Web Analytics

اهمیت سئو سایت برای کسب و کارها

صاحبان کسب و کارها و بازاریابان همواره به دنبال بهترین روش ها برای افزایش فروش و سودآوری هستند. با پیشرفت تکنولوژی و گسترش اینترنت، دسترسی مردم به اینترنت افزایش پیدا کرده است. در حال حاضر بسیاری از مردم، پاسخ سوالات و نیازهای خود را با جستجو در اینترنت پیدا می کنند. حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که کالایی را به صورت اینترنتی خریداری کنید. مشغله های زندگی و کار باعث شده تا مردم فرصت یا حوصله ی حضور در بازارهای شلوغ و خیابان های پر ترافیک را نداشته باشند. این افراد ترجیح می دهند تا با خیال راحت در منزل بمانند و با جستجو در اینترنت، خرید خود را انجام دهند. صاحبان مشاغل هم از این فرصت غافل نشده اند و شعبه ی اینترنتی کسب و کار خود را راه اندازی کرده اند. آنها برای اینکه بتوانند سهم عمده ای از فروش آنلاین را به خود اختصاص دهند، اقدام به طراحی و راه اندازی سایت نموده اند. مدیران کسب و کارها و بازاریابان می دانند که تبلیغات نقش بسزایی در توسعه ی کسب و کارشان دارد. یکی از بهترین مکان ها برای بهره مندی از تبلیغات، فضای نت است که افراد زیادی در طول روز از آن بازدید می کنند. در بسیاری از موارد این بازدیدها منجر به خرید کالا و خدمات و در نتیجه افزایش فروش می شود.

اگر شما هم صاحب کسب و کاری هستید، می توانید از طریق راه اندازی وب سایت، محصولات و خدمات خود را به بازدیدکنندگان معرفی کنید. با این کار، مخاطبان زیادی از سراسر کشور یا حتی دنیا پیدا می کنید. اما آیا فقط با طراحی و راه اندازی سایت می توانید به اهداف خود برسید؟ یعنی طراحی سایت به تنهایی می تواند میزان فروش و سودآوری شما را افزایش دهد؟ در پاسخ باید گفت خیر. شما با طراحی و راه اندازی سایت به دنبال این هستید که محصولات و خدمات خود را در معرض دید و در نهایت فروش قرار دهید. طراحی سایت برای رسیدن به این هدف کافی نیست. برای اینکه وب سایت شما دیده شود، باید در صفحات و رتبه های برتر گوگل قرار بگیرد. در این دوره، کمتر کسی وجود دارد که با موتور جستجوی گوگل آشنا نباشد یا از آن استفاده نکرده باشد. بسیاری از صاحبان کسب و کارها بعد از راه اندازی سایت خود، آن را رها می کنند. در مقابل، رقبای آنها از طریق سئو سایت، رتبه ی خوبی به دست می آورند و در صفحات اول گوگل به نمایش درمی آیند. به این ترتیب، آن ها با استفاده از سئو سایت رتبه ی وب سایت خود را بهبود می بخشند و مشتریان بیشتری به دست می آورند. سئو (seo) یک فاکتور حیاتی در بازاریابی دیجیتال است و موجب می شود تا بازدیدکنندگان سایت به صورت ارگانیک افزایش پیدا کنند.

سئو (seo) چیست؟

سئو (SEO) یکی از ابزارهای مهم بازاریابی دیجیتال (Digital marketing) محسوب می شود. به طور کلی، سئو شامل مجموعه ای از اقدامات می شود که در داخل و خارج از سایت انجام می شوند. این فعالیت ها از طراحی و کدنویسی، تدوین استراتژی محتوایی، تولید محتوای ارزشمند  لینک سازی را دربرمی گیرند. سئو (search engine optimization) به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. این فرایند باعث می شود تا وب سایت شما در نتایج موتورهای جستجو، رتبه ی بهتر و بازدید کننده بیشتری به دست می آورد.

چرا سئو برای کسب و کارها مهم است؟

حالا که با مفهوم سئو آشنا شدید، می خواهیم بیشتر در مورد تاثیر سئو بر کسب و کارها صحبت کنیم. البته اگر هنوز وب سایت خود را راه اندازی نکرده اید یا روی سئو سایت خود کاری انجام نداده اید باید به شما بگوییم که چند گام از رقبای خود که این کار را انجام داده اند، عقب هستید. شاید بپرسید چرا؟ باید بدانید که بسیاری از کسب و کارها با طراحی و سئو سایت خود، بازدیدکننده ها و در نتیجه مشتریان زیادی به دست آورده اند. خدمات سئو نقش مهمی در افزایش ترافیک سایت و بهبود تجربه ی کاربری آن دارد. هنگامی که کاربر وارد چنین وب سایت هایی می شود، مدت زمان بیشتری در صفحات آن می ماند. بدون شک، بهینه سازی سایت باعث ایجاد اعتماد و افزایش وفاداری به برند موردنظر می شود. مزایای سئو سایت برای کسب و کارها به این چند مورد محدود نمی شود. بلکه سئو سایت تاثیر مثبتی در برندسازی و افزایش میزان فروش دارد.

چطور می توانیم وب سایت خود را برای سئو بهینه کنیم؟

شما با استفاده از مشاوره سئو می توانید پاسخ درستی برای سوال خود پیدا کنید. صاحبان مشاغل و بازاریابان برای جذب مشتری و کسب درآمد بیشتر اقدام به طراحی سایت می کنند. اگر شما هم صاحب یک وب سایت تجاری هستید و به دنبال افزایش فروش می باشید، باید اقدامات لازم برای بهبود رتبه ی سایت خود را انجام دهید. سئو سایت به شما کمک می کند تا بتوانید مشتریان بالقوه را جذب کرده و فروش خود را افزایش دهید.

برای این منظور باید کلمات کلیدی مرتبط با کسب وکار خود را پیدا کنید و در سراسر سایت (عناوین، محتوا، متا تگ ها و …) به کار ببرید. این کار باعث می شود تا موتورهای جستجو بهتر بتوانند محتوای موجود در سایت شما را درک کنند. تصاویر و ویدئوهای موجود در سایت خود را بهینه کنید. علاوه بر این، ساختار سایت خود را طوری تنظیم کنید که موتورهای جستجو بتوانند راحت تر مطالب آن را ایندکس کنند. استفاده از نقشه سایت می تواند به شما کمک کند. باید محتوای جدید و با کیفیت تولید کنید. در کنار این مسئله نباید از به روز رسانی محتواهای قدیمی غافل شوید. یک مورد دیگر که تاثیر مثبتی در بهینه سازی وب سایت شما دارد، اشتراک گذاری مطالب آن از طریق رسانه های اجتماعی و کانال ها است. طبیعتا انجام همه ی این کارها از عهده ی هر فردی بر نمی آید. سئو سایت یک فرایند پیچیده و تخصصی است و برای رسیدن به نتیجه مطلوب نیاز به زمان دارد. اگر اطلاعات کافی در مورد سئو و تکنیک های آن ندارید، می توانید از شرکت های معتبر سئو کمک بگیرید. سئوهاما سال هاست که در حوزه طراحی و سئو سایت فعالیت می کند. این شرکت خدمات متنوعی مانند مشاوره سئو، افزایش سرعت سایت، تولید محتوای با کیفیت، تحلیل و بررسی محتواهای موجود، موبایل فرندلی بودن سایت، انتخاب کلمات کلیدی مناسب، بک لینک سازی و … را به صاحبان کسب و کارها ارائه می دهد.

سخن پایانی …

صاحبان مشاغل به خوبی می دانند که تبلیغات چه تاثیری بر رشد و توسعه ی کسب و کار آنها دارد. در عصر دیجیتال که بیشتر مردم نیازهای خود را از طریق جستجو در اینترنت برطرف می کنند، نمی توان از تبلیغات در حوزه وب چشم پوشی کرد. با توجه به اینکه جستجوهای موبایلی، 60% کل ترافیک اینترنت را به خود اختصاص داده اند، طراحی وب سایت و سئوی آن می تواند کمک بزرگی به جذب مخاطبان و افزایش فروش و سودآوری نماید.

منبع : سئوهاما

توجه! این مطلب یک رپورتاژ آگهی است و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده نگارش شده است.
آی تی جو مسئولیتی در قبال صحت و سقم محتوای تبلیغاتی ندارد.

آی تی جو بستری جهت اطلاع رسانی، مدیریت و برگزاری وبینارهای تخصصی و آموزشی شما