طبق گزارشها، یوبیسافت اخیراً در حین بازیهای ویدیویی تبلیغات پاپآپ نمایش میدهد و اجرای بازی را مختل میکند. این اقدام باعث شده گیمرهای عصبانی در رسانههای اجتماعی از جمله ردیت مخالفت شدید خود را ابراز کنند. هنوز مشخص نیست که آیا این یک آزمایش موقت از سوی شرکت است یا اینکه در آینده بخشی از تمام عناوین یوبیسافت خواهد شد.
با توجه به گفتههای کاربران، این تبلیغات راه خود را به گیمپلی بازی اساسین کریدز اودیسه باز کردهاند. یکی از گیمرهایی که این مشکل را در شبکه اجتماعی ردیت گزارش کرد، میگوید زمانی که میخواست به نقشه بازی برود و مکان خود را بررسی کند، تبلیغی ظاهر شد. این شکایت در سابردیت ایکس باکس وان ارسال شد و نشان میداد که او بازی را روی ایکس باکس وان اجرا میکرده است.
یوبیسافت با نمایش این پاپآپ تخفیف 20 درصدی جمعه سیاه برای عنوان جدید خود، «اساسین کرید میراژ» تبلیغ میکند. بدین ترتیب بازیکنان باید قبل از اینکه بتوانند به بازی ادامه دهند، باید تبلیغ را با زدن کلید B ببندند یا با زدن کلید A وارد صفحه خرید بازی شوند. هنوز مشخص نیست که آیا راهی برای فرار از این تبلیغات وجود دارد یا خیر، اما اقدامات این چنینی میتواند استودیوهای بازی را با بازخوردهای نامناسب از سوی مشتریان مواجه کند.
هنوز مشخص نیست که یوبی سافت قصد دارد این تبلیغات جدید را به عناوین دیگر نیز گسترش دهد یا خیر، اما در حال حاضر با واکنش شدید جامعه بازی مواجه شده است و بسیاری این شرکت را به دلیل از بین بردن بالقوه تجربه گیم پلی خود با آزمایش جدید سرزنش میکنند. اکثراً موافق بودند که تبلیغات مربوط به بازیهای جدید و سایر محتواها در منوی اصلی قبل از شروع بازی کمی قابل تحملتر است، اما دلیل خوبی برای استودیوها برای درج تبلیغات در وسط بازی وجود ندارد.
در اینجا شایان ذکر است که تبلیغات درون بازی در بازیهای موبایل بسیار رایج است، اما عناوین Triple-A روی کنسولها و رایانههای شخصی تاکنون تا حد زیادی از این پدیده آزاردهنده مصون ماندهاند. تبلیغات بازیهای جدید و DLC معمولاً در منوهای اصلی عناوین کنسولها و رایانههای شخصی نمایش داده میشوند، چیزی که اکثر گیمرها با اکراه آن را پذیرفتهاند.