Web Analytics Made Easy - Statcounter

چه نوع محتوایی در گوگل رتبه می گیرد؟ / آموزش بهینه سازی محتوا

بهترین محتوا از نظر گوگل چیست و چگونه باید سئو محتوا را انجام دهیم؟ / استراتژی های بهینه سازی محتوا

بهینه سازی محتوا چیست؟

Content optimization

بهینه‌سازی محتوا فرآیندی است برای اطمینان از اینکه محتوای نوشته شده یا منتشر شده به بیشترین مخاطب ممکن برسد. این فرآیند شامل گنجاندن کلمات کلیدی مرتبط، تگ‌های متا و عنوان، لینک‌ها، هدرها ، سرعت در سایت، اندازه تصویر و بسیاری از عوامل دیگر است.

چرا بهینه سازی محتوا مهم است؟ 

بهینه سازی محتوا چندین مزیت را برای وب سایت و کسب و کار شما ارائه می دهد، مانند افزایش ترافیک ارگانیک، ایجاد آگاهی از برند و ایجاد سرنخ بیشتر. اگر محتوا را برای موتورهای جستجو بهینه نکنید، می توانید تلاش زیادی برای نوشتن محتوایی که هیچ کس نمی بیند انجام دهید. علاوه بر نتایج نهایی (مانند ترافیک و سرنخ ها)، فرآیند بهینه سازی محتوا می تواند به بهبود تجربه کاربری (UX) وب سایت شما و کاهش بانس ریت در صفحات وب شما کمک کند. به این دلیل که موتورهای جستجو افراد را به وب سایت هایی با تجربیات کاربری مثبت هدایت می کنند که مرتبط ترین و با ارزش ترین محتوا را نیز ارائه می دهند. در نهایت، اقداماتی که برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو انجام می دهید، کیفیت وب سایت شما را بهبود می بخشد.

انواع بهینه سازی محتوا 

سئو داخلی و خارجی

می‌توانید استراتژی‌های بهینه‌سازی محتوا را به چند دسته (یا تکنیک) تقسیم کنید:

1-سئوی داخلی : 

 این تکنیک از عناصری استفاده می کند که شما بیشترین کنترل را روی آنها دارید (مانند محتوا، استفاده از کلمه کلیدی و رسانه) تا محتوای با کیفیت بالا با اطلاعات ارزشمند برای خوانندگان خود ایجاد کنید تا در موتورهای جستجو رتبه بالاتری کسب کنید. همچنین باید محتوای خود را به گونه ای بنویسید که مخاطبان را تشویق به عمل هایی مانند اشتراک گذاری ، ایجاد دیدگاه و….. کند .

 2- سئوی خارج از صفحه

سئوی خارج از صفحه هر کاری است که در خارج از وب سایت خود انجام می دهید تا رتبه آن را در موتورهای جستجو بهبود ببخشید. اغلب به صورت مترادف با لینک بیلدینگ استفاده می شود، اما فراتر از آن است. در واقع شما در تلاش هستید به سایت خود اعتبار ببخشید.

استراتژی های  بهینه سازی محتوا 

1- انتخاب کلمات کلیدی مناسب 
2-تحلیل رقبا 
3- بهینه سازی عنوان صفحه و URL 
4- ایجاد مطالب قدرتمند با عمق زیاد 
5- توضیحات متا 

1- انتخاب کلمه کلیدی مناسب 

بهینه سازی محتوا با برنامه ریزی شروع می شود. به طور خاص، با شناسایی موضوعاتی که باید در مورد آنها بنویسید و سپس تحقیق در مورد کلمات کلیدی هدف در آن دسته ها شروع می شود. هدف در اینجا یافتن ارتباط بین موضوعات مورد علاقه مخاطبان شما و موضوعاتی که در آنها تخصص دارید است. در این زمینه  ابزار هایی وجود دارد که به شما کمک می کند تا ایده های محتوایی را در یک موضوع شناسایی کنید. به شما سوالات متداول، ترند، کلمات کلیدی کوتاه و طولانی، اصطلاحات مرتبط، و همچنین شناسایی کلمات کلیدی که یک صفحه برای آنها رتبه بندی می شود را به شما نشان می دهد. شما می توانید نتایج را بر اساس حجم جستجو، سطح رقابت  و….. سازماندهی کنید.   همچنین باید هدف کاربر را در پشت هر جستجو در نظر بگیرید . به عنوان مثال، کلمات کلیدی کم هدف می توانندمخاطبین بیشتری را جذب خود کند اما کلمات کلیدی با هدف بالا می توانند مخاطبانی را جذب کنند که نرخ تبدیل را بالا ببرند.

2-تحلیل رقبا

تجزیه و تحلیل رقابتی یکی دیگر از گام های اساسی در هنگام ایجاد محتوای جدید است. بعد از اینکه کلمات کلیدی مورد نظر خود را پیدا کردید و قبل از ایجاد خطوط کلی سئو یا نوشتن پیش نویس، انجام تحقیقات در مورد رقبا بسیار مفید است. به این دلیل که موتورهای جستجو برای ارائه مرتبط ترین و ارزشمندترین اطلاعات طراحی شده اند. بنابراین، مهم است که بدانید قبل از شروع چه چیزی وجود دارد. به طور خاص، شما می خواهید به مقالات با رتبه برتر نگاه کنید و بفهمید:
از چه موضوعات و کلمات کلیدی استفاده می کنند؟
برای کدام هدف کاربر بهینه سازی می کنند؟
چگونه ارزش ایجاد می کنند؟

3- بهینه سازی عنوان صفحه و URL

نوشتن محتوایی که رتبه بالایی در SERP داشته باشد، اولین قدم عالی برای دستیابی به مخاطبان بیشتر است. اما همچنان نیاز دارید که کاربران برای بهبود ترافیک جستجوی ارگانیک شما به جای دیگران روی لینک عنوان شما کلیک کنند. این جایی است که عنوان صفحه و URL شما می تواند کمک کند. عناوین صفحات باید جذاب (قابل کلیک) و نه خیلی طولانی باشند. در مورد ساختار URL خود، از URL های قابل خواندن و مرتبط برای توصیف صفحه خود استفاده کنید. قرار دادن کلمه کلیدی خود در عنوان صفحه و نشانی اینترنتی شما ممکن است نمایش صفحه شما را برای جستجوهای مناسب برای موتورهای جستجو آسان تر کند.

4- مطالب قدرتمند با عمق زیاد 

اگر می خواهید در صفحه اول نتایج جستجو رتبه کسب کنید و تبدیل های بیشتری به دست آورید، باید برای کاربران خود ارزش قائل شوید. وقتی محتوای عمیق منتشر می‌کنید، تخصص خود را به کاربران نشان می‌دهید، مخاطب تجربه کاربری خوبی را تجربه می کند و در نهایت به شما کمک می‌کند قابلیت اعتماد را به موتورهای جستجو ثابت کنید.

5- توضیحات متا 

توضیحات متا عنصر دیگری است که می تواند به شما در بهبود نرخ کلیک کمک کند. هر محتوایی  که منتشر می کنید باید شرح منحصر به فردی داشته باشد. گنجاندن کلمه کلیدی اصلی در اینجا نیز مفید است. در حالت ایده‌آل، توضیحات شما باید به خوانندگان درک مختصری اما واضح از آنچه که از محتوای صفحه شما دریافت می‌کنند، بدهد. و در نهایت، آنها را به شیوه ای دعوت کننده و محاوره ای بنویسید تا از همان ابتدا خوانندگان را درگیر کنید.

نتیجه گیری:

 استراتژی بهینه سازی محتوا برای بهبود ترافیک و سرنخ ها  می تواند به شما در ایجاد آگاهی از برند و ایجاد سرنخ های با کیفیت بالا و ترافیک بیشتر برای کسب و کارتان کمک کند. از نظر سئو، شما می خواهید که موتورهای جستجو محتوای شما را درک کنند. برای کمک به آن، می توانید عناصر روی صفحه را بهبود ببخشید و تخصص خود را در محتوای خود نشان دهید.

همچنین شما برای بدست آوردن اطلاعات جامع و کامل تر می توانید مقاله ما در مورد بهینه سازی محتوا را در سایت رادین وب مطالعه فرمایید .

توجه! این مطلب یک رپورتاژ آگهی است و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده نگارش شده است.
آی تی جو مسئولیتی در قبال صحت و سقم محتوای تبلیغاتی ندارد.