طبق دادههایی که توسط اکسیوس منتشر شده، چتجیپیتی، ربات گفتگو محور شرکت اوپناِیآی، روزانه بیش از ۲/۵ میلیارد درخواست از کاربران سراسر جهان دریافت میکند. از این تعداد، حدود ۳۳۰ میلیون درخواست مربوط به کاربران ساکن ایالات متحده است.
این آمار به معنای آن است که چتجیپیتی در طول یک سال، بیش از ۹۱۲/۵ میلیارد بار مورد استفاده قرار میگیرد؛ رقمی قابل توجه که نشاندهنده رشد بیسابقه و محبوبیت روزافزون این فناوری است. راب فریدلندر، سخنگوی اوپناِیآی، در گفتوگو با The Verge صحت این اطلاعات را تأیید کرده است.
هرچند که چتجیپیتی هنوز با موتور جستوجوی گوگل که سالانه نزدیک به ۵ تریلیون جستوجو ثبت میکند فاصله دارد، اما روند رو به رشد استفاده از آن نمیتواند نادیده گرفته شود. تنها در مدت چند ماه، تعداد کاربران هفتگی چتجیپیتی از ۳۰۰ میلیون در دسامبر سال گذشته، به بیش از ۵۰۰ میلیون نفر در ماه مارس افزایش یافته است.
از سوی دیگر، تحرکات اخیر اوپناِیآی نشان میدهد این شرکت قصد دارد حضور خود را در بازار مرورگرهای اینترنتی نیز گسترش دهد. گزارش اخیر رویترز حاکی از آن است که اوپناِیآی در آستانه معرفی یک مرورگر اینترنتی مبتنی بر هوش مصنوعی است که به طور مستقیم با گوگل کروم رقابت خواهد کرد.
در همین راستا، این شرکت هفته گذشته ابزاری با نام «چتجیپیتی ایجنت» را معرفی کرد. این ابزار میتواند بهصورت خودکار، برخی وظایف را روی رایانه کاربران انجام دهد و گامی مهم در جهت توسعه دستیارهای دیجیتال هوشمندتر به شمار میآید.