Web Analytics Made Easy - Statcounter

احتمال عرضه استارفیلد و دیگر انحصاری‌های ایکس باکس برای PS5

احتمال عرضه انحصاری‌های ایکس باکس برای پلی‌استیشن و شروع رویکرد چندپلتفرمی مایکروسافت قوت یافته است
انحصاری های ایکس باکس در پلی استیشن - استارفیلد

در چند ساعت گذشته، در رسانه‌های اجتماعی بحث در مورد این که  احتمالاً عناوین انحصاری ایکس باکس مانند استارفیلد و ایندیانا جونز برای پلی استیشن هم عرضه شوند، بسیار داغ شده است.

این شایعات با خبر آمدن Hi-Fi Rush به پلی استیشن و سوییچ شروع شد و اکنون احتمالات به جایی رسیده است که یک تغییر بزرگ در فلسفه ایکس باکس در راه است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که ممکن است در سال آینده مایکروسافت بزرگترین بازی امسال خود یعنی استارفیلد را روی PS5 منتشر کند. و گذشته از آن، آن‌ها ممکن است همین کار را با ایندیانا جونز و the Great Circle انجام دهند.

به نظر می رسد که این موضوع از سوی کارمندان خود مایکروسافت لو رفته است، زیرا نوعی درگیری داخلی در مورد این طرح وجود دارد. علت اصلی این طرح این است که ایکس‌باکس دو نسل است که جنگ کنسول‌ها را باخته است و آن‌ها دیگر تظاهر نمی‌کنند. آن‌ها بارها گفته‌اند که آینده‌شان در ارائه سرویس‌ها و اشتراک‌هاست و بازی‌های ایکس‌باکس را برای بیشتر مردم می‌آورند. از طرفی دارندگان ایکس باکس هنوز هم روز اول سرویس گیم پس خود را راه‌اندازی می‌کنند و بازیکنان پلی‌استیشن می‌توانند این بازی‌ها را بخرند. بنابراین در نگاه اول، این یک بازی برد – برد برای طرفداران ایکس باکس و پلی استیشن است.

با این حال این مفهوم سوالات زیادی را ایجاد می‌کند. برای شروع، این کار خرید کنسول ایکس باکس برای مجموعه بزرگ انحصاری‌های وعده داده شده مایکروسافت را نسبتاً بی‌معنی می‌کند و بازیکنانی که قبلاً بر اساس برنامه‌های اعلام شده مایکروسافت در مورد بازی‌های بزرگ آینده وارد این اکوسیستم شده‌اند، به طور قابل درک ناراحت هستند. چرا باید یک ایکس باکس بخرید در حالی که می‌توانید با خرید پلی استیشن بازی‌های پلی استیشن و ایکس باکس را تجربه کنید؟

این کار چگونه اهداف مایکروسافت برای گیم پس را محقق می‌کند؟ احتمالاً عنوانی مانند استارفیلد در ابتدا با قیمت 70 دلار در پلی استیشن برای فروش عرضه می‌شود، بنابراین این هیچ کمکی به افزایش اشتراک گیم پس نمی‌کند، بلکه در وهله اول رغبت کم‌تری برای خرید ایکس باکس ایجاد می‌کند.

همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد که شاید گیم پس به اندازه‌ای که مایکروسافت می‌خواهد، سودده نباشد و برای توجیه هزینه‌های هنگفت توسعه بازی‌هایی مانند استارفیلد یا ایندیانا جونز، به نظر می‌رسد که باید ابتدا آن را به قیمت 70 دلار به تعدادی از افراد خارج از اکوسیستم گیم‌پس بفروشد. از طرفی این کار به طور خاص باعث می‌شود تیم سازنده استارفیلد احساس سرشکستگی کند چرا که می‌بیند برای ادامه مسیر خود نیاز به تغذیه شدن از رقیب مستقیم دارد.