روزانه هزاران سایت طراحی و منتشر می شود و داشتن جایگاه بهتر در میان میلیون ها سایت، در وهله اول به سئوی حرفه ای بستگی دارد. بهبود رتبه سایت در گوگل، به فروش و دیده شدن بیشتر شما کمک شایانی می کند. اگر شما نیز دنبال آشنایی با سئو و بهبود رتبه سایت خود در گوگل هستید، با این مقاله که توسط پلتفرم حافظ نگارش شده، همراه باشید.
علم سئو علمی پر از نکته ها و فعالیت های کوچک می باشد که به مرور زمان بر روی هوش مصنوعی گوگل و سایر موتور های جستجو اثر گذاری می کند، موتور های جستجو نیز همواره در حال آپدیت کردن و بروزرسانی الگوریتم های خود هستند که کار را برای سئو کار ها و صاحبین وبسایت دشوارتر می کند، سعی ما نیز برای نوشتن این مقالات در پلتفرم حافظ روشن تر کردن ادامه مسیر موفقیت برای شما می باشد.
طراحی سایت و سئوی موفق، به کوهی از مهارت، تجربه و دانش فنی وابسته است و با وجود اینکه هر کسب و کاری به یک سایت نیاز دارد؛ آنچه مهم هست، اثربخش و اثرگذار بودن سایت در برندینگ و معرفی کسب و کار به مخاطبین است. به عبارت دیگر، تا زمانی که سایت یا فروشگاه اینترنتی، نتواند معرف خوبی برای برند باشد و یا نتواند جاذب مخاطبین و اعتماد ساز باشد؛ نمی توان صفت حرفه ای را در وصف آن سایت، استفاده کرد.
یکی از مراحل مهم در برندینگ و رشد یک وبسایت، سئوی حرفه ای است که منجر به دیده شدن سایت به صورت هدفمند توسط مخاطبین می شود. در این مقاله قصد داریم شما را با ویژگی ها و معیارهای سنجش سئوی سایت حرفه ای آشنا کنیم تا بتوانید با دید منطقی و واقع بینانه به مساله سئو و بهبود رتبه سایت خود در گوگل نگاه کنید.
گوگل یکی از راحت ترین و کاربردی ترین راه ها برای رسیدن به یک هدف خاص به صورت آنلاین است و Googlebot در این زمینه نقش اصلی را دارد. ربات گوگل که با نام های خزنده و یا عنکبوت نیز شناخته می شود، وظیفه این را دارد که صفحات وب سایت ها را بررسی کند و آمار کلی را به گوگل اعلام کند.
ربات های خزنده گوگل فقط وظیفه انتقال اطلاعات صفحات وب سایت ها به گوگل را دارند. اگر این اطلاعات به صورتی تنظیم شده باشد که به درستی به گوگل ارائه شود، گوگل رتبه بندی وب سایت شما را ارتقا خواهد داد. وظیفه طبقه بندی و رتبه دادن به محتوای شما کار خود گوگل است و خزنده ها در این جریان دخل و تصرفی ندارند. بنابراین، ربات گوگل تاثیر بسیار زیادی بر تعداد بازدیدکنندگان سایت شما دارد.
بعد از طراحی و نهایی شدن سایت، نیاز است تا سایت شما در موتورهای جستجو مثل گوگل، یاهو، یاندکس و … رتبه خوبی داشته باشد. سرویس سئو و تولیدمحتوای حرفه ای، شامل نگارش و انتشار مقاله یونیک به صورت تخصصی، نصب و کانفیگ افزونه های اختصاصی سئو، آنالیز و تعریف کلمات کلیدی و متا، بک لینک، لینک سازی داخلی، تعریف صفحات شاخص، رپورتاژهای حرفه ای در سایت های پربازدید با اعتبار بالا، افزایش ورودی گوگل + ارائه گزارشات ماهانه از عملکرد و وضعیت سئو می باشد.
اگر دوست دارید تا سایت تان، رنک و جایگاه بهتری در گوگل داشته باشد، لازم است فرق بین یک سئوکار معمولی و سئوکار حرفه ای را بدانید و مطمئن شوید در ازای مبلغی که پرداخت می کنید، چه خدماتی در زمینه سئو دریافت می کنید. چرا که خیلی از مجموعه ها یا افراد، تنها به نوشتن مقاله و یا لینک سازی داخلی بسنده می کنند و یا با خرید بک لینک های بی کیفیت، در درازمدت به سئوی سایت ضربه های جبران ناپذیر می زنند.
سئوی داخلی سایت
تا زمانی که سایت با ساختار و عملکرد فنی اصولی و حرفه ای ندارید، در صورت بهترین تبلیغات و رسیدن به رتبه های برتر گوگل، موفقیتی کسب نخواهید کرد. چرا که نتیجه سئو، بازدیدهای واقعی افراد از سایت شما هست و درصورتی که سایت تان از کیفیت لازم برخوردار نباشد، عملا بازدیدکننده نیز از سایت شما خارج خواهد شد.
داشتن ساختار و عملکرد فنی درست، وظیفه طراح سایت هست و وظیفه سئوکار، آنالیز و بهینه کردن سایت (از نظر ساختار، عملکرد و سرعت) برای سئوی بهتر است. در کنار این موضوع، نوشتن مقالات تخصصی و یونیک به صورت حرفه ای، لینک سازی داخلی بین صفحات سایت، برنامه ریزی و آنالیز کلمات کلیدی همگی جزو اموری است که نیاز هست با دقت در سایت اتفاق بیفتد.
بک لینک؛ موثر یا مخرب؟
بک لینک یا لینک سازی خارجی، به مجموعه لینک هایی گفته می شود که سایر سایت ها، با یک سری عبارات یا کلمات کلیدی به سایت هدف لینک می دهند (مثال: در یک مقاله از یک سایت پربازدید با کلمه «لباس» به سایت شما لینک داده شده است). این لینک دهی از سوی ربات های گوگل شناسایی می شود و سایت شما با این کلمات کلیدی سئو می شود.
آنچه تعیین کننده موثر/مخرب بودن بک لینک است، تعداد و قدمت بک لینک ها و نیز اعتبار (قدرت) دامنه ای است که به سایت شما لینک داده است. درصورتی که بک لینک های ایجاد شده، موقتی (مثلا 3 ماهه) باشند و پس از مدتی حذف شوند، نه تنها به سئوی سایت شما کمکی نمی کند، بلکه از اعتبار سئوی سایت شما نیز می کاهد. همچنین درصورتی که سایت های لینک دهنده، خودشان از اعتبار و قدرت دامنه کمتری برخوردار باشند عملا نتیجه مثبتی از بک لینک های ایجاد شده دریافت نمی شود.
رپورتاژ در سایت های پربازدید
یکی دیگر از کارهایی که به شدت در سئوی اصولی موثر هست، ایجاد رپورتاژ آگهی در سایت های پربازدید می باشد. نگارش یک مقاله و انتشار آن در سایت های پربازدید علاوه بر اینکه منجر به جذب مخاطبین واقعی می شود؛ به دلیل داشتن بک لینک درون مقاله ای نیز، اثربخشی قابل توجهی در سئوی سایت دارد.
یکی از ویژگی های منحصر به فرد رپورتاژ آگهی که شما را حیرت زده خواهد کرد، آن است که رپورتاژ آگهی همانند دیگر روش های تبلیغ، موقت نیست. در حالی که رپورتاژ آگهی برای همیشه در سایت درج کننده آن باقی می ماند. اگر شما از یک محتوای مناسب با رعایت اصول سئو استفاده کرده باشید، هر زمان افراد کلمه کلیدی مورد نظر را جست و جو کنند، از طریق سایت درج کننده رپورتاژ می توانند وارد سایت شما شوند.
در صورتی که بک لینک های گرفته شده از یک مقاله تنها در بخش های خاص مانند منو، فوتر و یا جایگاه های تبلیغاتی خاص باشد، الگوریتم های گوگل در این حالت احتمال بک لینک پولی و یا یک ارتباط تجاری بین دو سایت را داده و اعتبار کم تری برای آن در نظر می گیرند. در رپورتاژ آگهی، بک لینک ها معمولا بین 3 تا 5 مورد از بخش های مختلف داخل مقاله گرفته می شود.
ویژگی های سئوی حرفه ای سایت
بررسی و آنالیز دقیق
خدمات سئو و بهبود رنکینگ، براساس شناخت دقیق ساختار، عملکرد و کلمات کلیدی سایت/فروشگاه می باشد؛ تا بهترین بهره وری را به همراه داشته باشد. در صورتی که سئوکار اطلاعات خاصی در زمینه آنالیز کلمات کلیدی، آنالیز سایت های رقبا نداشته باشد، عملا نمی تواند سئوی درستی انجام دهد.
اصلاح ساختار و محتوا
تمامی ایرادات و عیب هایی که در ساختار (عملکرد، ظاهر و فنی) و یا محتوای سایت/فروشگاه شما وجود دارد و موجب کندی و اختلال می شود، برطرف و اصلاح می شود. در صورتی که سرعت سایت یا ظاهر بصری سایت، ایراد داشته باشد؛ منجر به دریافت امتیاز منفی از سوی گوگل و نیز عدم استقبال کاربران از سایت می شود.
تولید محتوای تخصصی
بخش اعظمی از مقوله سئو و بهبود رتبه سایت در گوگل، به محتوا مربوط است. تولید محتوای حرفه ای و رعایت اصول محتوانویسی، صفحات شما را در رتبه بندی گوگل متمایز می کند. این تولیدمحتوا به صورت منظم و در بازه های زمانی متناسب در درون سایت انتشار می یابد و به مرور زمان، امتیاز ویژه ای از سمت ربات های گوگل دریافت می شود.
ایجاد بک لینک، به جای خرید بک لینک
سئوکار حرفه ای خودش مهارت و دانش فنی لازم برای ایجاد بک لینک دائمی دارد و به هیچ عنوان سراغ خرید بک لینک های موقت و بی کیفیت نمی رود. خرید بک لینک موقت و بی کیفیت، می تواند سال ها جبران ناپذیر باشد و جلوی رشد و سئوی سایت را بگیرد.
رپورتاژنویسی حرفه ای
سئوکار حرفه ای می تواند براساس مهارت نویسندگی خود، به نگارش و انتشار مقاله/آگهی در سایت های پربازدید بپردازد. این موضوع یکی از داغ ترین و زودبازده ترین روش های سئوی طبیعی سایت هست که می تواند جایگزین روش های فیک در سئو شود. رپورتاژهای دائمی به مراتب بهتر از روش های فیک هستند و یک سئوی حرفه ای و ماندگار را رقم می زنند.
تاثیر رسانه های مجازی بر سئو
یکی از فاکتور های مهم برای منفعت بردن از تاثیر رسانه های اجتماعی در سئو توجه به برند خود در فضای مجازی است، برای گوگل تفاوتی ندارد که شما یک شخص، سایت و هر چیز دیگری باشید و برایش مهم این است که دیگران در اینترنت راجع به شما چه فکری می کنند و برایتان چه جستجویی انجام می دهند، پس داشتن یک استراتژی برای فعالیت در رسانه های اجتماعی برای تمامی برند هایی که قصد توسعه کسب و کار و در امتداد آن سئو حرفه ای سایت خود را دارند امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.
انتخاب سئوکار حرفه ای
در حال حاضر صدها سئوکار در سطح کشور در حال فعالیت هستند. یکی از معیارهای انتخاب و جذب سئوکار حرفه ای ، رزومه، سطح مهارت و نیز شرح خدماتی است که متعهد می شود در سطح تخصصی انجام دهد. پیشنهاد می شود در این زمینه از تجربیات چندین سئوکار استفاده کرده و نمونه کارها و خدمات را براساس قیمت پیشنهادی مقایسه نمایید تا تصمیم گیری بهتری داشته باشید.
دپارتمان سئوی پلتفرم حافظ متشکل از یک تیم متخصص، آمادگی کامل خود را جهت بررسی سایت شما و ارائه مشاوره در زمینه سئو و خدمات حرفه ای در این زمینه اعلام می کند و شما می توانید با مراجعه به سایت Hafezpl.com و یا شماره واتساپ 09302868094 با ما در ارتباط باشید. همچنین برای استفاده از نکات آموزشی و تخصصی پلتفرم حافظ در زمینه سئو، طراحی سایت و برندینگ می توانید صفحه اینستاگرام پلتفرم حافظ را با آی دی hafezpl دنبال نمایید. در این صفحه علاوه بر نکات آموزشی مفید و کاربردی، نمونه کارهای مختلف سایت و دیجیتال مارکتینگ نیز قابل مشاهده است.
توجه! این مطلب یک رپورتاژ آگهی است و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده نگارش شده است.
آی تی جو مسئولیتی در قبال صحت و سقم محتوای تبلیغاتی ندارد.