Web Analytics Made Easy - Statcounter

فروش کنسول نینتندو سوئیچ از 132 میلیون دستگاه گذشت

نینتندو سوئیچ - سوییچ - nintendo switch

نتایج مالی سه ماهه نینتندو نشان می‌دهد که مجموع فروش کنسول بازی نینتندو سوییچ از مرز 130 میلیون دستگاه عبور کرده است.

تا 30 سپتامبر 2023، تعداد کنسول‌های نینتندو سوییچ فروخته شده (شامل سه مدل معمولی، سوئیچ لایت و سوئیچ OLED) به 132/46 میلیون دستگاه رسیده است که نسبت به 129/53 میلیون در سه ماهه قبلی افزایش یافته است.

به‌علاوه، تعداد فروش کلی نرم‌افزار در سوییچ اکنون به 1/133 میلیارد واحد رسیده است که به راحتی از 948/76 میلیون دستگاه نینتندو DS بالاتر است.

موفقیت بازی‌هایی مانند The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom (که تقریباً 20 میلیون نسخه از آن فروخته شده است) به نینتندو کمک کرد تا فروش سخت‌افزاری خود را در دو فصل اول با 2/4 درصد افزایش به 6/86 میلیون واحد افزایش دهد. با این حال نینتندو عمدتاً به دلیل تفاوت در نرخ ارز، انتظار سودی بیشتر از پیش‌بینی‌های خود دارد و همچنین پیش‌بینی مالی خود را بر این اساس اصلاح کرده است.

فروش مدل‌های مختلف نینتندو سوئیچ

افرادی که اخیراً سوئیچ خریداری کرده اند کاملاً مدل OLED را ترجیح داده‌اند. در ادامه میزان فروش کنسول‌های خانواده سوییچ برای شش ماه اول سال مالی 2024 نینتندو (از آوریل 2023) آمده است:

مجموع فروش نینتندو سوییچ در شش ماهه اول: ۶/۸۴ میلیون

مجموع فروش سوئیچ مدل استاندارد در شش ماهه اول: ۱/۲۵ میلیون

مجموع فروش سوئیچ مدل OLED در شش ماهه اول: ۴/۶۹ میلیون

مجموع فروش سوئیچ مدل لایت در شش ماهه اول: 0/9 میلیون

پرفروش‌ترین کنسول‌های نینتندو در تاریخ

سوییچ همچنان با حدود ۲۲ میلیون فروش کمتر نسبت به نینتندو دی اس در رده دوم جدول فروش این برند قرار دارد. وضعیت این رده بندی تا 30 سپتامبر 2023 (۸ مهرماه ۱۴۰۲) به این صورت است:

کنسولتعداد فروش
نینتندو دی اس154.02 میلیون
نینتندو سوئیچ132.46 میلیون
گیم بوی118.26 میلیون
Wii101.63 میلیون
گیم بوی Advance81.51 میلیون
3DS75.94 میلیون
فامیکام61.91 میلیون
سوپرفامیکام49.10 میلیون
نینتندو 6432.93 میلیون
گیم‌کیوب21.74 میلیون
Wii U13.56 میلیون

البته این ارقام برای تاریخ 8 مهرماه هستند و تأثیر فروش بازی سوپر ماریو واندر (Super Mario Wonder) در این ارقام منعکس نشده است و باید تا گزارش بعدی نینتندو منتظر بمانیم تا تأثیر این بازی در فروش نینتندو سوئیچ را ببینیم. عرضه‌ی بازی‌های جدید سوییچ (از جمله بازی Super Mario RPG)، و تمرکز بازاریابی این شرکت در تعطیلات، بر فروش کنسول بسیار تأثیر می‌گذارد.

نینتندو اخیرا چند پکیج سخت‌افزاری/نرم‌افزاری جدید را پیش از دوره پر سود جمعه سیاه معرفی کرده است و از طرفی شایعات نشان می‌دهد، این ممکن است آخرین فصل نینتندو سوییچ به عنوان تنها کنسول این شرکت باشد و احتمالاً نینتندو به دنبال گرفتن حداکثر فروش از این محصول خواهد بود.