Web Analytics Made Easy - Statcounter

اشتراک پولی تلگرام تا چند هفته دیگر عرضه می‌شود

اشتراک پریمیوم و پولی به کاربران امکان آپلود فایل‌های با حجم بیش‌تر و دسترسی زودهنگام به ویژگی‌های جدید را خواهد داد
اشتراک پریمیوم و پولی به کاربران امکان آپلود فایل‌های با حجم بیش‌تر و دسترسی زودهنگام به ویژگی‌های جدید را خواهد داد

چکیده خبر

تلگرام به زودی برخی ویژگی‌های جدید را در ازای خرید اشتراک پریمیوم در اختیار کاربرانش قرار خواهد داد. پاول دوروف، بنیانگذار این پلتفرم، در پستی اعلام کرد که این سرویس پیام‌رسان در اواخر ماه جاری میلادی اشتراک پولی و پریمیوم تلگرام را راه‌اندازی می‌کند و به کاربران «ویژگی‌های منحصر بفرد، سرعت بیش‌تر و منابع ذخیره‌سازی اضافی» می‌دهد.

پاول دوروف به برخی از ویژگی‌های اشتراک پولی اشاره کرد، از جمله دسترسی زودهنگام به ویژگی‌های جدید، امکان آپلود فایل‌های بزرگتر، و استیکرها و واکنش‌های انحصاری برای کاربران پریمیوم که اخیراً در نسخه بتا برنامه پیش‌نمایش شده‌اند.

پاول دوروف، بنیانگذار و مدیرعامل تلگرام

ویژگی‌های فعلی تلگرام همچنان رایگان خواهد بود

پاول دوروف تصریح می‌کند که ویژگی‌های موجود تلگرام رایگان خواهند ماند و ویژگی‌های پولی بر تجربه کاربران رایگان در برنامه تأثیری نخواهد گذاشت. کاربران رایگان همچنان می‌توانند فایل‌های بزرگتر آپلود شده توسط کاربران پریمیوم را دانلود کنند و همچنین می‌توانند استیکرها و واکنش‌های این کاربران را مشاهده کرده و با آن‌ها تعامل داشته باشند.

همانطور که دوروف توضیح می‌دهد، اشتراک پریمیوم به این سرویس کمک ‌می‌کند تا برخی از محدودیت‌های دیوانه‌کننده در اندازه فایل‌ها، چت‌ها و رسانه‌ها را کاهش دهد، چیزی که دوروف می‌گوید اگر به همه ارائه شود «غیرقابل مدیریت» خواهد بود.

توضیحات پاول دوروف درباره نسخه پولی تلگرام

قابلیت‌های نسخه پریمیوم و پولی تلگرام

مدت زیادی است که اشتراک پولی در دست ساخت است و دوروف اولین بار در سال 2020 به این امکان اشاره کرد. اگرچه طیف کاملی از ویژگی‌های پریمیوم هنوز مشخص نیست، به نظر می‌رسد این اشتراک به کاربران قدرتمند تلگرام کمک می‌کند و مانند روشی که «توییتر بلو» ویژگی‌های اضافی را برای افرادی که بیشتر از این برنامه استفاده می‌کنند، به ارمغان می‌آورد. داده‌های جمع‌آوری‌شده از نسخه بتا این برنامه نشان می‌دهد که هزینه آن 4.99 دلار در ماه است و با دانلودهای سریع‌تر، پیام‌های صوتی به متن، ابزارهایی برای سفارشی‌سازی چت‌های شما و موارد دیگر همراه خواهد بود.

نسخه بتا همچنین نشان می‌دهد که کاربران پریمیوم، دیگر شاهد تبلیغات در کانال‌ها نخواهند بود. این مطابق با وعده دوروف در سال گذشته است مبنی بر این که به کاربران راهی برای غیرفعال کردن تبلیغات می‌دهد.

تلگرام تبلیغات بیش‌تری نخواهد داشت

به‌نظر نمی‌رسد دوروف برنامه‌ای برای گسترش تبلیغات فراتر از کانال‌های عمومی داشته باشد، علی‌رغم اینکه این طرح «موفق‌تر» از آنچه انتظار می‌رفت، بوده است. دوروف در پست خود می‌گوید: «من معتقدم که تلگرام باید در درجه اول توسط کاربرانش تامین شود، نه تبلیغ‌کنندگان. به این ترتیب کاربران ما همیشه اولویت اصلی ما خواهند بود.» البته، این چشم انداز احتمالاً به این بستگی دارد که آیا تلگرام بتواند تعداد زیادی از بیش از نیم میلیارد کاربر خود را برای خرید نسخه پولی جذب کند یا خیر.