Web Analytics Made Easy - Statcounter

0 تا 100 طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی بنیان اصلی کسب و کار آنلاین است و مهمترین عامل موفقیت کسب و کار اینترنتی محسوب می‌شود.

بهترین طراحی سایت، طراحی است که به کاربران اطمینان می‌دهد که می‌توانند به راحتی محصولات مورد نظر خود را پیدا کنند، با یکدیگر مقایسه کنند و خریدی هوشمندانه داشته باشند.

در طراحی نکات ریز و درشت زیادی وجود دارد. در این مقاله تمامی تمام این نکات را به تفکیک در اختیار شما قرار داده‌ایم.

  1. سادگی :  یکی از اصول اصلی طراحی سایت فروشگاهی این است که ساده باشد. هر چه عناصر بیشتری در صفحه وجود داشته باشد (رنگ‌ها، تبلیغات، پاپ‌آپ‌ها و غیره)، بیشتر از هدف اصلی سایت (خرید) دور می‌شود. شما نیازی به تمام این ابزارها در سایت فروشگاهی خود ندارید. آن‌ها فقط عامل حواس ‌پرتی هستند. طراحی سایت خود را شفاف، تمیز و ساده نگه دارید و تمرکز خود را بر روی فروش قرار دهید.
  2. برندینگ : وقتی امروزه افراد آنلاین خرید می‌کنند، می‌خواهند از برندهای معتبر خرید کنند، نه از سایت‌های فروشگاهی بی ‌روح که انگار برای سرقت اطلاعات کارت اعتباری شما طراحی شده‌اند. اگر می‌خواهید اعتماد لازم را برای فروش جدی با کسب و کار فروشگاهی خود بسازید، باید به برندینگ خود فکر زیادی کنید. برندینگ شما مانند DNA کسب و کار فروشگاهی شما است؛ این است که شما به عنوان یک شرکت چه کسی هستید، چه چیزی را ارائه می‌دهید و چگونه از رقبای خود متفاوت هستید – و نقش مهمی در برقراری ارتباط با مخاطبان خود و افزایش فروش دارد. اگر می‌خواهید از سایت فروشگاهی خود بهترین استفاده را ببرید، باید برند خود را تعریف کنید و سپس آن برندینگ را در طراحی خود انعکاس دهید. اگر مطمئن نیستید که برند شما چه کسی است، اشکالی ندارد! شما فقط باید قبل از شروع طراحی، کمی به روح و روان کسب و کار خود بپردازید. به خودتان سوال‌هایی مانند این‌ها بپرسید:
    اگر برند من یک شخص بود، چه کسی بود؟
    اگر می‌خواستم برند خود را با سه کلمه توصیف کنم، چه کلماتی را انتخاب می‌کردم؟
  3. تجربه کاربری(UX) : باید تجربه کاربری را بهینه کنید تا کاربران به راحتی محصولات مورد نظر خود را پیدا و مقایسه کنند و خرید کنند. برای این منظور، باید طراحی سایت فروشگاهی را به گونه‌ای انجام دهید که کاربران به راحتی به بخش‌های مختلف سایت دسترسی پیدا کنند.
    باید خودتان را بجای کاربر بگذارید تا بتوانید UX خوبی طراحی کنید
  4. طراحی رابط کاربری (UI) : یک طراحی سایت فروشگاهی خوب باید رنگ، فونت، تصاویر و از گرافیک های ویژه استفاده کند تا بازدیدکنندگان را متقاعد به خرید کند و با مخاطبان خود ارتباط بگیرد. قطعا سعی کنید از طراحی اختصاصی سایت استفاده کنید.
    برای انجام این کار از اجزای دیداری مناسب استفاده کنید. برای طراحی رابط کاربری تمامی اقشار جامعه را در نظر بگیرید بطوری که شخصی کم‌بینا یا کور‌رنگ نیز بتواند به راحتی تجربه خرید شیرینی برای خود بسازد. از کنتراست رنگی مناسب بین تصاویر و نوشته‌ها استفاده کنید تا در این امر به شما کمک کند.
  1. طراحی ریسپانسیو (واکنشگرا) : با توجه به استفاده روز افزون گوشهای هوشمند و تبلت‌ها باید طراحی سایت را به گونه‌ای انجام دهید که به صورت خودکار به اندازه صفحه نمایش کاربران تنظیم شود تا بتواند محتوا و محصولات شما را در هر پلتفرمی به بهترین شکل نشان دهد تا کاربر شما خریدی لذت بخش را تجربه کند.
  2. سئو : برای فروش بیشتر نیاز به جذب کاربران بیشتر دارید که این امر فقط با بهینه سازی سئو سایت شما برای موتور جستجو گوگل امکان پذیر است تا در موتورهای جستجو بالاترین رتبه را کسب کنید. برای این منظور، باید از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید و محتوای سایت خود را بهینه کنید.
  1. سرعت بارگذاری : اهمیت سرعت خود را در آسانتر شدن فرآیند انتخاب مشتری بسیار نشان خواهد داد. زمانی که سرعت بهینه شده داشته باشید کاربر به راحتی میان محصولات شما جستجو خواهد کرد، احتمال خرید کالا را بیشتر میکند و قطعا به دلیل سرعت بالاتر کاربر مدت زمان بیشتری را در سایت شما سپری میکند که این امر هم به سئو سایت شما کمک خواهد کرد هم به فروش اقلام بیشتر منجر خواهد شد. طراحی سایت فروشگاهی خود را به گونه‌ای طراحی کنید که با سرعت بالا بارگذاری شود تا کاربران به راحتی محصولات مورد نظر خود را پیدا کنند.
  1. امنیت : اطلاعات کاربران برای آنها اهمیت زیادی دارد، سعی کنید در روند ثبت نام اطلاعات زیادی را برای کاربر اجبار نکنید، بعد از دریافت این اطلاعات شما در برابر نگهداری آنها مسئول هستید. برای امنیت بیشتر هزینه کنید و از طراح سایت خود کمک بگیرید تا سایت شما را در برابر حملات مخرب محافظت کند تا اطلاعات کاربران در امان باشد.
  2. پشتیبانی : اگر نیاز به فروش بیشتر دارید، اگر تمایل دارید کاربران خرید از سایت شما را در اولیت قرار دهند و باز از شما خرید کنید حتما به پشتیبانی اهمیت ویژه‌ای دهید، اطلاعات تماس و لینک‌های پشتیبانی را به گونه‌ای در سایت قرار دهید، تا در تمامی صفحات قابل رویت باشند. همیشه برای پاسخ به سوالات و پشتیبانی از مشتریان و محصولات خود در دسترس باشید، تا معجزه پشتیبانی و فروش بیشتر را با چشمان خود ببینید.
  3. تست و بررسی : طراحی سایت فروشگاهی خود را قبل از راه‌اندازی از زوایا مختلف تست کنید، روند ثبت نام را کامل طی کنید، اطلاعات کاربری خود را ویرایش کنید، بین محصولات وبگردی کنید، محصولات را به سبد خرید اضافه کنید، تعداد را افزایش دهید، سبد خرید را ویرایش کنید و روند پرداخت و ثبت سفارش را کامل طی کنید تا در صورت وجود عیب یا ایرادی آن را برطرف بنمایید.
  4. پرداخت آسان : آخرین مرحله خرید پرداخت است، به این مرحله توجه ویژه‌ای کنید زیرا این آخرین لحظه حضور مشتری در وب‌سایت و لحظه نهایی شدن فروش شما است. پرداخت را برای کاربران خود آسان کنید تا به راحتی محصولات مورد نظر خود را خریداری کنند
    برای انجام بهتر این کار حتما چند درگاه مختلف بانکی را به سایت خود وصل کنید تا در صورت بروز مشکل درگاه دیگری جایگزین شود و روند ثبت سفارش به خوبی طی شود.
  5. تصاویر با کیفیت : تصاویر روح طراحی وب‌سایت فروشگاهی شما هستند، اهمیت بسیار بالایی دارند، اصلا قدرت عکس خوب را دست کم نگیرید. عکس مستقیما با کاربر سر و کار دارد و میتواند کاربر را بیشتر راهنمایی کند. شاید باورش سخت باشد که وب‌سایت‌های بسیاری وجود دارند که از نظر کارایی راندمان بالایی دارند ولی با تصاویر بی کیفیت خود راندمان فروش بسیار ضعیفی را تجربه میکنند.
    از تصاویر با کیفیت محصولات خود استفاده کنید تا کاربران به راحتی محصولات مورد نظر خود را پیدا، بررسی و خرید کند.
  6. محتوای مناسب : در طراحی سایت فروشگاهی باید محتوای مناسب برای هر محصول تولید کنید، اندازه، وزن، مشخصات فنی و … را در توضیحات خود بگنجانید. اجازه دهید کاربر با یک نگاه ساده تمامی اطلاعات لازم را از شما بگیرد، اگر اطلاعات محصول زیاد است سعی کنید از دکمه بیشتر بخوانید استفاده کنید.
  7. آیکون سبد خرید : در طراحی خود جایی برای دکمه سبد خرید در نظر بگیرید به گونه‌ای که در هر صفحه در دسترس باشد.
  8. آیکون سبد خرید : در طراحی سایت فروشگاهی خود حتما جایی برای دکمه سبد خرید تعبیه کنید به گونه‌ای که در تمامی صفحات قابل دسترس باشد.
  9. باکس جستجو : باکس جستجو به کاربر کمک میکند راحت‌تر به محصول مورد نظرش برسد و فرآیند خرید را سریعتر طی کند. این باکس را طوری در نظر بگیرید که در تمامی صفحات قابل مشاهده باشد.
  10. منوی ناوبری : در سایت فروشگاهی منو هم جزو مواردی است که بهتر است در تمامی صفحات قابل رویت باشد، سعی کنید دسته بندی محصولات خود را در منو بگنجانید. در طراحی منو حتما بحث ریسپانسیو بودن را در نظر بگیرید تا منو شما در گوشی هوشمند و تبلت به درستی نشان داده شود.
  11. پنل پیامک : در طراحی سایت فروشگاهی ورود راحت کاربران به پنل کاربری خود اهمیت بالایی دارد تا بتواند دسترسی کاربر را سریعتر کند و فرآیند فروش را سریعتر جلو ببرد.
    برای این امر پنل پیامک را به سایت خود متصل کنید تا نه تنها ورود کاربران را سهل کند بلکه بتوانید از طریق آن ثبت سفارش یا تحویل کالا را به مشتری اطلاع دهید.