گوگل از سال گذشته، اپل را تحت فشار قرار داده است تا استاندارد RCS را بپذیرد و به شکستن دیوارهای بین پلتفرمهای پیامرسانی کمک کند. اما اپل در مخالفت خود سرسختانه باقی مانده است و تیم کوک، مدیرعامل این شرکت اخیراً گفته است که «دوست دارد شما را به یک کاربر آیفون تبدیل کند.» اکنون مارک زاکربرگ مدیرعامل متا از تبلیغاتی برای ویژگیهای واتساپ استفاده می کند تا بار دیگر سرسختی اپل محک بخورد.
روز دوشنبه، زاکربرگ این بیلبورد جدید واتساپ را که در ایستگاه پن در نیویورک نمایش داده شده است، در اینستاگرام به اشتراک گذاشت. این تبلیغ بحث جاری حباب سبز-حباب آبی را به سخره می گیرد و به مردم پیشنهاد می کند در عوض به «حباب خصوصی» واتساپ روی بیاورند. اگرچه این تبلیغ کنایه به iMessage را در زمینه مطرح میکند، کپشن زاکربرگ برای پست اینستاگرام مستقیماً خطاب به اپل استفاده میشود.
مدیر عامل متا میگوید به لطف رمزگذاری انتها به انتها (End-to-End)، که حتی در گروههای چت هم وجود دارد، واتس اپ خصوصی تر از iMessage است. او همچنین نشان میدهد که برخلاف iMessage چگونه پشتیبانگیریهای واتساپ به صورت سرتاسری رمزگذاری میشوند.
ویل کاتکارت، رئیس واتساپ، در مجموعهای از توییتها به جزئیات بیشتری پرداخت و توضیح داد که مردم به دلیل نحوه عملکرد iMessage به ارسال پیامک ادامه میدهند، حتی اگر گزینههای امنتری مانند واتساپ وجود داشته باشد. او همچنین سایر ویژگیهای حریم خصوصی را که iMessage نمیتواند با آنها رقابت کند، مانند فایلهای حذف شونده و پیامهای ناپدید شونده، برجسته میکند.
واتساپ ۲ میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد، اما محبوبترین سرویس پیامرسانی در ایالات متحده نیست. سخنگوی این شرکت میگوید که این کمپین تبلیغاتی جدید در تلویزیون، ویدئوهای دیجیتال، فضای باز و رسانه های اجتماعی در سراسر ایالات متحده نیز نمایش داده میشود.