداد وب سایت‌های فروش آنلاین و افزایش شرکت‌هایی که به بازاریابی دیجیتالی و اینترنتی روی آورده‌اند، نیاز به تلاش و راهکارهای دیگری حس می‌شود.

 در این مقاله در مورد اینکه چرا کسب و کارها در کنار سئو به تبلیغ در گوگل نیز باید بپردازند، صحبت خواهیم کرد. اگر نمی‌دانید که آیا در کنار سئو از تبلیغ در گوگل استفاده کنید یا خیر؟ و  یا هنوز دو دل هستید آیا هزینه تبلیغات کلیکی گوگل را بپردازید یا نه، این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

مزایای استفاده از سئو در افزایش مخاطبین هدف

اگر شما یک وب سایت اینترنتی دارید، حتماً از تاثیر گذاری سئو روی افزایش بازدید و مخاطبین آگاه هستید. فرقی نمی‌کند شما یک کسب و کار نوپا دارید یا صاحب یک شرکت بزرگ هستید،  مسلماً یکی از مهم‌ترین ابزارها برای دیده شدن وب سایت شرکت شما، رعایت اصول سئو و داشتن محتوای جذاب و گیراست.

با استفاده از رعایت اصول سئو شما می‌توانید به رایگان بازاریابی کرده و مخاطبین خود را جذب کنید. داشتن سئو و محتوای خوب، اعتبار وب سایت شماست. شما با رعایت تکنیک‌های لازم، می‌توانید اعتماد مخاطبین خود را جلب کنید و آنها را به مشتری‌های همیشگی خود تبدیل نمایید.

شما با استفاده از سئو می‌توانید محصولات خود را تبدیل به برند کنید، برندسازی یکی از مهم‌ترین مزیت‌های داشتن یک سئو خوب برای وب سایت است.

معایب اکتفا به سئو

مسئله‌ای که به عنوان صاحب یک کسب و کار اینترنتی باید به آن دقت کنید، این است که اگر تنها به داشتن سئو خوب اکتفا کنید، حداقل 5 تا 6 ماه زمان می‌برد اثر آن را ببینید و در صفحه اول گوگل قرار بگیرید. همچنین صرف استفاده از سئو خوب بسیار پر زحمت است و شما باید مرتباً رقبای خود را زیر نظر داشته باشید.

باید این نکته را مد نظر داشته باشید، بسیاری از رقیبان شما در کنار اصول سئو، از روش‌های تبلیغاتی مانند تبلیغ در گوگل استفاده می‌کنند و این‌گونه گوگل آنها را بالاتر از شما در صفحه اول خود نشان خواهد داد. بهترین روش برای بهتر دیده شدن و فروش بیشتر، استفاده از سئو در کنار تبلیغ در گوگل است.

تبلیغ گوگل ادز و اثر گذاری آن در افزایش کلیک

بهترین راهکار برای بهتر دیده شدن و بیشتر دیده شدن در وب سایتی مانند گوگل که هر روز میلیاردها جست و جو در آن انجام می‌شود، استفاده از اصول سئو و تبلیغ در گوگل است. گوگل از سال 2001 امکان تبلیغات کلیکی برای وب سایت‌ها به وجود آورد تا با پرداخت هزینه به ازای هر کلیک بتوانند در صدر جست و جوها قرار بگیرند.

برای اینکه بتوانید از مزایای تبلیغات کلیکی گوگل استفاده کنید، باید اکانت خود را در گوگل ادروز بسازید. البته برای این که هزینه شما هدر نرود، باید اصول خاصی را رعایت کنید تا بهترین نتیجه را از تبلیغ گوگل ادز به دست آورید.

شما با ساخت اکانت و شارژ آن و تعیین مبلغ هر کلیک، می‌توانید شاهد افزایش بازدید از وب سایتتان در مدت زمان بسیار کوتاهی باشید و به راحتی رقیبان جدی خود را پشت سر بگذارید. بررسی‌ها نشان می‌دهد جذب مخاطب تنها از طریق اصول سئو در حدود 56 درصد و با استفاده از اصول سئو و تبلیغات کلیکی گوگل 88 درصد بوده است. همچنین باید بدانید، به طور غیر مستقیم تبلیغ در گوگل ادز روی سئو سایت شما نیز اثر گذار خواهد بود.

رعایت اصول تبلیغات کلیکی گوگل

با وجود اینکه استفاده از تبلیغ گوگل ادز یک راه اثبات شده و مطمئن برای افزایش مخاطبین هدف شماست، اما اگر به درستی از آن استفاده نکنید، می‌تواند باعث هدر رفت سرمایه و هزینه شما برای تبلیغات شود. شما برای بازدهی مناسب، باید مخاطبین و علاقه مندی‌های آنها را بشناسید، مثلاً اگر وب سایت شما مربوط به فروش بازی‌های کامپیوتری است، پس اکثر مخاطبین شما نوجوانان و جوانان پسر هستند، نمایش این تبلیغات برای خانم‌ها کاملاً به ضرر شما تمام خواهد شد.

شما می‌توانید با استفاده از تنظیمات خاص برای تبلیغات کلیکی گوگل، ساعاتی که باید تبلیغ شما انجام شود، جغرافیای مورد نظرتان برای تبلیغ، کلمات کلیدی مناسب و خاص و… را تعیین کنید تا بیشترین بازدهی را با صرف هزینه کم داشته باشید.

به خصوص اگر یک شرکت نوپا هستید، به این موارد توجه کنید، بازه زمانی مشخصی برای تبلیغ در گوگل در نظر بگیرید و میزان بازدیدها و فروش خود را در ساعات و روزهای مختلف بررسی کنید تا بهترین نتیجه را کسب نمایید. اگر متوجه شدید، تبلیغ گوگل ادز شما کارآمد نبوده، می‌توانید تبلیغاتتان را به راحتی متوقف کنید و سپس بعد از بررسی علت آن، مجدداً کمپین تبلیغاتی خود را فعال کنید.

در آمد بیشتر در دراز مدت و کوتاه مدت با سئو و گوگل ادز

به عنوان صاحب یک کسب و کار اینترنتی باید بدانید که اگر فقط از اصول سئو استفاده کنید، درآمد شما در بلند مدت زیاد خواهد شد و نباید انتظار درآمد و بازدید بالا در زمان کوتاهی داشته باشید. برعکس سئو، استفاده از تبلیغ گوگل ادز به شما امکان بازدید و افزایش مخاطبین در زمان بسیار کوتاهی را می‌دهد. اگر مشتاقید هم در کوتاه مدت و هم در دراز مدت وب سایتتان بازدید داشته باشد، پس باید هر دو را در کنار همدیگر داشته باشید.

سخن آخر

صرف استفاده از تبلیغات در گوگل بدون رعایت اصول سئو، ضامن جذب در آمد و مشتریان ثابت برای شما نیست. گوگل ادز مشتریان را به صفحه شما هدایت می‌کند، اما اگر محتوای جذابی نداشته باشید و قابل اعتماد نباشید، مخاطب بدون خرید محصول صفحه شما را ترک خواهد کرد. بنابراین، برای داشتن بهترین عملکرد برای وب سایتتان هر دو را باید در کنار هم داشته باشید.