به گفته موسسه Uptime، امروزه مشکلات برق کمتر منجر به قطع عمده خدمات IT می شوند، در حالی که مشکلات زیرساخت فناوری اطلاعات و شبکه رایج شده اند.
یک نظرسنجی جدید توسط موسسه Uptime نشان می دهد، که امروزه قطعی و نوسانات برق کمتر برای اپراتورهای مرکزداده مشکل ساز می شود، اما مشکلات شبکه و نرم افزار به عنوان یک مشکل بزرگتر در حال ظهور است.
سومین تجزیه و تحلیل قطعی های سالانه موسسه Uptime خاطرنشان می کند که اگرچه پیشرفتهایی در زمینه فناوری و دسترس پذیری ایجاد شده است، اما قطعی ها همچنان یک نگرانی مهم در صنعت مراکزداده هستند.
این گزارش همچنین نشان می دهد که تأثیر کلی و هزینه مستقیم و غیرمستقیم قطعی ها همچنان در حال رشد است. به طوری که نیمی از پاسخ دهندگان در این گزارش اعلام کرده اند که در 3 سال اخیر هزینه خاموشی قابل توجه آنان بیش از 100000 دلار بوده است.
در میان آن پاسخ دهندگان، تقریباً یک سوم هزینه های خاموشی را یک میلیون دلار یا بالاتر را گزارش کرده اند.
البته که این روند کاملا بدیهی است. در گذشته، مرکزداده شما صرفا زیرساخت فناوری اطلاعات بود. اما امروزه ارائه دهندگان خدمات ابری و Saas را نیز اضافه کنید. اگر Outlook365 قطعی داشته باشد، شما قطع می شوید. اگر AWS قطعی داشته باشد، شما قطع شده اید.
اندری لارنس، مدیر اجرایی تحقیقات موسسه Uptime در بیانیه ای گفت: «انعطاف پذیری در هنگام ارائه خدمات تجاری تقریباً از مهم ترین اولویت های مدیریت است.
به طور کلی، علل قطعی و خاموشی تغییر کرده اند، مشکلات نرم افزاری و زیرساخت فناوری اطلاعات رایج تر شده، در حالی که اکنون مشکلات برق و تأمین انرژی احتملاً کمتر باعث قطع شدن عمده خدمات فناوری اطلاعات می شود.»
Uptime خاطرنشان می کند که اگرچه اختلالات مهمی در تجارت مالی، خدمات دولتی، اینترنت و مخابرات ایجاد شده است، اما خسارت هایی که در سال 2020 خبرساز شده اند اغلب در مورد تأثیر مصرف کنندگان و کارمندان در خانه بوده و یا وقفه هایی در برنامه هایی مانند Teams ،Zoom ،Microsoft Exchange و ردیابهای تناسب اندام و مواردی از این دست.