Web Analytics Made Easy - Statcounter

گوگل پس از یک دهه، لوگوی خود را به‌روزرسانی کرد

گوگل پس از ۱۰ سال، آیکون چندرنگ «G» خود را با طراحی گرادیانی و پویاتر به‌روزرسانی کرد.

لوگوی جدید گوگل

پس از نزدیک به ۱۰ سال، گوگل آیکون معروف خود را به‌روزرسانی کرده است.

آخرین بار در ۱ سپتامبر ۲۰۱۵، گوگل با معرفی تایپ‌فیس جدیدی به نام Product Sans، لوگوی نوشتاری خود را تغییر داد. در همان زمان، آیکون «G» نیز دگرگون شد و از حرف کوچک سفید «g» بر زمینه آبی، به طراحی دایره‌ای و چندرنگی‌ای که اکنون می‌شناسیم، تبدیل شد.

در طراحی جدید، دیگر خبری از چهار بخش رنگی مجزا نیست. در عوض، قرمز به زرد، زرد به سبز و سبز به آبی محو می‌شود. این طراحی جدید رنگارنگ‌تر و پویاتر به‌نظر می‌رسد و با گرادیان گرافیکی گوگل جمینای هم‌راستا است؛ گرادیانی که در حالت هوش مصنوعی (AI Mode) جست‌وجو نیز دیده می‌شود.

از دیروز، این آیکون جدید در اپلیکیشن Google Search برای iOS قابل مشاهده است. همچنین در نسخه 16.18 (بتا) اپلیکیشن گوگل برای اندروید نیز در دسترس قرار گرفته است. این تغییر بسیار جزئی است و ممکن است در نگاه اول به چشم نیاید؛ به‌ویژه اگر تنها از طریق صفحه اصلی یا نوار آدرس مرورگر با آن روبه‌رو شوید.

در حال حاضر، نشانه‌ای از تغییر در لوگوی اصلی شش‌حرفی گوگل وجود ندارد و هنوز مشخص نیست که آیکون سایر محصولات نیز تغییر خواهند کرد یا خیر. با این حال، احتمال دارد که برخی دیگر از لوگوهای چهاررنگ گوگل، مانند Chrome یا Maps، به همین سبک گرادیانی طراحی شوند.