یک منبع مطلع به وال استریت ژورنال اعلام کرد که مایکروسافت قصد دارد قسمت آینده بازی کامپیوتری کال آو دیوتی (Call of Duty) را از روز انتشار در سرویس اشتراکی گیم پس (Game Pass) منتشر کند؛ این در حالی است که این اقدام از رویه دیرینه خود که این عنوان همواره به صورت مستقل فروخته میشد، فاصله دارد.
این شخص مطلع که نامش فاش نشده، اعلام کرده که انتظار میرود این موضوع در نمایشگاه سالانه ایکس باکس که برای تاریخ 9 ژوئن (20 خرداد) برنامهریزی شده اعلام شود.
مایکروسافت عنوان کال آو دیوتی را از طریق خرید شرکت اکتیویژن بلیزارد در قراردادی 69 میلیارد دلاری تصاحب کرد که بزرگترین خرید صنعت بازیهای ویدیویی به شمار میآید.
این بازی ویدیویی که سبک تیراندازی اول شخص دارد یکی از موفقترین عناوین سرگرمی در جهان به شمار میآید و تاکنون بیش از 30 میلیارد دلار درآمد داشته است.
اکتیویژن ناشر این بازی مدتهاست که نسخههای جدیدی از آن را با قیمتی حدود ۷۰ دلار در سالهای اخیر منتشر کرده است.
این توسعه تنها چند روز پس از آن صورت میگیرد که سارا باند، رئیس ایکسباکس، در کنفرانسی گفت که این شرکت قصد دارد تمام بازیهای ایکسباکس اول شخص را در روز عرضه آنها در سرویس گیم پس منتشر کند.
سرویس اشتراکی گیم پس چیست؟
مایکروسافت چند سالی است که سرویس اشتراکی به نام گیم پس را مدیریت میکند که دسترسی به صدها بازی ایکس باکس و سایر توسعهدهندگان را با پرداخت یک هزینه ثابت ارائه میدهد.
این شرکت برای شکستن سلطه سونی، رقیب ژاپنی خود با کنسولهای پلیاستیشن تلاش میکند تا خدمات اشتراک بازی خود به سبک نتفلیکس را عرضه کند و با اضافه کردن عناوین بازی محبوبتر فشار بر سونی را افزایش دهد.
مایکروسافت زمستان سال قبل اعلام کرد که گیم پس دارای 34 میلیون مشترک است که از 25 میلیون مشترک در سال 2022 حدود 36 درصد بیشتر است.
عرضه کال آو دیوتی روی گیم پس چه نتایجی دارد؟
تحلیلگران گفتند که عرضه کال آو دیوتی با تعداد زیادی از طرفداران وفادار به جذب افراد بیشتری به گیم پس کمک میکند اما میتواند بر فروش مستقیم عنوان تأثیر منفی بگذارد.
به گفته سیرکانا (Circana) شرکت آنالیز صنعت گیم، بازی «کال آو دیوتی: مدرن وارفر 3» که در نوامبر 2023 منتشر شد، پس از هلدایورز 2 که محصول سونی است، دومین بازی پرفروش سال میلادی 2024 به شمار میآید.