با افزایش استفاده از فضای مجازی، حملات سایبری هم گسترش پیدا کرده است. بر اساس گزارشی از آزمایشگاههای کسپر هر 40 ثانیه یک حمله سایبری در جهان رخ میدهد. هزینه خسارات سایبری بسیار بالا است و علاوه بر آن، این حملات تهدیدی برای اعتبار شرکتها به حساب میآیند.
معمولاً دادههایی که در حملات سایبری لو میرود به روشهای مختلف مورد سوءاستفاده قرار میگیرد، از باجگیری گفته تا جعل هویت و استفاده جعلی از دادههای بانکی.
فراموش نکنید که وجود زیرساخت امنیت کامپیوتری قوی برای جلوگیری و شکست عملیات هکرها اهمیت بالایی دارد.
شرکت های بزرگی که مورد هجوم حملات بزرگ سایبری قرار گرفتهاند
Sony
سال 2011) هک شدن داده های شخصی 77 میلیون کاربر و افشا اطلاعات بانکی ده ها هزار بازیکن.
سال 2014) لو رفتن 100 ترابایت داده شامل اکریپت های فیلم، ایمیل های فوق محرمانه و اطلاعات شخصی 47000 کارمند شرکت Sony Pictures Entertainment.
Adobe
سال 2013) افشا اطلاعات شخصی 2.9 میلیون کاربر.
Yahoo
سال 2014) افشا اطلاعات حساب 500 میلیون کاربر سال 2012 سرقت نام کاربری و کلمه 200 میلیون کاربر.
فروشگاههای زنجیرهای Target
سال 2013) سرقت اطلاعات 180 میلیون مشتری به روش Ram Scraping.
شرکت تحلیل بازاریابی Alteryx
لو رفتن اطلاعات محرمانه 123 میلیون خانوار آمریکایی که در اثر استفاده از Database نامناسب در معرض دید عموم قرار گرفت.
شرکت اعتبارسنجی مالی Equifax
سال 2017) در معرض دید عموم قرار گرفتن اطلاعات 143 میلیون کاربر آمریکایی، کانادایی و انگلیسی.
MARRIOTT (مجموعهی دارنده گروه هتل های Starwood)
سال 2014) هک شدن اطلاعات 500 میلیون مهمان هتلهای Starwood از جمله اطلاعات بانکی آنها.
شرکت امنیتی ITHoldSecurity
سال 2014) به سرقت رفتن نام کاربری و گذرواژه 1/2 میلیارد کاربر در 420 هزار وب سایت.