طبق استوری اینستاگرام مارک زاکربرگ، آخرین بهروزرسانی اینستاگرام با افزودن یک نقشه قابل جستجو که به شما امکان میدهد «کسبوکارهای محلی در نزدیکی خود را کشف کنید»، یافتن مشاغل یا جاذبههای محلی را برای کاربران آسانتر میکند. این نقشه فهرستی از مکانهای اطراف را به شما نشان میدهد و به شما امکان میدهد پستهای مربوط به مکان خاصی را ببینید یا فقط انواع خاصی از کسب و کار مدنظر خود را ببینید.»
چگونه وارد نقشه اینستاگرام شویم؟
چند راه برای رسیدن به نقشه وجود دارد؛ اگر شخصی مکانی را در یک پست یا استوری به عنوان لوکیشن انتخاب کرد، می توانید به آن وارد شوید و “مشاهده موقعیت مکانی” را بزنید تا به صفحه مکان برسید. اگر روی نقشه حرکت کنید، میتوانید منطقه را جستجو کنید تا ببینید چه کسبوکارهایی در این نزدیکی است.
همچنین می توانید مکانها (از جمله کل شهرها) را در بخش اکسپلور جستجو کنید. با ضربه زدن روی یک نتیجه جستجوی مکان، به نقشه آن مکان خواهید رفت.
س از جستجوی یک منطقه، میتوانید از فیلترها برای محدود کردن نتایج جستجو استفاده کنید تا فقط رستورانها، کافهها، پارکها یا انواع دیگر مکانها را ببینید. همچنین اگر میخواهید بعداً آنها را بررسی کنید، میتوانید مکانها را ذخیره کنید. (با رفتن به پروفایل خود، ضربه زدن به منو در بالا سمت راست و در بخش Saved به مکانهای ذخیره شده دسترسی پیدا میکنید.)
این شرکت آزمایش نقشه به روز شده را سال گذشته در برخی کشورها آغاز کرد، اما طبق گزارش زاکربرگ در روز سه شنبه، اکنون به طور گسترده در دسترس است.
تلاش اینستاگرام برای جلب رضایت مشاغل
اینستاگرام در ماههای اخیر چندین ویژگی تجارت الکترونیک را به برنامه خود اضافه کرده است و ویژگی نقشه، حرکتی دیگر از این پلتفرم برای جلب رضایت کسبوکارها، به نظر میرسد. با توجه به اینکه اپلیکیشن فیسبوک از قبل انواع خاصی از مشاغل را در صفحات خود پیشنهاد میکند و با توجه به تعداد ویژگیهایی که متا بین پلتفرمهای خود به اشتراک گذاشته است، لزوماً تعجبآور نخواهد بود اگر در آینده نزدیک شاهد نمایان شدن ویژگی نقشه مشابه در سایر برنامههای متا باشیم.