Web Analytics Made Easy - Statcounter

آشنایی با 5 مورد از مهم ترین مزایای تلفن سانترال

امروزه، تلفن‌های سانترال به‌صورت گسترده‌ای مورد‌استفاده قرار می‌گیرند. اگر شما صاحب یک کسب‌و‌کار موفق یا یک شرکت هستید، بی‌شک به یک تلفن سانترال نیاز خواهید داشت. دلیل این امر آن است که شما برای گسترش کسب‌و‌کار خود باید با مشتریان در ارتباط باشید. تمامی شرکت‌ها و کسب‌و‌کار‌ها از چندین خط تلفن برای ارتباط با مشتریان استفاده می‌کنند. نکته مهم برای کنترل این خط‌ها این است که باید از چندین دستگاه تلفن کمک بگیرند. این کار باعث می‌شود تا با مشکلات مختلفی مواجه شوند. یکی از مزایای تلفن سانترال این است که، می‌توان چندین خط را به‌طور همزمان کنترل کرد.

تلفن سانترال چیست

برای آنکه به درستی درک کنید سانترال چیست، باید بگوییم که، تلفن‌های معمولی از طریق سیم، به پریز و در‌ نهایت به خط مخابرات متصل می‌شوند. این امر تفاوت تلفن‌های معمولی با تلفن‌های سانترال را شکل می‌دهد. تلفن‌های سانترال هیچ‌گونه ارتباطی با خط آنالوگ یا سیپ ترانک ندارند. بلکه آن‌ها در کنار دستگاه‌های مخصوصی به نام سانترال قرار می‌گیرند. سپس تلفن به‌صورت مستقیم به یکی از خروجی‌های دستگاه سانترال وصل می‌شود. علت نام‌گذاری این تلفن‌ها هم به‌دلیل مرتبط بودن آن‌ها با دستگاه سانترال است.

شکل ظاهری این تلفن‌ها همانند تلفن‌های معمولی است؛ اما تعداد کلید‌های آن بسیار بیشتر است. هر ‌کدام از این کلید‌ها برای کاربرد‌های خاصی در‌نظر گرفته شده است. در واقع از طریق نصب و راه اندازی سانترال، چند خط تلفن به‌صورت همزمان در ‌اختیار یک شخص قرار می‌گیرد.

مزایای تلفن سانترال

در حال حاضر، تلفن‌های سانترال در تنوع بسیار بالایی تولید می‌شوند. در ادامه به مزایای تلفن سانترال بیشتر اشاره شده است.

امکان برقراری ارتباط داخلی

تلفن‌های سانترال که یکی از محبوب ترین آن‌ها تلفن سانترال پاناسونیک است؛ را می‌توان به یک مرکز مخابراتی تشبیه کرد. به‌طوری که، تمام خطوط را در یک دستگاه تلفن جمع‌آوری می‌کنند؛ علاوه‌بر آن، امکان برقراری ارتباط میان کاربران وجود دارد. به هرکدام از کاربران یک شماره داخلی تعلق می‌گیرد. در این‌صورت، با گرفتن شماره داخلی می‌توانید با شخص مورد‌نظر ارتباط بگیرید. نکته قابل‌توجه این است که تمامی این تماس‌ها به‌صورت رایگان انجام می‌شوند.

پاسخگویی مناسب اپراتور‌ها به مشتریان

پاسخگویی مناسب و ارائه خدمات به بهترین شکل، یکی از نیاز‌های همیشگی مدیران است. تلفن سانترال با داشتن این قابلیت می‌تواند مشتریان را به شخص مورد‌نظر متصل کند. این کار، با دقت بسیار بالا و بدون ایجاد هیچ‌ مشکلی انجام می‌شود.

ضبط مکالمات و پیگیری تماس‌ها

یکی از مهم‌ترین مزایای تلفن سانترال این است که می‌توانند مکالمات را ضبط کنند. این امر برای جلب رضایت مشتریان انجام می‌شود و از اهمیت بالایی برخوردار است. مدیران با‌کمک این قابلیت می‌توانند از نحوه پاسخ‌گویی اپراتور‌ها اطلاع داشته و اطمینان حاصل کنند.

منشی تلفنی

در گذشته برای پاسخ‌گویی و انتقال تماس‌ها، منشی استخدام می‌شد. در این‌هنگام، هر ‌تماس به‌صورت دستی منتقل می‌شد. در حال حاضر، با قابلیت منشی تلفنی تلفن سانترال نیازی به استخدام اشخاص نیست. هنگامی که شخصی با شرکت تماس می‌گیرد، با انتخاب کد‌های مشخص شده به بخش مورد‌نظر متصل می‌شود.

کاهش هزینه خطوط

تلفن سانترال در کاهش هزینه‌ها نقش پر‌رنگی را ایفا می‌کنند. برای مثال، بخشی که به‌عنوان خدمات پس از فروش یا گارانتی مشخص شده است، تنها پاسخ‌گوی مشتریان خواهد بود؛ بنابراین، از برقراری تماس‌های خطوط خدمات پس از فروش به خارج از شرکت جلوگیری می‌شود.

کاربرد های تلفن سانترال

بدون‌شک، تلفن‌های سانترال از ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی برخوردار هستند. همچنین با توجه به مزایای تلفن سانترال، این محصولات می‌توانند بهترین جایگزین برای چندین شخص و دستگاه تلفن باشند. به‌طوری که، تمامی وظایف آن‌ها به یک دستگاه تلفن محدود می‌شود. با‌توجه به قابلیت‌های سانترال، این تلفن‌ها بهترین گزینه برای شرکت‌ها و کسب‌و‌کار‌ها به‌شمار می‌روند.

تفاوتی ندارد که شرکت یا کسب‌و‌کار شما تازه و کوچک باشد؛ این تلفن‌ها می‌توانند امور پاسخگویی شما را مدیریت کرده و زمینه پیشرفت را ایجاد کنند. پس از اینکه کسب‌و‌کار شما گسترده‌تر شد هم می‌توانید از تماس‌های داخلی رایگان استفاده کنید.

راه اندازی و نصب سانترال

راه‌اندازی و نصب تلفن‌های سانترال باید با دقت انجام شود. برای این کار می‌توانید از افراد با‌تجربه و ماهر نیز کمک بگیرید. اولین گام برای نصب این تلفن، اتصال خطوط شهری به دستگاه سانترال است. برای اتصال خطوط، باید سوکت تلفن را در ورودی‌های میانی قرار دهید. نکته قابل‌توجه این است که، اتصال خطوط آنالوگ همانند خطوط شهری است. نصب این خطوط، با عبارت CO نشان داده می‌شوند.

در مرحله بعد، باید خطوط داخلی را راه‌اندازی کنید. در این‌هنگام، با‌توجه به نوع خطوط داخلی باید کابل و رشته سیم را متصل کنید. بهتر است این کار توسط افراد متخصص انجام شود. پس از نصب خطوط داخلی، می‌توانید تلفن را روشن کنید. سپس با انتخاب روش‌های برنامه‌ریزی، تنظیمات را انجام دهید.

سخن پایانی

حال که با مزایای تلفن سانترال آشنا شدید، دانستید که این محصولات به یکی از مهم‌ترین عناصر در انواع کسب‌و‌کار‌ها تبدیل شده‌اند؛ از‌این‌رو، تنوع بسیار بالایی از آن‌ها در بازار دیده می‌شود؛ بنابراین، در ‌هنگام خرید باید به کیفیت و قابلیت‌های محصولات توجه کنید. نکته مهم دیگری که وجود دارد، خرید از مراکز معتبر است. شرکت فناوران آتیه گئومات، سال‌ها است در زمینه راه اندازی سانترال، فروش سانترال پاناسونیک، راه اندازی سیپ ترانک، راه اندازی voip ، راه اندازی فیبر و فیوژن فیبر و راه اندازی روتر میکروتیک و … فعالیت می‌کند. همچنین، امکان دریافت خدمات دیگر، مانند خدمات پس از فروش و ضمانت اصالت کالا را برای شما فراهم کرده است و سابقه همکاری با شرکت‌های بزرگ را در رزومه خود دارد. این مجموعه در تلاش است تا شما بتوانید محصولی کاربردی، با‌کیفیت و متناسب با نیاز‌های خود را تهیه کنید.