شاید بتوان نقطه عطف کارایی و استفاده از قدرت سایتهای پزشکی و دندانپزشکی را زمانی دانست که کشور دچار کرونا شد و حضور فیزیکی افراد در بخشهای مختلف جامعه کم شد و بدنه اصلی جامعه برای رفع نیازهای خود در حوزه پزشکی و دندانپزشکی و یا جستجوی بهترین پزشکان در حوزه خاص در گوگل سرچ میکردند و غیرحضوری نوبت تنظیم میکردند و یا سؤالات خود را بهصورت چپ آنلاین و غیرحضوری مطرح میکردند و در تخصصهایی مثل روانشناسی خانواده و کودک بهصورت غیرحضوری مبادرت به مشاوره آنلاین میکردند و این تجربه بزرگی بود که شاید در صورت عدم وجود شرایط ویژه کرونایی در کشور و جهان و قرنطینه دستهجمعی، خیلی با تأخیر اتفاق میافتاد.
از آنجایی که تغییرات در بلندمدت به یک سبک زندگی تبدیل میشوند امروز بیش از گذشته مردم در خصوص پزشکی که قصد مراجعه به مطب یا کلینیک مورد نظر آن را دارند، تحقیق و بررسی میکنند. در سادهترین حالت اسم و تخصص دکتر را در گوگل سرچ میکنند و چه اطلاعاتی دقیقتر از اطلاعات موجود در سایت شخصی خود پزشک!
اگر پزشک بهدرستی کلیه خدمات خود را در سایت شخصی خود در قالب متن، عکس، فیلم، مصاحبههای بیماران از حس رضایت درمان و عکسهای قبل و بعد درمان، محتوای فاخر و بروزی را منتشر کرده باشد و سعی در بروزرسانی و آپدیت بودن سایت نیز داشته باشد قطعاً بیمار به آن پزشک نگاهی همراه با اعتماد و اطمینان قلبی خواهد داشت و با پسزمینه ذهنی قوی به آن مرکز مراجعه خواهد کرد.
بنابراین امروزه داشتن یک وبسایت تخصصی، بروز و استاندارد برای هر پزشک، دندانپزشک و یا مرکز پزشکی جزو واجبات است و بهنوعی بیلبورد تبلیغاتی و رد پای دیجیتال و شهرت دیجیتال برای پزشک و مرکز پزشکی بهحساب میآید.
شاید در حین خواندن این مقاله به این نکته فکر کنید که حجم زیادی از مخاطبین در فضای اینستاگرام بهسر میبرند ولی باید توجه کنید که زمین بازی هر جا باشد ما هم باید در آن زمین بازی کنیم.
امروزه داشتن یک اکانت اینستاگرام بروز و استاندارد در کنار سایت پزشکی، مزیت رقابتی بالایی را در جذب بیمار برای شما ایجاد میکند.
شاید راحتی انتشار محتوا در فضای اینستاگرام و دم دستی بودن آن، یک تله ذهنی را ایجاد میکند که من پزشک بهتنهایی میتوانم در این فضا تولید محتوا کنم و نیاز به سایت ندارم و این دقیقاً بزرگترین اشتباهی است که اکثراً به آن اعتقاد دارند.
داشتن سایت پزشکی یا سایت دندانپزشکی در جهت حضور در فضای موتورهای جستجوی گوگل و در کنار آن استفاده از مزیتها و امکاناتی است که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.
حال سوال این است که طراحی سایت پزشکی چه ویژگیهایی دارد؟ در ادامه بهصورت مختصر به ویژگیهای مهم آن اشاره خواهیم کرد:
ویژگی های مهم یک سایت پزشکی:
- طراحی رنگبندی سایت بر مبنای رنگ سازمانی
- تلاش در جهت نمایش چهره پزشک در جهت پرسونال برندینگ پزشکی
- دستهبندی دقیق خدمات و چیدمان صفحات هدف اصلی
- نمایش اطلاعات دقیق از رزومه، کارکرد، فعالیتها و مقالات و سمینارهای برگزار شده در صورت وجود در سایت.
- نمایش عکسهای قبل و بعد با کیفیت از درمانهای انجام شده.
- راههای ارتباطی متعدد جهت برقراری مشاوره آنلاین
- چیدمان دقیق و بیمارپسند لندینگ صفحه اصلی
- استفاده از (CTA) یا کال تواکشنهای مناسب در بخشهای مختلف سایت خصوصاً صفحات هدف اصلی
- استفاده از فیلمهای مرتبط با مقالات و صفحات اصلی و صحبتهای خود پزشک در جهت برندسازی شخصی
- چیدمان صحیح بخشهای مختلف سایت با توجه به استراتژی جذب بیمار در جهت گرفتن رتبههای برتر در نتایج گوگل.
مثال های از سایت های پزشکی و دندانپزشکی موفق
در ادامه به مزیتهای داشتن سایت پزشکی و دندانپزشکی با ذکر چند مثال میپردازیم:
طراحی سایت دندانپزشکی در تهران | دکتر احسان بیرنگ | متخصص ایمپلنت
امروزه کاشت ایمپلنت بهروش دیجیتال جزو تکنیکهای جدید درمانی و یک مزیت رقابتی فوقالعاده است. زیرا خدمت نوینی را به بیمار ارایه میکند.
در طراحی سایت دندانپزشکی دکتر احسان بیرنگ در زعفرانیه تهران به کلیه المانهای مؤثر در خصوص طراحی سایت پزشکی و جذب بیمار توجه لازم شده است.
کلیه خدمات این سایت بر مبنای کلمات کاشت ایمپلنت دیجیتال و کاشت ایمپلنت فوری در تهران برنامهریزی شده است و اطلاعات کامل در قالب متن، عکس و فیلمهای متعدد جهت اغنای بیماران برنامهریزی شده است. با توجه به کیفیت بالا در بروزرسانی صفحات و کامل بودن اطلاعات هر صفحه و رقابت بالا در سئوی سایت دندانپزشکی در حوزه ایمپلنت دیجیتال در تهران، بر روی این سایت علاوه بر رقابت شو از Google Ads نیز استفاده میشود. توجه داشته باشید که استفاده از تبلیغات گوگل بهخودی خود کارایی ندارد.
اینگونه تبلیغات ابتدا نیاز به سایت با پسنوند .com دارد و باید اطلاعات سایت نیز دقیق و قانعکننده باشد که بهازای هر کلیک احتمال تبدیل شدن مخاطب سایت به بیمار بالا باشد.
بنابراین بهصورت جمعبندی داشتن یک سایت بروز و قدرتمند در کنار استفاده از پتانسیلهای شبکه اینستاگرام، آپارات، یوتیوب و… توانسته است سهم خوبی از جذب بیمار از مارکت تهران و حتی کل کشور برای این برند مطرح کاشت ایمپلنت در تهران فراهم آورد.
طراحی سایت دندانپزشکی دکتر آرش گلستانه متخصص ایمپلنت در اصفهان
در مثالی دیگر طراحی سایت دندانپزشکی دکتر آرش گلستانه متخصص ایمپلنت در اصفهان را بررسی میکنیم:
این بار یک مزیت رقابتی دیگر در کاشت ایمپلنت مورد تمرکز تیم طراحی سایت قرار گرفته و آن استفاده از بیهوشی، خواب عمیق یا سدیشن در جهت آرامبخشی بیماران است و آن بیمارانی که ترس از کاشت ایمپلنت دارند و یا بهطور کلی از مراجعه به دندانپزشکی ترس دارند.
کلیه استانداردها در طراحی سایت پزشکی دکتر آرش گلستانه در جهت نمایش این خدمت و مزیت رقابتی بهطور دقیق و حرفهای نمایش داده شد تا جایی که رقابتهای کشوری در حوزه کاشت ایمپلنت با استفاده از بیهوشی نیز از آن این دندانپزشک عزیز میباشد.
در این کیس خاص نیز ترکیب سایت و اینستاگرام در کنار هم توانسته است سهم بیمار زیادی را برای این مجموعه وزین رقم بزند.
مرکز روانشناسی و مشاوره دکتر بهناز نیککار
در مثالی دیگر استفاده از سایت در رشته روانشناسی کودک و خانواده است.
حجم جستجو در این حوزه در سایتهای روانشناسی و موتور جستجوگر گوگل بسیار بالا میباشد و رقابتهای زیادی را ایجاد کرده است.
ترکیب متون بروز در حوزه روانشناسی در کنار ویدئوهای آموزشمحور کوتاه در هر بخش و همچنین بررسی کیسهای درمانی خصوصاً در قالب ویدئو با شرایط فیلمبرداری خاص توانسته است مخاطب را بهسمت سایتهای روانشناسی جهتدهی کند تا جایی که بهصورت آنلاین از پکیجهای روانشناسی و مشاوره مراکز روانشناسی استفاده نماید.
در مرکز روانشناسی و مشاوره دکتر بهناز نیککار توانسته شده که حجم ورودی زیادی از مخاطبین را از طریق ورود به سایت و استفاده از خدمات متعدد این مرکز جذب شود و این در سایهی همکاری تیمهای مختلف طراحی سایت، گرافیک، استراتژیست وسئو در مرکز طراحی سایت پزشکی و دندانپزشکی لارن مارکتینگ بوده است.
این موارد در تمام تخصصهای پزشکی و دندانپزشکی صادق است. خصوصاً در حوزه پوست و زیبایی و حجم بالای سرچهای گوگل این مسأله و لزوم داشتن سایتهای قدرتمند بیشتر از گذشته احساس میشود.
بنابر این اگر شما دوست عزیز پزشک و دندانپزشک، از داشتن یک سایت معتبر، در جهت توسعه برند پزشکی خود غافل شدهاید، قطعاً بدانید که نتایج حاصل از داشتن سایت پزشکی در کنار استراتژیهای سئو میتواند رقابتها و بیماران زیادی را برای مرکز شما ایجاد نماید و شما را در جایگاه برند برتر در آن تخصص مطرح نماید.
توجه! این مطلب یک رپورتاژ آگهی است و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده نگارش شده است.
آی تی جو مسئولیتی در قبال صحت و سقم محتوای تبلیغاتی ندارد.