کارل پی، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت ناتینگ (Nothing)، دیروز تصویر کابل USB-C جدید این شرکت را در توییتی به اشتراک گذاشت.
یک کابل USB-C با طراحی شفاف در قسمت کانکتور آن که به طرز عجیبی بسیاری از علاقهمندان به فناوری را به وجد آورده و حسابی سروصدا کرده است.
توییت کارل پی مشخص نکرده است که چهزمانی و چگونه میتوان کابل شفاف USB-C را خریداری کرد. آیا همراه با ناتینگ فون 2 در جعبه عرضه میشود یا ناتینگ آن را جداگانه به فروش میرساند؟ بنابراین برای جزئیات بیشتر باید منتظر باشیم.
دقت به جزئیات در محصولات پیش پا افتاده، هنر کارل پی است
نکتهای که پس از معرفی این محصول پیش میآید: چرا یک کابل USB باید اینقدر توجه کاربران را جلب کند؟ زیرا محصولات جانبی از قبیل کابلها در سالهای اخیر با بیذوقی و بیتوجهی تمام طراحی شدهاند و یک خلاقیت کوچک و زیبا در محصولی پیش پا افتاده اما بسیار مرسوم و کاربردی کافی است تا نظر مثبت مردم را به خود جلب کند.
البته خلاقیت در ساخت کابل USB-C آشنا به نظر میرسد. کافی است به یاد بیاوریم که کارل پی مدیرعامل فعلی شرکت ناتینگ زمانی که در وان پلاس بود، محصولات این شرکت را از تمام برندها شاخص کرد.
تا قبل از وان پلاس، کابلهای USB در جعبههای گوشیها همه یا سفید بودند یا سیاه. اما کارل پی و همکارانش در وان پلاس، کابل قرمز رنگ را معرفی کردند، کابلی ضخیم و بادوام که از آن زمان تبدیل به نمادی منحصربهفرد برای کابل شارژهای این شرکت شده است. کابل قرمز آنقدر خاص بود که وان پلاس نام باشگاه عضویت خود را «باشگاه کابل قرمز (Red Cable Club)» نامید!
اپل نیز خیلی چراغ خاموش با مگسیف (MagSafe) و کابل های شارژ، نمادی برای خود دست و پا کرده است. این موضوع اهمیت دقت سازندگان محصولات به جزئیات و ایجاد تنوع با تغییرات کوچک را به خوبی نشان میدهد که برخی از تولیدکنندگان بزرگ دنیا از آن غافل شدهاند.