Web Analytics

نقش تکنولوژی دوربین‌ها در کیفیت عکس ها‍‌ی تجاری

فعالیت در حوزه عکاسی تجاری نیازمند تخصص کافی و در اختیار داشتن تجهیزات حرفه ای و به روز است. تجهیزاتی که کمک می کنند بهترین و با کیفیت ترین عکسهای صنعتی و تبلیغاتی را برای سفارش دهندگان تهیه شود

امروزه هنر عکاسی در دنیا طرفداران بیشماری پیدا کرده است و هنرمندان زیادی به این حرفه می‌پردازند و در وبسایت ها، فضاهای مجازی و گالری های هنری عکس ها‌یشان را به نمایش می‌گذارند.

هنر عکاسی شامل شاخه ها و ژانرهای مختلفی بوده که بخشی از آن در حوزه صنایع و مشاغل مشغول به فعالیت است. این بخش شامل عکاسی صنعتی، عکاسی تبلیغاتی و عکاسی تجاری است که عکاس باید تخصص و مهارت های مورد نیاز برای هر کدام را کسب کرده باشد. دوربین عکس ها‌ی تجاری ابزار بسیار مهم و تأثیر گذاری در کیفیت این نوع عکس ها محسوب می ‌شود. عکسهایی که کاربردهای متعددی در تبلیغات پوستر، بیلبورد، کاتالوگ و شبکه های اجتماعی و وب سایت دارند.

استودیو مانی

عکاسان تجاری در حقیقت با هدف معرفی و تبلیغ بصری محصولات، خدمات و یا معرفی شرکت ها و صنعتگران فعالیت می کنند. نکته مهم در این حوزه عکاسی توجه به کیفیت عکسها برای ایجاد اعتماد سازی جامعه است که نیاز به تجهیزات حرفه ای عکاسی خواهد داشت. هدف از این مقدمه توجه به نقش تکنولوژی دوربین ها در کیفیت عکس ها‌ی تجاری است که در ادامه این مطلب بیشتر به آن پرداخته شده است.

عکاسی در هر زمینه ای نیازمند تجهیزات اختصاصی می‌‌باشد که ممکن است برای شاخه های دیگر آن کابردی نداشته باشد. عکاسی تجاری چالش ها و حساسیت‌های ویژه‌ خود را دارد و عمدتا استاندارد ها‌ی کیفی در آن جایگاه بالاتری از عکس ها‌ی هنری قرار دارد.

برای عکاسی تجاری از تجهیزات متنوعی استفاده می‌شود مانند: دوربین عکاسی با کیفیت، لنز مناسب، سه پایه عکاسی، میز نور و تجهیزات ویژه نورپردازی شامل: فلاش های استودیویی، ابزارهای کنترل و بازتاب نور که هر کدام از این ابزارها نقش موثری را در کیفیت عکس ها‌ی تجاری خواهد داشت.

عکاسی تجاری در بازار کار برای صنعتگران و تولید کنندگان بسیار مهم بوده و هدف آن‌ تهیه عکسهای صنعتی و تبلیغاتی با کیفیت از محصولات یا روند تولید و خدمات شرکت ها است.

 منظور از رزولوشن و مگاپیکسل در دوربین ها‌ی عکاسی تجاری چیست؟

مفاهیمی مثل رزولوشن یا وضوح عکس مربوط به سایز و کیفیت عکسها است.

رزولوشن در واقع مقدار پیکسل هایی است که در عکس دیجیتال وجود دارد. این پیکسل ها توسط صفحه حساس دوربین ایجاد می شوند و هر چه کیفیت سنسور دوربین بالاتر باشد، عکسهایی با وضوح و رزولوشن بالاتر می توان تهیه کرد.

عکاسی تبلیغاتی استودیو مانی

آپشن ها‌ی جدید دوربین ها چه نقشی در خلق عکس ها‌ی باکیفیت دارند؟

همانطور که گفته شد سنسور یکی از مهمترین بخش های دوربین های دیجیتال برای تهیه عکس های تجاری محسوب می‌شود که در واقع وظیفه‌ آن تبدیل نور به سیگنال ها‌ی الکترونیکی رنگی است. عملکرد صفحه حساس مانند نگاتیو دوربین های آنالوگ بوده و الگو ها‌ی ساطع شده از سوژه ها بر سطح سنسور تأثیر گذاشته و باعث تثبیت عکس می‌شود.

می‌توان گفت سنسور یک دوربین، گران ترین بخش آن می‌باشد با توجه به این تعریف متوجه می‌شویم که دوربین هایی با سنسور ها‌ی بزرگتر علاوه بر اینکه به فضای بیشتری نیاز دارند، در مقایسه با سنسورها‌ی کوچکتر در سایر دوربین ها، گران تر هستند، اما در عوض عکس برداری با سنسور ها‌ی بزرگتر کیفیت بیشتری دارد.

از دیگر آپشن ها‌ی تآثیرگذار در عکس های تجاری، نقاط فکوس دوربین است چرا که کیفیت عکس بر اساس فوکوس بروی نقطه صحیح خواهد بود. تعریف کلی نقاط فکوس یا نواحی مشخص در کادر تصویر است که از بیشترین وضوح برخوردار خواهند شد.

تعداد نقاط فکوس در هر دوربین به نسبت دوربین دیگر متفاوت است. لازم به ذکر است هر چقدر نقاط فکوس خودکار دوربین شما بیشتر باشد، فکوس روی نواحی غیر مرکزی در عکس ها‌ی تجاری آسان تر است. این موضوع در عکسبرداری تبلیغاتی از محصولات یا سوژه های مدلینگ بسیار مهم است.

نور تصویر هم از مهمترین آپشن های کیفیت عکس در دوربین عکاسی می‌‌باشد. جالب است بدانید که نورسنج دوربین، بازتاب 18درصد نور تصویر مورد نظر را در عکس خروجی ثبت می‌کند و بدین ترتیب عکاسان حرفه ای می‌توانند نور محیط را اندازه گیری و تنظیم کنند.

یکی از مفاهیم قابل توجه درکیفیت مطلوب عکس های تجاری فاصله‌ کانونی می‌با‌شد. یعنی فاصله‌ بین مرکز اپتیکی لنز دوربین با سنسور یا چشم در دوربین که بر حسب میلیمتر محاسبه می‌شود.

عکاسی صنعتی استودیو مانی

عدسی ها‌یی که در ساخت لنز دوربین عکاسی استفاده می‌شوند، تأثیر زیادی در کیفیت عکس ها‌ی تجاری دارند. بنابراین برای داشتن عکس هایی با وضوح بالا بهتر است از لنزهای حرفه ای استفاده شود. عدسی لنزهای حرفه ای کیفیت اپتیکی بالاتری نسبت به لنزهای رنج متوسط دارند و موجب ثبت عکسهایی بسیار شارپ و با کیفیت می شوند.

خوب است بدانید هر چقدر فاصله‌ کانونی بیشتر باشد، بزرگنمایی سوژه شما بیشتر است. یعنی فاصله‌‎ اجسام در عکس بیشتر و طولشان کوتاه تر خواهد بود. برعکس آن، هر چقدر فاصله‌ کانونی کمتر باشد بزرگنمایی اپتیکی کمتر یعنی فاصله‌ اجسام از یکدیگر و طول آنها بلند تر به نظر میرسد. یک عکاس حرفه ای برای گرفتن عکس های خوب و با کیفیت باید از کیفیت اپتیکی و کاربرد لنزها‌ی مختلف آگاه باشد تا با توجه به  سفارشات مختلف تجاری، لنزهای مناسبی انتخاب کند.

در خلاصه‌ این مباحث می‌توان گفت خوشبختانه علم و تکنولوژی در حوزه دوربین و تجهیزات هنر عکاسی به سرعت در حال پیشرفت است. بسیاری از دوربین های عکاسی حرفه‌ای قابلیت تهیه عکس در شرایط کم نور را دارند و این تکنولوژی منحصر بفردی برای عکاسان حرفه ای است.

آیا با هر دوربینی می‌توان عکس ها‌ی صنعتی و تبلیغاتی حرفه ای تهیه کرد؟

عکسهای تجاری در رسانه های مختلف و تبلیغات فضای باز با سایز چاپ بزرگ استفاده می شوند. این عکسها در موارد مختلفی همچون طراحی پوستر، طراحی لیبل و بسته بندی و بسیاری موارد دیگر کاربرد دارند. بی شک با هر دوربین و لنزی نمی توان عکسهای صنعتی و تبلیغاتی حرفه ای تهیه کرد. لنز دوربین از مهمترین آپشن های دوربین عکاسی برای عکس برداری حرفه ای می‌با‌شد و این برخلاف باور برخی افراد است که تأثیر بدنه‌ دوربین را بیشتر از لنز دوربین می‌دانند و این بدین معنا است که لنز تعیین کننده‌ نهایی کیفیت عکس ها‌ی تجاری و سایر انواع عکس است.

نقش مهم لنز دوربین جمع آوری نور است و همانطور که گفته شد نور تاثیرگذار ترین آپشن در عکس برداری حرفه ای می‌باشد. بنابراین صرف هزینه‌ بیشتر برای لنز معقول تر است و بر کیفیت عکس تأثیر مستقیم دارد.

کدام برند ها‌ی دوربین و لنز های عکاسی مناسب برای عکس های تجاری هستند؟

برای پاسخ به این سوال باید گفت نوع دوربین عکاسی کاملا به سبک فعالیت شما بستگی دارد. به عنوان مثال برای عکاسی ورزشی، باید دوربین و لنز خریداری کرد که از سرعت شاتر و فوکوس بالایی برخوردار است و برای عکس های تجاری باید دوربین هایی با کیفیت و رزولوشن بالا تهیه کرد.

برند های مختلفی در بازار برای دوربین های عکاسی وجود دارد اما آنچه حائز اهمیت است، برند یا مدل دوربین نمی‌با‌شد؛ بلکه برای داشتن عکس های تجاری با کیفیت باید تحقیق کنیم که کدام دوربین عکاسی از آخرین تکنولوژی های روز دنیا برخوردار است.

عکاسی تبلیغاتی استودیو مانی

 معمولا عکاسان حرفه ای در تهیه دوربین هایشان عوامل مهم زیر را در نظر می‌گیرند:

  1. قابلیت استفاده از لنز های متنوع
  2. تعداد نقاط و سرعت فوکوس بالا
  3. سرعت شاتر بالا
  4. سنسور بزرگتر با پیکسل های موثر
  5. قابلیت اتصال به تجهیزات نورپردازی
  6. دارای ویژگی وایفای
  7. عمر طولانی باتری با هر بار شارژ
  8. قابلیت استفاده از 2 نوع مموری

  درعکس برداری حرفه ای شما به دوربین هایی احتیاج دارید که وضوح، فوکوس و سرعت شاتر بالایی داشته باشد و جزئیات بسیار بیشتری را در عکسها ثبت کنند.

در پایان به این جمع بندی می رسیم که فعالیت در حوزه عکاسی تجاری نیازمند تخصص کافی و در اختیار داشتن تجهیزات حرفه ای و به روز است. تجهیزاتی که با استفاده از تکنولوژی جدید تولید شده و به عکاس کمک می کنند بهترین و با کیفیت ترین عکسهای صنعتی و تبلیغاتی را برای سفارش دهندگان تهیه کنند.

استودیو مانی یکی از مجموعه های شناخته شده در حوزه عکاسی صنعتی و تبلیغاتی است که با بیش از یک دهه فعالیت حرفه ای موفق به رضایت مشتریان شناخته شده در صنایع مختلف شده است. در صورت نیاز به خدمات عکاسی صنعتی و تبلیغاتی به وب سایت این مجموعه به آدرس https://studiomani.ir مراجعه نمایید.

توجه! این مطلب یک رپورتاژ آگهی است و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده نگارش شده است.
آی تی جو مسئولیتی در قبال صحت و سقم محتوای تبلیغاتی ندارد.

آی تی جو بستری جهت اطلاع رسانی، مدیریت و برگزاری وبینارهای تخصصی و آموزشی شما