با تداوم تقاضای ضعیف از سوی مصرفکنندگان، هند کمترین میزان فروش گوشیهای هوشمند خود را در چهار سال گذشته تجربه کرد و شیائومی و ریلمی در سهماهه گذشته کاهش فروش بیش از 40 درصد را تجربه کردند.
طبق آخرین گزارش IDC، به دلیل تقاضای ضعیف مصرفکننده، شرایط نامطمئن اقتصاد کلان و سطح بالای موجودی، فروش گوشیهای هوشمند در هند با کاهش 16 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 31 میلیون دستگاه در سه ماهه اول سال 2023 رسید که پایینترین میزان در چهار سال اخیر به شمار میرود.
سامسونگ در سه ماهه امسال با سهم بازار 20/1 درصد، بازار گوشیهای هوشمند هند را رهبری کرد. ویوو نسبت به سه ماهه قبلی کمی لغزید و مقام دوم را به دست آورد. اما فروش اوپو 19/6 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت و جایگاه سوم را گرفت و شیائومی و ریلمی به ترتیب با کاهش فروش 41/1 درصد و 52/2 درصد افت شدیدی را تجربه کردند. در مقایسه با سامسونگ، اوپو و ویوو، شیائومی و ریلمی برندهایی هستند که در چند سال گذشته تمرکز بیشتری روی بخش گوشیهای هوشمند اقتصادی داشتهاند و در مقطعی که بازار گوشیهای هوشمند به سمت مدلهای پرچمدار تمایل نشان میدهد، بیشترین ضربه را خوردند.
ناوکندر سینگ، معاون تحقیقات در IDC، انتظار دارد وضعیت بازار گوشیهای هوشمند هند در سال 2023 ثابت بماند. آپسانا جوشی، مدیر تحقیقات تجهیزات مصرفی در IDC هند نیز پیشبینی کرد گوشیهای هوشمند 5G به ویژه آنهایی که 150 تا 300 دلار قیمت دارند، در نیمه دوم سال 2023 درصد نفوذ خود را در این کشور بیشتر کنند.
جدول فروش برندهای گوشی هوشمند در هند (بر حسب میلیون دستگاه)
نام برند | سه ماهه اول 2022 | سه ماهه اول 2023 | درصد تغییر |
سامسونگ | 7 | 6/2 | 11/4- |
ویوو | 5/5 | 5/4 | 1/1- |
اوپو | 4/5 | 5/4 | 19/6 |
شیائومی | 8/5 | 5 | 41/1- |
ریلمی | 6 | 2/9 | 52/2- |
سایر برندها | 5/1 | 5/8 | 13/9 |