Web Analytics Made Easy - Statcounter

سامسونگ می‌خواهد رهبر فناوری‌های حوزه بهداشت و سلامت باشد

سامسونگ با تمرکز بر روی اپلیکیشن سلامتی و گجت‌های پوشیدنی مانند گلکسی واچ و گلکسی رینگ، قصد دارد در حوزه سلامت دیجیتال رهبری کند
سامسونگ هلث - برنامه سلامتی سامسونگ - گجت سلامتی

پیش‌بینی می‌شود رقابت برای بازار رو به رشد سلامت دیجیتال با حضور سامسونگ و اپل و گجت‌های نوآورانه آن‌ها داغ شود. چرا که با افزایش جمعیت سالمندان در سراسر جهان، فناوری‌های بهداشت و سلامت به زودی به میدان نبرد اصلی شرکت‌های فناوری تبدیل خواهد شد.

سامسونگ اکنون به شدت روی برنامه مدیریت سلامت خود، سامسونگ هلث (Samsung Health) و سری گلکسی واچ خود که به دلیل ویژگی‌های ردیابی خواب شناخته شده‌اند، تمرکز دارد. این شرکت همچنین به تازگی گلکسی رینگ (Galaxy Ring) را رونمایی کرده است، اولین حلقه ردیاب سلامت این شرکت که بسیاری از کارشناسان آن را به عنوان یک نوآوری انقلابی در بازار گجت‌های پوشیدنی معرفی می‌کنند.

این حلقه سبک و مجهز به هوش مصنوعی، می‌تواند وضعیت خواب، اکسیژن خون، ضربان قلب و دمای پوست را برای ارائه بینش‌های ارزشمند سلامتی به کاربران، ردیابی کند. عمر باتری یک هفته‌ای و مقاومت در برابر آب، آن را به انتخابی عملی تبدیل می‌کند. علاوه بر این، کاربران می‌توانند با فشار دادن انگشت شست و انگشت اشاره خود به طور همزمان، گوشی سامسونگ خود را به کمک حلقه کنترل کنند.

گلکسی واچ و گلکسی رینگ - Galaxy Watch And Galaxy Ring

در طرف مقابل با این که اپل در مورد عرضه هرگونه حلقه هوشمند احتمالی سکوت اختیار کرده است، اما شایعات زیادی به گوش می‌رسد. هر دو شرکت به طور فعال دستگاه‌های پوشیدنی سلامتی جدیدی را با ویژگی‌هایی مانند ردیابی خواب، پایش ضربان قلب و حتی ردیابی چرخه قاعدگی عرضه می‌کنند.

این رقابت به سال 2013 با تولید اولین ساعت هوشمند سامسونگ، Galaxy Gear و پس از آن تولید Apple Watch در سال 2015 باز می‌گردد.

هدف سامسونگ ساده‌سازی مدیریت سلامت با ادغام داده‌های پراکنده سلامت در یک مکان راحت مانند مچ دست یا انگشت است. یک مقام رسمی سامسونگ می‌گوید: «با پیشرفت مراقبت‌های بهداشتی و افزایش تقاضای مصرف‌کننده برای ویژگی‌های بیشتر، ادغام با گوشی‌های هوشمند ضروری است. دستگاه‌های پوشیدنی که روی بدن پوشیده می‌شوند، دقیق‌ترین پایش سلامت را ارائه می‌دهند.»

سامسونگ با استفاده از سنسورهای پیشرفته و هوش مصنوعی، به دنبال ارائه ویژگی‌های سلامتی منحصر به فرد است که به آن‌ها مزیت رقابتی می‌دهد.

در حالی که سامسونگ اولین شرکتی بود که ساعت‌های هوشمند را به بازار عرضه کرد، اپل در حال حاضر جایگاه اول را در اختیار دارد. با این حال، برخی از کارشناسان معتقدند که گلکسی رینگ می‌تواند بازی را تغییر دهد.

لی سونگ یو، استاد دانشکده مدیریت فناوری دانشگاه کره می‌گوید: «فرم منحصر به فرد حلقه سامسونگ و ویژگی‌های هوش مصنوعی آن کاربران را جذب خواهد کرد.»

به نظر می‌رسد استخدام استراتژیک دکتر هون پارک که یک متخصص پزشکی با 30 سال تجربه در زمینه مراقبت‌های بهداشتی و فناوری است، شانس سامسونگ را برای رهبری در زمینه سلامت دیجیتال تقویت می‌کند.