Web Analytics Made Easy - Statcounter

راه و روش گوگل ادز و تبلیغات آنلاین

گوگل ادز و تبلیغات آنلاین بهترین راه برای معرفی برند شماست. گوگل ادز همان تبلیغات کلیکی گوگل است که از طریق کلمهٔ کلیدی موردنظر شما، سایت فروشگاهی‌تان را به کاربران معرفی می‌کند. تنظیم فیلترهای نمایش تبلیغ، بزرگ‌ترین مزیت تبلیغ در گوگل ادز است. با کمک گرفتن از این ویژگی، می‌توانید تعیین کنید که تبلیغ شما به چه کسانی و در کدام ردهٔ سنی به کاربران نمایش داده شود. تبلیغات در گوگل ادز واقعاً هدفمند است و به رشد بیشتر شما کمک زیادی می‌کند.

اگر به اندازهٔ کافی با شبکه‌های تبلیغاتی و کمپین‌های گوگل آشنایی ندارید، با ما همراه باشید تا دربارهٔ آن بیشتر بدانید:

شبکه‌های تبلیغاتی گوگل

گوگل ادز و تبلیغات آنلاین دو شبکهٔ تبلیغاتی دارد که از طریق آن‌ها می‌توانید برند خود را به کاربران معرفی کنید. با توجه به نیازی که دارید، می‌توانید از هر دو روش تبلیغاتی یا یکی از آن‌ها استفاده کنید. اگر تجربهٔ کافی برای انتخاب مناسب یک روش تبلیغاتی خوب را ندارید، می‌توانید از تیم حرفه‌ای وی دیجیتال مارکتینگ کمک بگیرید. وی دیجیتال مارکتینگ با بررسی کسب‌وکار و انتظار شما از بازدهی تبلیغات، بهترین روش را به شما پیشنهاد می‌دهد.

انواع روش‌های تبلیغاتی گوگل عبارت‌اند از:

  • Google Display Network

شبکهٔ نمایش گوگل شبکه‌ای است که بیش از دو میلیون سایت، ویدئو و اپلیکیشن موبایلی دارد و شما می‌توانید تبلیغات خود را در آن‌ها انجام دهید. معمول‌ترین روش تبلیغات در این شبکه، از طریق بنر و ویدئو است. اما بااین‌حال می‌توانید از تبلیغات متنی نیز استفاده کنید. این روش تبلیغاتی به شما کمک می‌کند تا محصولات و خدمات خود را به مشتریان جدیدی که به این دسته از خدمات و یا محصولات علاقه دارند معرفی کنید.

  • Google Search Network

شبکهٔ جست‌وجوی گوگل شامل تمام رسانه‌های متعلق به گوگل است که کاربران زیادی از طریق آن‌ها محصولات و یا خدمات مدنظر خود را جست‌وجو می‌کنند. درواقع این نوع تبلیغات میلیون‌ها کاربری را هدف قرار می‌دهد که روزانه عبارت‌های مختلفی را در گوگل جست‌وجو می‌کنند.

انواع کمپین‌های گوگل

کمپین درواقع مجموعه‌ای از تنظیمات و محتواهای تبلیغاتی است که با توجه به نوع هدف، از گوگل ادز و تبلیغات آنلاین مشخص می‌شود. به‌بیان‌دیگر، با توجه به هدف خود، می‌توانید از انواع کمپین‌های تبلیغاتی استفاده کنید. انواع کمپین‌ها از شبکهٔ نمایش و جست‌وجوی گوگل به‌صورت هم‌زمان و یا تکی استفاده می‌کنند.

انواع کمپین‌های گوگل عبارت‌اند از:

  • کمپین جست‌وجوی گوگل

یکی از رایج‌ترین و پرکاربردترین نوع کمپین‌ها در گوگل ادز، کمپین جست‌وجوی گوگل است. با استفاده از این کمپین، خدمات و یا محصولات خود را به کاربرانی که آن را جست‌وجو کرده‌اند نمایش می‌دهید.

  • کمپین شبکهٔ نمایش گوگل

سازوکار این کمپین به این صورت است که تبلیغ برند شما قبل از سرچ مخاطب انجام می‌شود. بدین‌صورت که زمانی که کاربر در حال گشت‌وگذار در سایت‌های اینترنتی است و یا در حال چک کردن باکس جیمیل خود است، تبلیغ شما را مشاهده و به‌نوعی با خدماتتان آشنایی پیدا می‌کند. کمپین نمایشی گوگل ادز و تبلیغات آنلاین گوگل به دودسته کمپین استاندارد و کمپین جیمیل تقسیم می‌شود.

  • کمپین نصب اپلیکیشن موبایل

این کمپین برای افرادی کارآمد است که اپلیکیشن موبایلی دارند و در صدد معرفی آن به کاربران هستند. تبلیغات اپلیکیشن شما، در سایر اپلیکیشن‌های موبایلی و گوگل پلی‌استور و سایت‌ها نمایش داده می‌شود. بزرگ‌ترین مزیت استفاده از این کمپین تبلیغاتی، این است که گوگل به‌صورت کاملاً هدفمند، مخاطب را پیدا می‌کند و تبلیغات را انجام می‌دهد.

  • کمپین ویدیوئی

تیزرهای تبلیغاتی که قبل، حین و بعد از پخش ویدئو نمایش داده می‌شوند، همان کمپین ویدئویی گوگل ادز هستند. هدف از این کمپین، معرفی برند و خدمات یا محصولات است. شیوهٔ پرداخت هزینهٔ کمپین ویدئویی به ازای بازدید هر مخاطب از ویدئو است. البته روش‌های مختلفی از نحوهٔ نمایش تبلیغات ویدئویی وجود دارد که می‌توانید بهترین روش پخش را با کمک گرفتن از تیم وی دیجیتال مارکتینگ انتخاب کنید.

  • کمپین هوشمند

همان‌طور که از نام این کمپین مشخص است، تبلیغات شما را به‌صورت کاملاً هوشمندانه به مخاطب نمایش می‌دهد. درواقع فرقی نمی‌کند که مخاطب شما در حال جست‌وجوی یک عبارت در گوگل است یا این‌که باکس جیمیل خود را چک می‌کند! برند و خدمات شما به‌صورت کاملاً حرفه‌ای به وی پیشنهاد می‌شود. به‌عبارت‌دیگر، این کمپین با کمک گرفتن از هر دو شبکهٔ جست‌وجو و نمایش گوگل، مخاطبان هدف را پیدا می‌کند.

تبلیغات کمپین جست‌وجوی گوگل در کجا نمایش داده می‌شود؟

درزمانی که کاربر مطلبی را در گوگل سرچ می‌کند، تبلیغات شما به مشاهدهٔ وی می‌رسد. نمایش تبلیغ در گوگل پلی، نمایش تبلیغ در گوگل شاپینگ و نمایش تبلیغ در گوگل مپ نیز از طریق جست‌وجوی گوگل به کاربر نمایش داده می‌شود. یکی دیگر از روش‌های گوگل ادز و تبلیغات آنلاین برای نمایش تبلیغات به مخاطب، سایت‌های همکار گوگل است. گوگل سایت‌های همکار زیادی مانند آمازون، گواردین و… دارد که در زمان تبلیغات با آن‌ها تبادل دارد.

با این‌که این موارد فوق‌العاده به‌نظر می‌رسند. نمایش تبلیغ در گوگل شاپینگ، گوگل مپ و سایت‌های همکار، به‌دلیل تحریم‌های اخیر گوگل در ایران، فیلتر است. با این‌حال کاربران ایرانی از طریق نمایش تبلیغات در جست‌وجوی سرچ گوگل و همچنین فروشگاه گوگل پلی‌استور، توانسته‌اند مخاطبان هدف خود را به‌خوبی جذب کنند.

تبلیغات کمپین نمایش گوگل در کجا نمایش داده می‌شود؟

شما می‌توانید تبلیغات خود را در سایت‌ها و اپلیکیشنهای مرتبط با کسب‌وکار خودتان نمایش دهید. با انجام این کار، مخاطب شانس بیشتری برای دریافت خدمات مدنظر خود دارد و این یک امتیاز برای شما محسوب می‌شود. یکی دیگر از کمپین‌های گوگل ادز و تبلیغات آنلاین، نمایش ویدئو به مخاطبان در سایت‌های مختلف مانند یوتیوب است که بیشتر جنبهٔ معرفی کسب‌وکار را دارد. نمایش تبلیغ در جیمیل یکی دیگر از روش‌های تبلیغات کمپین نمایشی است. مخاطب می‌تواند تبلیغات شما را مشاهده کند و در صورت تمایل، به سایتتان وارد شود و خدمات مدنظر خود را دریافت کند.

سخن پایانی

گوگل ادز و تبلیغات آنلاین روش‌های مختلفی دارد که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد. بهترین روش تبلیغاتی برای کسب‌وکار شما، روشی است که بیشترین بازدهی را داشته باشد، بنابراین بهتر است که از تجربیات وی دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید و کمپین مناسب خود را راه‌اندازی نمایید. بهتر است قبل از درخواست برای تبلیغات کلیکی گوگل، اشکالات سایت خود را برطرف کنید تا کاربر برای استفاده از سایت شما با مشکلی مواجه نباشد.