اپلیکیشن اینستاگرام یک شبکه اجتماعی با قابلیتهای فوق العاده است و توانسته در دهههای اخیر، محبوبیت بیش از حدی در بین تمام مردم دنیا مخصوصاً کشور ایران پیدا کند.
با نگاهی به آمارهای کاربران این شبکه اجتماعی، میتوانیم متوجه شویم که چرا راه اندازی یک کسب و کار در این اپلیکیشن، جذب مشتری و تبلیغات در آن بسیار مهم است. طبق آخرین آمارها، باید عنوان نمود کاربران اینستاگرام در دنیا چیزی حدود ۱میلیارد و ۳۶۸ هزار نفر میباشند و ۲۴ میلیون نفر از این کاربران، ایرانی هستند.
با یک محاسبه بسیار ساده میتوان متوجه شد که اگر بتوانید فقط ۱ درصد از این مخاطبان را به سمت کسب و کار خود جذب کنید، چه تحول عظیم و فوق العادهای را در درآمد خود خواهید دید. اما مهمترین مسئله این است که چگونه میتوانیم در این پلتفرم که بیش از میلیونها کاربر فعال دارد بیشتر دیده شویم؟ آیا برای صفحه اینستاگرام به تبلیغات نیاز داریم؟ بهترین روش تبلیغات اینستاگرام چیست؟ همه اینها سوالاتی هستند که ذهن هر فردی را قبل از شروع به فعالیت در اینستاگرام به خود جذب میکند.
چرا انجام تبلیغات در اینستاگرام اهمیت دارد؟
انجام تبلیغات برای صفحه اینستاگرام یکی از روشهای بسیار عالی برای افزایش مشتریان و افزایش میزان درامد است. برای این که بتوانید در این پلتفرم نسبت به سایر رقبا پیشی بگیرید، رشد بیشتری داشته باشید و درامد بهتری کسب کنید، نیازمند انجام تبلیغات برای بهتر دیده شدن صفحه اجتماعی خود هستید. مزایای تبلیغات صفحه اینستاگرام چیست و چرا باید برای صفحه اینستاگرام خود تبلیغات انجام دهیم؟
افزایش فالوور و کسب درامد
از طریق تبلیغات میتوانید مخاطبان جدیدی جذب کنید و از طریق فروش محصولات و یا خدماتتان به این مخاطبان، به فروش بالاتری میرسید. حال این تبلیغات میتواند به شیوههای مختلفی مانند ساخت تیزر تبلیغاتی ، اجرای کمپینهای فوق العاده و… باشد.
افزایش اعتماد مخاطبان
افزایش تعداد مخاطبان منجر به افزایش تعداد بازدیدها خواهد شد و در نتیجه به طور غیر مستقیم باعث افزایش اعتماد مخاطبانی میشود که قصد خرید از شما را دارند. در واقع، اعتماد مشتریان مساوی است با فروش بیشتر.
دیده شدن صفحه
با افزایش میزان تعاملات شما، صفحه کسب و کارتان توسط اینستاگرام به مخاطبان بیشتری نشان داده خواهد شد. همانطور که در قسمت قبلی به آن اشاره نمودیم؛ یکی از روشها برای بهتر دیدن شدن صفحه اجتماعی در اینستاگرام تبلیغات است. با استفاده از تبلیغات میتوان به نتایج فوق العادهای رسید. در ادامه به بررسی بهترین و موثرترین روشهای تبلیغاتی و همچنین روشهای بهینه سازی صفحه در اینستاگرام میپردازیم.
برگزاری مسابقه یا چالش
برگزاری مسابقه یا چالش، عموما توسط مدیر صفحه اینستاگرام برگزار میشود. مسابقات اینستاگرامی میتواند به روشهای بسیار متفاوتی برگزار شود و جزئیات برگزاری این مسابقات، بستگی به شخص برگزار کننده دارد. مسابقات میتواند با هدف جذب فالوور و یا افزایش تعداد بازدید صفحه باشد. فردی که مسابقه را برگزار میکند باید شرایط شرکت در آن و همچنین جوایز را از طریق پست و یا استوری به مخاطبان خود اعلام کند. گاها افراد برای تعیین برندگان قرعه کشی میکنند و یا با توجه به شرایط مسابقه، برنده را اعلام میکنند. برگزاری مسابقات اینستاگرامی همیشه یک روش تبلیغاتی پر هیجان و جذاب برای مخاطبان بوده است. حتما شما هم حداقل یکبار ترغیب شدهاید تا در این مسابقات شرکت کنید و برنده جایزهای شوید که توسط مدیران صفحه مشخص شده است. پس پیشنهاد میکنیم حتما از این روش برای تبلیغ پیج اینستاگرام خود استفاده کنید. مهمترین دستاوردهای این روش تبلیغاتی، افزایش بی نظیر نرخ تعامل و افزایش تعداد مخاطبان با شما است.
تبلیغات توسط اینفلوئنسرها
تبلیغات از طریق بلاگرها و اینفلوئنسرها یکی از محبوبترین روشهای تبلیغات برای صفحههای اینستاگرامی است. بلاگرها و اینفلوئنسرها افرادی هستند که مخاطبان بسیار زیادی دارند و در بین مخاطبان صفحه خود از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. این افراد با تعریف و تمجید از محصولات و یا خدمات شما از طریق تبلیغات در استوری یا پستها، میتوانند باعث ترغیب مخاطبان برای خرید محصولات یا خدمات شما شوند و این روش، یک روش بسیار عالی برای معرفی پیج اینستاگرام و محصولات شما است. در اصل باید گفت شما از شهرت و اعتبار این افراد برای فروش بیشتر خود بهره میگیرید.
روشهای تبلیغاتی بلاگرها میتواند متفاوت باشد و بسته به روش تبلیغ بر اساس فالوورهای بلاگر، محل زندگی بلاگر و … متفاوت باشد. برای تبلیغات محصولاتتان توسط اینفلوئنسرها باید به نکات کلیدی دقت کنید که به طور خلاصه شامل:
- بلاگر مورد نظر باید مخاطبان هدف شما را داشته باشد.
- بلاگر از ویو و فالوور فیک استفاده نکند.
- نرخ تعامل پیج بلاگر بالا باشد و فالوور فیک نداشته باشد.
جذب مخاطبان از طریق بهینه سازی اکانت اینستاگرامتان
اولین و مهمترین کاری که مدیران صفحات اینستاگرامی باید انجام دهند بهینه سازی و زیبا سازی پروفایل است. زمانی که مخاطبین وارد صفحه شما میشوند ابتدا یک نگاه اجمالی کلی به صفحه شما میکنند. اگر مطالب برای مخاطب مفید و سودمند باشد و ظاهر پیج به گونهای باشد که برای مخاطبان گیرا باشد، شروع به دنبال کردن صفحه شما میکنند. داشتن یک پروفایل حرفهای یک قدم بزرگ برای جذب مخاطب است. همچنین، قسمت بیوگرافی با ۱۵۰ کاراکتر حد مجاز یک قسمت مهم و حیاتی در قسمت پروفایل است و میتوانید در این بخش یک توضیح مختصر در رابطه با کسب و کارتان قرار دهید.
تبلیغات از طریق پست و ریلز
به اشتراک گذاشتن پست و ریلزهای خلاقانه و با کیفیت از خدمات یا محصولاتتان میتواند یک تبلیغ بدون هزینه با بازدهی بسیار عالی برای صفحه اینستاگرامتان باشد. از آنجایی که مخاطبان ابتدا با تصویر مواجه میشوند و سپس به سراغ خواندن کپشن و توضیحات میروند، بهتر است سعی کنید تا با بالاترین کیفیت تصاویر را منتشر کنید. در قسمت کپشن میتوانید از ترفند کال تو اکشن استفاده کنید و از مخاطبان دعوت کنید تا به قسمت پروفایل شما بروند تا با کسب و کار شما بیشتر آشنا شوند. نتیجه این عمل افزایش فالوور و افزایش میزان بازدید است.
هشتگ گذاری
بسیاری از مخاطبان برای پیدا کردن پیج مورد نظرشان و یا برای خرید محصولات خاصی در اینستاگرام، از قسمت سرچ و سپس از طریق نوشتن هشتگ مورد نظر به جستجو میپردازند. در این قسمت تمامی پستهای اینستاگرامی که در قسمت کپشن خود از هشتگ مربوطه استفاده کرده اند نمایش داده میشوند. سعی کنید در قسمت کپشن از هشتگهای مرتبط با موضوع پیج و پست استفاده کنید و بازدیدهای عالی کسب کنید. این روش یک روش تبلیغاتی بسیار راحت و بدون هزینه است.
کامنت گذاری
درج کامنتهای تعاملی یا تبلیغاتی در زیر پستهای همکارانتان یا پیجهای اینستاگرامی با فالوورهای بالا میتواند به دیده شدن کسب و کار شما در این صفحات کمک کند. همچنین گذاشتن کامنت، نرخ تعامل پیج اینستاگرامتان را بالا میبرد و باعث میشود صفحه شما به افراد بیشتری توسط خود اینستاگرام معرفی شود.
استفاده از پلتفرمهای دیگر
استفاده از دیگر پلتفرمها مانند تلگرام، واتساپ و وبسایت برای تبلیغ پیج اینستاگرامتان یک ایده عالی است. با این روش میتوانید مخاطبان جدیدی را جذب کنید که تا به حال با صفحه اینستاگرام شما اشنایی نداشتند.
تبلیغات اسپانسری
این روش تبلیغاتی توسط خود اینستاگرام انجام میشود. برای انجام این نوع از تبلیغات ابتدا باید نوع صفحه اینستاگرامتان را به بیزینس اکانت تغییر دهید و همچنین به یک حساب فیسبوک نیاز دارید.
هزینه تبلیغات اینستاگرامی
پیش از هر چیز باید بدانید که تبلیغات در اینستاگرام باید کاملا اصولی انجام شود. اگر تبلیغات اصولی و هدفمند نباشد باعث هدر رفتن هزینهها و گاها باعث افت صفحه میشود. هزینه تبلیغاتی که در اینستاگرام توسط اینفلوئنسرها و بلاگرها انجام میشود با توجه به معیارهای مختلفی تعیین قیمت میشود.
- زمان انتشار پست
- نوع پست یا استوری
- کشوری که بلاگر در آن زندگی میکند.
- میزان فالوور بلاگر
- میزان تعامل پیج بلاگر و …
حرف آخر
در بین روشهای نام برده شده برای تبلیغ پیج اینستاگرام برخی از روشها کاملا رایگان و بدون هزینه و برخی با پرداخت هزینه امکان پذیر هستند. تمام روشهای نام برده شده موثر هستند و بدون شک میتوانید از این روشهای تبلیغاتی مخاطبان بسیاری جذب کنید. باید بدانید که هر روش تبلیغاتی مزیتهای خاص خود را دارد و میتوانید با استفاده ترکیبی از تمام روشهای تبلیغاتی به رشد بی نظیر صفحه اینستاگرامتان کمک کنید. امیدواریم با خواندن جزئیات در رابطه با بهترین روشهای تبلیغات در اینستاگرام بتوانید بهترین نتیجه را در این شبکه اجتماعی کسب کنید.