طبق گزارشی از The Information، اپل در برههای قصد داشته است یک سرویس اینترنت خانگی ماهوارهای مشابه استارلینک شرکت اسپیسایکس راهاندازی کند. این شرکت در سال ۲۰۱۵ مذاکراتی را با شرکت بوئینگ آغاز کرد تا پروژهای با نام «Project Eagle» را پیش ببرد؛ طرحی که هدف آن پرتاب هزاران ماهواره به مدار زمین برای ارائه اینترنت بیسیم به آیفونها و خانهها بود. اپل قصد داشت آنتنهایی را بفروشد که کاربران میتوانستند آنها را روی پنجرههای خانه خود نصب کرده و سیگنال اینترنت را در خانه پخش کنند.
هدف این پروژه، ارائه تجربهای یکپارچهتر به کاربران بود، چرا که اپل شرکتهای مخابراتی را شرکای «ضروری اما مزاحم» میدانست که مانعی در مسیر رشد آیفون بودند. این پروژه، مشابه با گذار اپل به پردازندههای اختصاصی اپل سیلیکون، تلاشی برای کاهش وابستگی به شرکتهای ثالث تلقی میشد. اپل reportedly حدود ۳۶ میلیون دلار برای آزمایش این طرح در تاسیساتی در ال سگوندو، کالیفرنیا هزینه کرد.
قرار بود این سرویس در سال ۲۰۱۹ عرضه شود، اما هرگز عملی نشد. تیم کوک، مدیرعامل اپل، نگران تأثیر منفی این پروژه بر روابط اپل با اپراتورهای مخابراتی بود و همچنین نسبت به هزینههای سنگین آن و نبود توجیه اقتصادی در کوتاهمدت تردید داشت. در سال ۲۰۱۶، پروژه متوقف شد و کارکنان ارشد مسئول آن از شرکت خارج شدند.
پس از لغو پروژه، دن ریچیو، رئیس وقت مهندسی سختافزار اپل، تیمی را برای بررسی فرصتهای جدید در زمینه ارتباطات بیسیم تشکیل داد. در سال ۲۰۱۸، اپل مذاکراتی با شرکتهایی مانند OneWeb برای سرمایهگذاری در اینترنت ماهوارهای خانگی انجام داد، اما برآورد هزینه ۳۰ تا ۴۰ میلیارد دلاری این طرح باعث شد اپل بار دیگر آن را کنار بگذارد.
پس از آن، تمرکز اپل به ارائه خدمات ارتباطی ماهوارهای برای آیفون در مناطق دورافتاده فاقد پوشش شبکههای سلولی تغییر یافت. نتیجه این تلاش، قابلیت «Emergency SOS via Satellite» بود که در سال ۲۰۲۲ معرفی شد.

در سال ۲۰۲۳، تیم ماهوارهای اپل پیشنهاد داد که با استفاده از نسل جدیدی از ماهوارهها، اینترنت نامحدود و کامل به آیفونها در مناطق دورافتاده ارائه شود. این طرح نیازمند افزایش تعداد ماهوارهها از چند ده به چند صد عدد و در نتیجه افزایش چشمگیر هزینهها بود. اپل بار دیگر این ایده را رد کرد؛ چرا که نگران واکنش منفی اپراتورهای موبایل بود.
امروز برخی از کارکنان و مدیران اپل درباره دوام بلندمدت قابلیتهای ارتباطی ماهوارهای آیفون تردید دارند. کارمندان سابق اپل که روی این پروژه کار کردهاند میگویند زیرساخت شرکت Globalstar که اپل اکنون از آن استفاده میکند، نسبت به اسپیسایکس بسیار قدیمی، کند و محدود است و این وضعیت احتمالاً در دهه آینده نیز ادامه خواهد داشت.
اپل تاکنون هزینهای از کاربران برای استفاده از این قابلیتها دریافت نکرده و دوره دسترسی رایگان را دستکم تا سپتامبر ۲۰۲۵ تمدید کرده است. گفته میشود دلیل این امتناع، نگرانی از احتمال برخورد قانونی دولت آمریکا است؛ چرا که در صورت دریافت هزینه، ممکن است اپل بهعنوان یک شرکت مخابراتی تحت مقررات بیشتری قرار گیرد و حتی مجبور به ایجاد درهای پشتی برای نظارت در iMessage شود.
با این حال این خدمات، سالانه صدها میلیون دلار برای اپل هزینه دارد. برخی مدیران ارشد از جمله کریگ فدریگی (رئیس نرمافزار) و آدریان پریکا (رئیس توسعه شرکتی) خواستار توقف آن شدهاند و معتقدند کاربران ترجیح میدهند اینگونه خدمات را از طریق اپراتورهای موبایل خود دریافت کنند.