خلاصه خبر
یوتیوب تنها سرویس متعلق به گوگل نیست که تلاش میکند در عصر سلطه شبکههای اجتماعی، سرپا باقی بماند؛ به شکل عجیبی بسیاری از جوانانی که از رسانههای اجتماعی استفاده میکنند، در حال کنار گذاشتن دو سرویس اصلی این شرکت (موتور جستجو و گوگل مپس) هستند!
پرابهاکار راگاوان، معاون ارشد گوگل در خلال کنفرانس اخیر فورچون تک 2022 گفت که کاربران جدید اینترنت لزوماً همان انتظارات و طرز فکری را ندارند که ما به آن عادت کردهایم. معاون گوگل افزود:«سوالاتی که آنها میپرسند، کاملاً از کاربران قدیمی متفاوت است.»
راگاوان خاطرنشان کرد که طبق مطالعات گوگل، تقریباً 40 درصد از کاربران 18 الی 24 ساله در ایالات متحده هنگام جستجوی مکانی برای صرف ناهار به TikTok یا اینستاگرام مراجعه کرده و از گوگل مپس یا موتور جستجوی گوگل استفاده نمیکنند!
این موضوع میتواند به یک مشکل جدی برای گوگل تبدیل شود. این شرکت دههها و مبالغ بیشماری را برای تنظیم دقیق الگوریتمهای خود برای جستجو و جمعآوری دادههای گوگل مپس صرف کرده است. همچنین از تبلیغات فروخته شده در نتایج جستجو درآمد زیادی به دست میآورد.
با این حال، انتظار نداشته باشید که گوگل فقط بنشیند و تماشا کند. غول فناوری به طور مداوم در پشت صحنه در حال تکامل است تا کاربران را به خود جذب کند. معاون اجرایی گوگل در پایان عنوان کرد: «ما باید انتظارات کاملاً جدیدی از پلتفرم خود را به وجود بیاوریم و این امر به زیرساختهای فناوری کاملاً جدیدی نیاز دارد.»