Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای افزایش لایک در اینستاگرام چه کنیم؟

چه لایک‌های یک پست اینستاگرامی را ببینید یا نه، آن‌ها سیگنال مهمی برای الگوریتم‌های اینستاگرام به حساب می‌آیند. در واقع نشان می‌دهند که دیگران با صفحه اینستاگرامی شما در تعامل‌ هستند. با افزایش لایک در اینستاگرام، شانس افزایش بازدید پست‌های خود را بالا می‌برید و قطعا به همان اندازه هم بیشتر پست‌های شما در ریلز دیده می‌‌شوند. همیشه راهکارهایی برای افزایش لایک در اینستاگرام وجود دارد. در این مطلب بهترین و کاربردی‌ترین‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

چقدر لایک‌های اینستاگرام مهم هستند؟

در دنیای واقعی، کسب و کارها از روی فروش یک محصول و میزان خریداران و تقاضا برای آن به میزان محبوبیت آن پی می‌‌برند. این قانون در دنیای مجازی هم کاملا وجود دارد.

برای مثال در دنیای اینستاگرام میزان محبوبیت پست‌ها و ریلزهای یک پیج را می‌توان از روی تعداد لایک‌های آن تشخیص داد. همچنین این میزان لایک و بازدید خود نشان دهنده نرخ تعامل است.

تمامی این موارد سیگنال‌هایی برای اینستاگرام ارسال می‌کنند که این پیج محبوب کاربران است؛ پس آن‌ها را بیشتر نمایش دهید. فالوورهای بیشتر، لایک‌های بیشتر و بازدید بیشتر و همگی یعنی یک پیج محبوب و کسب درآمد و افزایش درآمد.

پس بله تک‌تک لایک‌های روی پست‌های اینستاگرام شما مهم هستند و افزایش آن‌ها به طور مستقیم روی افزایش درآمد و محبوبیت شما در این فضا تاثیر دارند. اما چطور باید لایک اینستاگرام خود را افزایش دهیم؟ راهکارهای حرفه‌ای ما را در ادامه بررسی کنید.

راهکارهای افزایش لایک در اینستاگرام

قطعا راه‌هایی برای افزایش لایک‌های شما در اینستاگرام به صورت طبیعی وجود دارد. برخی از مهم‌ترین راهکارها شامل موارد زیر هستند:

1. از هشتگ مناسب استفاده کنید

استفاده از هشتگ‌های اینستاگرامی پست‌های شما را در معرض دید افراد بیشتری قرار می‌دهد. هر زمان که از هشتگ درست استفاده می‌کنید، پست‌های شما در صفحات مربوط به این هشتگ‌ها نشان داده می‌شود و شانس دیده شدن و لایک شدن آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.

2. از برندها و صنایع دیگر الهام بگیرید

اگر با دایره‌ای از دوستان و همکارانی که مثل خودتان فکر می‌کنند احاطه شوید و آن‌ها را دنبال کنید، ایده‌های جدید برای پست‌های جذاب به سراغتان نخواهد آمد.

سعی کنید اکانت‌هایی را دنبال کنید که خلاقانه تولید محتوا می‌کنند و آن‌ها را وارد حلقه دوستان و حتی مشتریان خود کنید. شما توسط آن‌ها و حلقه دوستانشان هم دیده می‌شوید و می‌توانید روی افزایش دیده شدن و لایک شدن حساب کنید.

3. مسابقه مبتنی بر لایک برگزار کنید

برخی از جذاب‌ترین محتواهای اینستاگرام حول محور فروش و هدیه هستند. مردم دوست دارند در مسابقات و قرعه‌کشی‌ها شرکت کنند. پست‌هایی که مبتنی بر لایک و جایزه هستند کاربران بیشتری را درگیر کرده و خود به خود به افزایش لایک شما کمک می‌کند.

برای مثال می‌توانید از آن‌ها بخواهید شما را لایک و فالوو و دوستان خود را تگ کنند تا در مسابقه شما شرکت داده شوند. هم نرخ تعامل و هم لایک را با هم افزایش می‌دهید.

4. افراد مرتبط را تگ کنید

در صورت لزوم، پست‌هایی تهیه کنید که بتوانید افراد مناسبی را تگ کنید. برای مثال، اگر از محصولات افراد برجسته‌ای در عکس خود استفاده کرده‌اید، آن‌ها را در پست خود تگ کنید.

با این روش برندهای مختلف دیگری هم می‌توانند پست شما را ببینند و تعامل بیشتری با شما داشته باشند. دایره تعامل پست‌های شما با این روش افزایش پیدا می‌کند و کاربران بیشتری مایل به لایک آن‌ها هستند.

5. از لوکیشن در پست‌های خود استفاده کنید

استفاده از لوکیشن در پست‌های اینستاگرامی، مهم‌ترین ترفندی است که می‌توانید برای افزایش لایک از آن استفاده کنید به خصوص اگر برندی هستید که محصولات مسافرتی می‌فروشد یا خرده فروشی دارد.

استفاده از لوکیشن تضمین می‌کند عکس شما زمانی که مردم دنبال یک مکان هستند، در آن جستجو ظاهر می‌شود. انجام این کار ساده است و وقت زیادی هم از شما نمی‌گیرد.

مثال دیگر مربوط به لوکیشن رستوران‌ها، هتل‌ها و غذاخوری‌ها است. با استفاده از این تگ‌های لوکیشن، مردم می‌توانند شما را پیدا کنند و در صورتی که از پست شما خوششان بیاید، لایک‌ دریافت می‌کنید و به صورت ارگانیک تعامل خود را افزایش داده‌اید.

6. به کپشن اندازه عکس یا فیلم پست اهمیت دهید

همه ما از قبل می‌دانیم که عکس‌ها و فیلم‌ها و به طور کلی محتواهای تصویری چقدر برای اینستاگرام مهم است و کاربران چقدر به کیفیت آن‌ها اهمیت‌ می‌دهند. اما در مورد کپشن‌ها چطور؟

این بخش را اصلا غیر ضروری قلمداد نکنید و از متن‌های کپی و بدون ارزش محتوایی استفاده نکنید. کپشن‌ها می‌توانند کامل کننده باشند و حتی عکس‌ها را بیشتر در معرض دید قرار دهند.

7. از زیرنویس در پست‌های خود استفاده کنید

شاید برای خودتان هم پیش آمده باشد که در حالت بی‌صدا پست‌های اینستاگرام را مشاهده کنید. معمولا پست‌های صوتی و ویدیویی را در این حالت اسکرول می‌کنید و هیچ چیز هم از محتواهایشان نمی‌فهمید حتی اگر بهترین محتوا باشند.

اینجاست که استراتژی استفاده از زیرنویس برای محتواها جوابگو است‌. درصد بیشتری از کاربران پست‌های زیرنویس‌دار را دوست دارند و آن‌ها را لایک می‌کنند.

8. ترندها را دنبال کنید

این یک واقعیت است که اینستاگرام یک شبکه اجتماعی برای جوان‌ها و نوجوان‌ها است. آن‌ها ترندهای روز را دنبال می‌کنند و به پست‌هایی که ترند روز را دارند بیشتر علاقه نشان می‌دهند.

این ترند می‌تواند شامل یک میم، یک آهنگ، یک چالش یا هرچیزی باشد. می‌توانید آن را به کسب و کار خود ربط دهید و از آن استفاده کنید. خواهید دید که کاربران بیشتری شما را لایک خواهند کرد.

9. ریلزهای اینستاگرامی جذاب بسازید

اگرچه مدت زیادی از معرفی ریلز اینستاگرام نمی‌گذرد، اما به سرعت در بین کاربران محبوب شده و از آن برای افزایش نرخ تعامل استفاده می‌کنند. برای مثال در آن یک چیزی را آموزش دهید یا محصولی را معرفی یا نقد کنید یا هر چیز دیگری که در ارتباط با بیزینس شماست.

10. استفاده از مشاوره اینستاگرام را امتحان کنید

ممکن است همه راه‌هایی که در بخش‌های پیش به آن پرداختیم را امتحان کرده‌ باشید و بازهم میزان لایک‌های شما کم بوده باشد. اما همیشه راهی وجود دارد که شما آن را نمی‌بینید اما کسانی هستند که به صورت تخصصی در زمینه اینستاگرام مارکتینگ کار می‌کنند و با الگوریتم‌ها آشنایی دارند و می‌توانید از آن‌ها کمک بخواهید.

استفاده از مشاوره اینستاگرام به شما کمک می‌کند حرفه‌ای‌تر کار کنید و راه‌هایی برای افزایش لایک در اینستاگرام پیش پای شما می‌گذارند که می‌توانید نتایج قطعی‌تری از آن‌ها بگیرید.

در این بین وب سایت کارینو (مشاور و مجری تبلیغاتی کسب و کار) راهنمای خوبی برای شما خواهد بود. مشاوران حرفه‌ای کارینو در تمام طول مسیر ساخت پیج تا افزایش لایک و بازدید در کنار شما است.

آن‌ها با مشاوره حرفه‌ای و درست خود به پیج شما کمک می‌کنند در مدت زمان کوتاهی به بالاترین بازدهی دست پیدا کنید. با مشاوران حرفه‌ای آن‌ها در تماس باشید تا به بهترین نحو شما را راهنمایی کنند.

 سخن آخر

یکی از بزرگترین ملاک‌های محبوبیت پست‌ها و ریلزهای مربوط به اینستاگرام، میزان لایک‌هایشان است. برخی از پست‌ها را با مقدار لایکی که دارند قضاوت می‌کنند. قطعا پیج‌هایی که پست‌هایی با لایک بالا دارند، شانس دیده شدن بیشتری هم دارند و می‌توانند هم برای کسب و کار و هم انواع تبلیغات و کسب درآمد از آن استفاده کنند. ما در این مطلب به شما نکات ریز اما مهمی را گفتیم که به کمک آن‌ها می‌توانید از آن‌ها برای افزایش لایک در اینستاگرام استفاده کنید. در نهایت می‌توانید از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.