در ابتدا اگر بخواهیم بگوییم گارانتی گوشی موبایل چیست، باید عنوان کرد که به طور معمول به تعهد و ضمانتی گفته میشود که برخی شرکتها در قبال فروش گوشیهای موبایل خود به مشتریان ارائه میدهند.
این تعهد میتواند در بهترین شکل شامل تعویض گوشی به طور کامل باشد و در سایر سطوح ضمانتی، تعویض یا تعمیر قطعات گوشی را شامل شود.
گارانتی گوشی موبایل یکی از مهم ترین مواردی است که در هنگام خرید گوشی باید به آن توجه کرد، چرا که گوشی های بدون گارانتی ممکن است به شکل قاچاق وارد کشور شده باشند. اگر گوشی بدون گارانتی خریداری کنید، در صورت بروز هرگونه اشکال در آینده، امکان استفاده از خدمات پس از فروش برای شما وجود نخواهد داشت.
چرا نباید گوشی بدون گارانتی بخریم؟
متأسفانه چیزی که امروزه در بازارهای موبایل بسیار دیده میشود، ارائه دستگاههای موبایل و تبلت بدون گارانتی است. خریداران نیز به دلیل تفاوت قیمت اندکی که گوشیهای بدون گارانتی دارند، به سمت خرید آنها میروند. سوالی که پیش میآید این است که این گوشیها از چه طریقی وارد بازار شدهاند و دلیل نداشتن گارانتی و همچنین قیمت پایینتر آنها چیست؟
ممکن است دلایل مختلفی پشت این موضوع باشد. بهعنوانمثال، این احتمال وجود دارد که گوشیهای دستدوم از کشورهای دیگر به شکل قاچاق وارد کشور شوند، یا اینکه گوشیهای خراب یا سرقتی، با تعویض قطعات، تبدیل به گوشیهای ارزان قیمت بدون گارانتی شوند. هر دلیلی که وجود داشته باشد، خریداران نباید این ریسک را بپذیرند که صرفاً بهخاطر قیمتی کمی پایینتر، گوشی قاچاق یا معیوب بخرند.
انواع شرکت های ارائه دهنده گارانتی گوشی
شرکت های تولید کننده گوشی خارجی به دلیل وجود تحریمها در ایران نمایندگی رسمی ندارند و طبیعتاً گارانتی مستقیمی نیز برای گوشیهایشان در ایران وجود ندارد؛ بنابراین، شرکتهای دیگری که به شرکتهای ثانویه معروفاند، عهدهدار ضمانت گوشی های وارداتی به کشور هستند.
شرکت های ثانویه گارانتی گوشی نیز به دو گروه تقسیم میشوند: شرکت های واردکننده گوشی که گارانتی هم ارائه میدهند و شرکت هایی که صرفاً خدمات گارانتی دارند. میتوان گفت، معتبرترین گارانتی گوشی در کشور را شرکتهای گروه اول، یعنی واردکنندگان عمده گوشی دارای گارانتی ارائه میدهند.
شرکت سپهر تعامل سرویس بهعنوان بهترین گارانتی گوشی و خدمات پس از فروش در کشور، جزو شرکتهای زیرمجموعه هلدینگ سپهر تعامل است که گوشی ها و تبلت های وارداتی توسط شرکت سپهر تعامل را گارانتی میکند. سپهر تعامل سرویس یکی از معدود شرکت های ارائه دهنده خدمات پس از فروش و گارانتی گوشی در کشور است که گارانتی تعویض گوشی 14 روزه به مشتریان ارائه میدهد.
بهترین گارانتی گوشی شامل چه چیزهایی می شود؟
ممکن است برخی مشکلات برای گوشی های تلفن همراه ایجاد شوند که شرکت های ارائه دهنده خدمات پس از فروش و گارانتی بدون دریافت هزینه آنها را رفع کنند. تعدادی از این مشکلات را در ادامه ذکر میکنیم:
۱- ایجاد مشکلاتی مانند خاموش شدن ناگهانی گوشی که به کاربر مرتبط نمیشود
۲- سوختن صفحه نمایش گوشی به میزان پیکسلی که شرکت مشخص کرده، مثلاً 5 پیکسل
۳- وجود ایراد سختافزاری ناشی از تولید و اعلام آن توسط مشتری ظرف مدت 7 روز از تاریخ فاکتور و یا فعالسازی
موارد ابطال گارانتی تلفن همراه چیست؟
شرکت های ارائه دهنده گارانتی گوشی موبایل و تبلت، برای ارائه خدمات گارانتی، معمولاً قوانین و ضوابط خاص خود را دارند. مدت زمان مشمول گارانتی تعمیر و تعویض و همچنین موارد شامل گارانتی در بین شرکتها متغیر هستند.
موارد زیر به طور معمول منجر به ابطال ضمانت گوشی میشوند:
تغییر در قطعات سختافزاری و استفاده از آداپتور و کابلهای متفرقه
صدمات ناشی از ضربه، سقوط، تماس و یا نفوذ مواد شیمیایی، آتش و حرارت زیاد و همچنین نوسانات برقی
تغییر در شناسهی IMEI و هرگونه ایراد ناشی از فلش، روت، آلودگی به ویروس و سایر موارد نرمافزاری
استفاده از هرگونه وسایل جانبی غیراستاندارد
تعمیر و یا هرگونه تغییر در محصول توسط افراد غیرمجاز خارج از نمایندگی
شکستگی، اثرات ضربه و یا هرگونه تماس با مایعات و رطوبت خوردگی
باتری بادکرده
صدمات خارجیای که کاربر مسبب آن است
استعلام گارانتی گوشی موبایل
برای استعلام گارانتی گوشی، دو راه وجود دارد، هرکدام از روشهای زیر، نوع گارانتی و مدت آن را به شما نمایش میدهند.
میتوانید وارد سایت سامانه جامع گارانتی به آدرس irangs.ir شوید و در بخش «استعلام اصالت گارانتی کالا» شناسه رهگیری یا IMEI گوشی خود را وارد کنید.
گوشی موبایل با گارانتی بخریم یا بدون گارانتی؟
کد دستوری #7777* را در موبایل خود شمارهگیری نمایید و IMEI گوشی خود را وارد کنید.
مدت زمان گارانتی گوشی موبایل چقدر است؟
مدت زمان گارانتی گوشی های موبایل بسیار بستگی به ضوابط شرکت های ارائه دهنده خدمات پس از فروش و گارانتی دارد. قطعاً از نظر مشتری، مدتزمان بیشتر برای گارانتی مطلوبتر است، اما از دید شرکت های ارائه دهنده سرویس، گارانتی کوتاه تر، کم ریسک تر خواهد بود. در ایران، به طور معمول گارانتی گوشی به مدت ۱۲ الی ۱۸ ماه ارائه میشود.
آیا در ایران، گارانتی گوشی سامسونگ و گارانتی گوشی شیائومی ارائه می شود؟
در بسیاری از کشورهای جهان، شرکت های سازنده گوشی مستقیماً موبایلهای تولیدی خود را گارانتی میکنند. مثلاً اگر فردی در خارج از کشور به خدمات گارانتی گوشی سامسونگ نیازمند باشد، در بازهی زمانی که مشمول گارانتی است، میتواند به نمایندگیهای رسمی سامسونگ مراجعه کند. اما در ایران، پس از وضع تحریمها و خروج شرکتهایی مانند سامسونگ از کشور، خدمات گارانتی گوشی موبایل توسط شرکتهای ثانویهای همچون سپهر تعامل سرویس ارائه میشود.
شما میتوانید جهت دریافت بهترین گارانتی گوشی موبایل و گارانتی گوشی سامسونگ یا گارانتی گوشی شیائومی با شماره 02188300000 تماس حاصل نمایید یا به سایت سپهر تعامل به آدرس https://sepehrtaamol.com/ مراجعه کنید. آدرس شرکت گارانتی سپهر تعامل: تهران، خیابان ایرانشهر، خیابان کلانتری، پلاک 41 است.
توجه! این مطلب یک رپورتاژ آگهی است و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده نگارش شده است.
آی تی جو مسئولیتی در قبال صحت و سقم محتوای تبلیغاتی ندارد.