Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهمیت ترخیص گمرکی چیست؟

ترخیص گمرکی یک رویه ضروری قبل از واردات یا صادرات بین المللی کالا است. اگر محموله ای ترخیص شود، فرستنده اسنادی را ارائه می دهد که عوارض گمرکی پرداخت شده را تأیید می کند و حمل و نقل می تواند پردازش شود. ترخیص کالا از گمرک فرآیند ساده‌تری است که در هنگام واردات و صادرات از یک کارگزار گمرکی استفاده می‌شود. در ادامه این مطلب درباره ترخیص تجهیزات پزشکی ، ترخیص گمرکی و ثبت سفارش کالا به عنولن خدمات بازرگانی صحبت خواهیم کرد.

ترخیص کالا از گمرک چیست؟

قبل از ارسال کالاهای مختلف، یک فرستنده ممکن است تعجب کند که ترخیص کالا از گمرک چیست و چگونه با گزینه های حمل و نقل آنها مرتبط است. هر محموله بین المللی حمل و نقل اقیانوسی باید سهمیه ترخیص گمرکی در هر کشور را داشته باشد.

مراحل ترخیص گمرکی

  • تأیید اسناد

یک افسر گمرک تأیید می کند که مدارک تکمیل شده برای حمل و نقل صحیح است. محموله های بین المللی باید فاکتورهای تجاری داشته باشند. هنگامی که مدارک تأیید شد، سند یک فرستنده و اطلاعات تماس گیرنده را فهرست می کند. این محموله شامل تاریخ صادرات و شماره قبض راه هوایی نیز خواهد بود.

  • چک افسر گمرک

یک افسر گمرک می بیند که چه هزینه هایی ممکن است برای یک محموله اعمال شود. بسته به نوع کالا، ارزش آنها و قوانینی که کشور واردکننده اعمال می کند. اگر ارزش کالا از یک گروه مالیاتی فراتر رود، افسر بررسی می کند که آیا مالیات و عوارض پرداخت شده است یا خیر.

  • پرداخت ها، مالیات، عوارض

اگر مالیات و عوارض معوقه وجود داشته باشد، گمرک درخواست می کند که آنها پرداخت شود. دو گزینه برای پرداخت وجود دارد، یکی DDU (تحویل وظیفه بدون پرداخت) و دیگری DDP (تحویل وظیفه پرداخت شده). در نتیجه، اگر یک محموله به عنوان DDP علامت گذاری شود، مالیات و عوارض پرداخت می شود. این خدمات ممکن است با قیمت ثابتی در هنگام پرداخت یک برچسب ارائه شوند. این فرآیند می تواند گران باشد زیرا کارگزاران مستقل با هزینه های متفاوت هستند. کارگزاری، ذخیره سازی، تاخیر در پرداخت و هزینه های مختلف ممکن است اعمال شود که بر کل هزینه حمل و نقل تاثیر می گذارد.

  • انتشار محموله

پس از پرداخت مالیات و عوارض، محموله ها آزاد می شوند. از این نقطه، اگر اسناد، عوارض و مالیات به درستی انجام شود، کالا باید به مقصد حمل شود.

ترخیص تجهیزات پزشکی

به عنوان یک متخصص تجهیزات پزشکی، به خوبی می دانید که چقدر زمان و تلاش برای عرضه محصول شما به بازار صرف می شود. بنابراین، با توجه به این همه دقت در هر قسمت از دستگاه، آیا نباید در مورد ترخیص تجهیزات پزشکی صحبت کرد؟

احتمالاً بارها در صنعت تجهیزات پزشکی استفاده از اصطلاحات Clearance، Approval و Granted را شنیده اید. احتمالاً شنیده اید که آنها به جای یکدیگر استفاده می شوند. احتمالاً حتی شنیده اید که از آنها اشتباه استفاده شده است.

اما اصطلاحاتی که استفاده می کنید در واقع اهمیت دارد. FDA راهنمایی قطعی ارائه کرده است که عبارت‌های Clearance، Approval و Granted هر کدام معنای منحصر به فرد خود را برای مسیر ارسال نظارتی دستگاه‌های پزشکی دارند.

در بدترین موارد، استفاده نادرست از آن می تواند عواقب قانونی جدی برای کسب و کار شما و دستگاهی که برای عرضه آن به بازار سخت کار کرده اید، داشته باشد.

مهم است که شرکت‌ها تفاوت‌های بین این سه اصطلاح را بدانند و بفهمند چه زمانی مناسب است از آنها استفاده کنیم. شرکت های وارد کننده تجهیزات پزشکی قبل از اقدام به خرید و واردات لوازم پزشکی مدنظر خود باید حتماً از اداره کل نظارت بر تجهیزات پزشکی مجوز واردات کالای پزشکی مورد نظر را دریافت کنند و باید اطلاعات مورد نیاز و مدارک و مربوطه را در سامانه ورود کالا و ترخیص اداره کل تجهیزات پزشکی ثبت نمایند، در غیر این صورت حق وارد کردن وسیله مذکور را ندارند زیرا واردات تجهیزات پزشکی مشمول قانون اجباری اخذ مجوز از اداره کل تجهیزات پزشکی است.

مراحل ثبت سفارش جهت واردات کالا

۱. آگاهی از کد تعرفه کالای مورد ثبت سفارش

۲.اخذ پروفرما یا فاکتور فروش از فروشنده کالا

۳.اقدام به تکمیل فرم ثبت سفارش سیستمی از طریق سامانه ثبت سفارش کالا جهت تایید الکترونیکی توسط کارشناسان مربوطه

۴.مراجعه به شرکت های بیمه معتبر و اخذ بیمه نامه باربری کالا (جهت واردات و ترخیص کالا )

۵.اقدام به ثبت سفارش کالا در بانک واسط معامله به منظور ثبت سفارش کالا (پس از تکمیل فرم تقاضا برای گشایش اعتبار به انضمام فرم بانکی، پروفرما، بیمه نامه و اجازه نامه نسبت به پرداخت حق ثبت سفارش اقدام میشود)

شرکت بازرگانی السا تجارت راد با هدف خدمات تخصصی بازرگانی خارجی، حمل و نقل بین المللی و ترخیص کالا بوده و در طی این سال ها، سهم عمده ای از بازار خدمات واردات در صنایع تجهیزات پزشکی را به دست آورده است. این مجموعه در همین مسیر برای دستیابی به اهداف خود و جلب رضایت مشتریان، با به کارگیری از تجربه و تخصص کارشناسان کارآزموده توانسته است، نیاز طیف های مختلف بازار را با کمترین هزینه و بیشترین سرعت برآورده کند. وجه تمایز السا تجارت راد، اطلاعات و تجربه و تلاش برای کسب اعتماد مشتریان است.

این مجموعه خدماتی مانند ثبت سفارش کالا، بازرسی کالا در مبدا، ترخیص کالا، حمل کانتینری، حمل هوایی بار، صادرات کالا و واردات کالا و اینکوترمز ارائه می دهد. تجربه اندوخته شده از سال ها فعالیت در امر واردات، صادرات، حمل و نقل بین المللی بازرگانی و ترخیص کالا، سرعت، دقت و کاهش هزینه ها و رضایت همکاران تجاری را برای شرکت بازرگانی السا تجارت راد فراهم کرده است.

توجه! این مطلب یک رپورتاژ آگهی است و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده نگارش شده است.
آی تی جو مسئولیتی در قبال صحت و سقم محتوای تبلیغاتی ندارد.