سئو مخفف کلمه Search Engine Optimization است. به صورت فارسی معنی سئو یا اس ای او بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو است. با توجه به این که کاربران موتور جستجوی گوگل از سایر موتور های جستجو بیشتر است، هدف از سئو در اکثر موارد هدف قرار دادن این موتور جستجو و بهینه سازی سایت برای این موتور جستجو است.
سئو از چه زمانی به وجود امده است؟
پیدایش SEO را باید به پیداش موتور های جستجو گره بزنیم. تاریخچه سئو از زمانی که اولین موتور جستجو پدیدار شد، شروع می شود. اما سئو در ابتدا به سختی و قدرت الان بوده است و رتبه بندی سایت ها بسیار ساده تر و با الگوریتم های ساده تر بوده است. در سال ۱۹۹۴ با به وجود امدن اولین موتور جستجو یعنی webcrawler سئو استارت خود را زد.
اما پیشرفت سئو با شروع پیج رنک گوگل در سال ۱۹۹۸ می توان در نظر گرفت. گوگل معیاری را با نام پیج رنگ برای سایت های در نظر می گرفت. هر سایتی می توانست به راحتی با مراجعه به گوگل پیج رنک خود را مشاهده کند. اما این پیج رنگ در حال حاضر از بین رفته است و گوگل از دسترس عموم خارج کرد.
از پیدایش موتور های جستجو تا به امروز گوگل و سایر موتور های جستجو با الگوریتم های مختلف در تلاش هستند که نتایج بهتری برای کاربر نهایی به نمایش بگذارند. حال این الگوریتم های به صورت ماهانه و گاها روزانه در حال بروزرسانی است. سایت ها برای این که جایگاه بالاتری به دست اورند نیاز دارند که به صورت حرفه ای به سئو سایت خود بپردازند.
سئو چگونه بر روی افزایش رتبه گوگل تاثیر می گذارد؟
سئو از بخش های مختلفی تشکیل شده است. فارغ از بخش های مختلف سئو، کار اصلی سئو این است که سایت را با توجه به الگوریتم های جدید گوگل بهینه سازی کند و با استفاده از بهینه سازی های مختلف رتبه سایت شما را نسبت به سایر رقبا افزایش دهد یا بهتر بگوییم رتبه سایت شما را نسبت به رقبا پایین تر اورد.
برای این منظور از بخش های مختلف بهره می بریم از جمله بخش های مختلف سئو:
- سئو داخلی
- سئو خارجی
- سئو تکنیکال
در مقاله سئو چیست به طور کامل تمامی این سه بخش توضیح داده شده است. بهتر است ابتدا این مقاله را مشاهده کنید.
در سئو ما تلاش می کنیم با استفاده از بخش های سئو تکنیکال و سئو داخلی سایت خود را از نظر فنی و هم از نظر روابط داخلی بهینه کنیم. اما سئو فقط به این دو مورد محدود نمیشود و بخش مهم دیگر سئو، سئو خارجی است. سئو خارجی به سایت شما مربوط نیست. در سئو خارجی موتور های جستجو به دنبال این هستند که با سایت های دیگر به سایت شما اعتبار بدهند.
مثال این امر بسیار ساده است. شما به فردی که مورد اعتماد چند معتمد و یا اشنا شما هست بیشتر از یک فرد غریبه اعتماد می کنید. سازکار موتور های جستجو نیز به همین شکل است. اما الگوریتم های مختلفی برای این مورد استفاده می کنند. این الگوریتم ها اکثر ناشناخته هستند و با توجه به تجربه برخی جزییات ان ها مشخص میشود. برای مثال گوگل الگوریتم هایی همانند پاندا،. مرگ مگس خوار یا اخرین الگوریم ان به نام الگوریتم مام است. این چند مورد از ده ها الگوریتم گوگل است.
حال با توجه تمام این توضیحات گوگل سایت شما را با سایر سایت ها مقایسه می کند و در صورتی که از نظر های مختلف فنی، سئو داخلی و خارجی بهتر باشید، نمره بالاتری دریافت کرده و رتبه سایت شما بالاتر خواهد بود.
سئو یا تبلیغات ppc؟ کدام بهتر است؟
سئو یا تبلیغات ppc بخش های مخلتفی هستند و همه در یک راستا قدم بر می دارند و آن افزایش فروش و درآمد شماست. با سئو شما در بلند مدت دستاورد های کسب و کار خود را به دست خواهید اورد و با ppc در کوتاه مدت این دستاورد به دست خواهد امد.
بهترین استراتژی استفاده سئو در کنار ppc است. در بسیاری از مواقع سئو کاران می توانند بهترین کلید واژه ها را برای شما بیابند. در کنار ان با ppc شما از روز اول در نتایج اول گوگل حضور خواهید داشت و با توجه به کسب و کار خود می توانید درآمد بالایی از این بخش به دست اورید.
شما می توانید برای مشاوره در مورد سئو سایت خود با بخش سئو ایران وبر تماس برقرار کنید.
شماره تماس 02191018852
اینستاگرام: https://www.instagram.com/iranweber.agency
سایت : iranweber.com