به گفته ایلان ماسک، اپل تبلیغات در توییتر را به طور کامل از سر گرفته است. او در گفتگوی خود که عصر شنبه از هواپیمای شخصی خود پخش کرد، این موضوع را عنوان کرد.
هفته قبل ایلان ماسک ادعا کرد که اپل تبلیغات در توییتر را متوقف کرده است و تهدید کرده است که این پلتفرم را از اپ استور حذف خواهد کرد. وی در توییتی نوشته بود: آیا آنها از آزادی بیان متنفرند؟
نیویورک تایمز گزارش میدهد که اپل به دنبال تیراندازی در کلاب کیو در کلرادو اسپرینگز در 19 نوامبر به طور موقت تبلیغات در توییتر را متوقف کرد. زیرا برندها تمایل دارند تبلیغات توییتری خود را پس از تیراندازی و بلایا منتشر کنند، عمدتاً به این دلیل که نمیخواهند کاربران محصولات آنها را در کنار توییتهایی درباره تراژدیهای انسانی ببینند.
اپل و توییتر دوباره همکاری خواهند کرد
دو روز بعد ایلان ماسک گفت که با تیم کوک ملاقات کرده است! او نوشت: «ما سوءتفاهم در مورد حذف احتمالی توییتر از اپ استور را حل کردیم. تیم کوک گفت که اپل هرگز به انجام این کار فکر نکرده است.» روز شنبه، ایلان ماسک اظهار داشت که اپل بزرگترین تبلیغ کننده در توییتر است. در همان روز، از تبلیغ کنندگان به خاطر بازگشت به توییتر تشکر کرد.
طبق گزارشها آمازون نیز برنامه هایی برای شروع دوباره تبلیغات در توییتر دارد. این غول فناوری قصد دارد که حدود 100 میلیون دلار در سال، پس از برخی تغییرات امنیتی در پلتفرم تبلیغاتی هزینه کند.
اخبار بازگشت اپل و آمازون به توییتر در حالی منتشر میشود که گزارشهای مداومی مبنی بر کاهش قابل توجه درآمد تبلیغاتی این شرکت از زمان تصاحب ماسک در اواخر اکتبر منتشر شده است. به گزارش تایمز، در هفته اول برگزاری جام جهانی قطر، این شرکت تنها حدود 20 درصد از درآمد تبلیغاتی را که در آن دوره انتظار داشت، به دست آورد.
در هفتههای اخیر، این شرکت بارها پیشبینی درآمد خود برای سه ماه پایانی سال 2022 را کاهش داده است. در ابتدا، طبق گزارشها، توییتر انتظار داشت در سه ماهه چهارم حدود 1/4 میلیارد دلار درآمد داشته باشد، اما از آن زمان این رقم را به 1/1 میلیارد دلار کاهش داده است. ماسک قبلاً به کارمندان گفته بود که این شرکت در تنگنای مالی وخیمی قرار دارد و هشدار داده بود که این شرایط اصلاً معمولی نیست.