Web Analytics Made Easy - Statcounter

تردز (Threads) در یک روز به 70 میلیون کاربر رسید

تردز (Threads) اپلیکیشن جدید متا و رقیب توییتر در عرض یک روز به 70 میلیون ثبت نام دست یافت

تردز، رقیب جدید توییتر، در اولین روز کامل خود از زمان عرضه عمومی خود در چهارشنبه شب، رشد زیادی داشته است، که توسط پایگاه کاربری عظیم اینستاگرام در حال حاضر تقویت شده است. مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا روز جمعه گفت: پلتفرم رسانه اجتماعی مبتنی بر متن در حال حاضر 70 میلیون ثبت نام دارد.

تا بعدازظهر پنجشنبه، The Verge گزارش داد که کاربران این شبکه اجتماعی جدید بیش از 95 میلیون پست (که Thread نامیده می‌شود) ارسال و 190 میلیون لایک ثبت کرده‌اند.

این واقعیت که Threads به شبکه اجتماعی اینستاگرام گره خورده است، به رشد آن کمک می‌کند. کاربران می‌توانند با اکانت موجود خود در اینستاگرام در اپلیکیشن جدید ثبت نام کنند و حتی فالوورهای خود که به برنامه جدید پیوسته‌اند را حفظ کنند.

جاسمین انبرگ، تحلیلگر اینسایدر اینتلیجنس، در این باره گفت: «متا تنها نیاز دارد ۱ نفر از هر ۴ کاربر اینستاگرام ماهانه از تردز (Threads) استفاده کند تا به تعداد کاربران توییتر برسد.» توییتر در آخرین گزارش درآمد سه ماهه خود به عنوان شرکت سهامی عام در تابستان گذشته، نزدیک به 238 میلیون کاربر فعال روزانه را گزارش کرد.

البته برنامه تردز هنوز فضای زیادی برای رشد دارد، زیرا هنوز در اروپا راه‌اندازی نشده است، جایی که رئیس اینستاگرام گفت هنوز پیچیدگی‌های نظارتی برای انتشار برنامه وجود دارد.

به نظر می‌رسد ایلان ماسک، مالک توییتر، نگرانی‌هایی در مورد تردز دارد، زیرا وکیل او الکس اسپیرو نامه‌ای به متا نوشت و این شرکت را به «دزدی غیرقانونی» اسرار تجاری متهم کرد.

اندی استون، مدیر ارتباطات متا در پاسخ به این نامه در تردز نوشت: «هیچکس در تیم مهندسی تردز (Threads) کارمند سابق توییتر نبوده است.»

با این حال، رشد کاربران برای تبدیل تردز به جایگزینی برای توییتر کافی نیست و این اپلیکیشن باید در آزمون زمان مقاومت کند. تردز همچنین باید نشان دهد که می‌تواند کاربران را همچنان درگیر نگه دارد تا دوباره به استفاده از آن بازگردند.

در حالی که توییتر به دلیل استفاده زیاد توسط روزنامه‌نگاران، سیاستمداران و دانشگاهیان شناخته شده است و مکانی است که اغلب اخبار منتشر می‌شود، تردز می‌تواند به دلیل ارتباط با اینستاگرام، که موارد استفاده متفاوتی به عنوان تصویری دارد، مخاطبان و تمرکز بسیار بیشتری داشته باشد. علاوه بر آن، متا اقداماتی را برای بی‌توجهی به محتوای سیاسی در فیسبوک انجام داده است، سیاستی که اگر به تردز (Threads) منتقل شود، آن را از توییتر متمایز می‌کند.

با این حال، بسیاری از سیاستمداران در تردز ثبت نام کرده‌اند. آکسیوس گزارش داد که تا عصر پنجشنبه، بیش از یک چهارم از 535 عضو کنگره در هر دو مجلس و همچنین نیمی از نامزدهای جمهوری خواه ریاست جمهوری و دستیاران ارشد کاخ سفید حساب کاربری ایجاد کرده‌اند.

همچنین بسیاری از تبلیغ‌کنندگانی که به کار با متا عادت دارند، احتمالاً از جایگزینی برای توییتر استقبال می‌کنند، به‌خصوص اگر آن را به‌عنوان یک نام تجاری امن‌تر بدانند. این شرکت گفته است که دستورالعمل‌های اجتماعی اینستاگرام برای تردز نیز اعمال خواهد شد.