نظرسنجی اخیر نشان میدهد که گوگل درایو با اختلاف زیادی محبوبترین ارائهدهنده فضای ذخیرهسازی ابری است که توسط حدود 44/1 درصد از پاسخدهندگان نظرسنجی استفاده میشود.
رقابت سرویسهای ذخیرهسازی ابری
در حال حاضر رقابت بسیار گستردهای در بازار ذخیرهسازی ابری وجود دارد. به عنوان مثال، اپل امسال دامنه iCloud را گسترش داده است و مجموعه ای از ویژگیهای متمرکز بر حریم خصوصی را معرفی کرده است. Dropbox و OneDrive نیز رقبای دیرینهای هستند که در تعقیب گوگل درایو هستند.
میزان تسلط گوگل در این بخش، بسیار قابل توجه است و ارزش تامل دارد. علت این امر تمایل گوگل درایو به ارائه خدمات تقریباً به صورت رایگان و بهکارگیری آن به صورت پیشفرض در اندروید و اکوسیستمهای دیگر گوگل است.
سهم هر یک از سرویسهای ذخیرهسازی ابری چقدر است؟
طبق نظرسنجی، حدود 44٪ از پاسخ دهندگان از خدمات رایگان یا پولی گوگل درایو استفاده میکنند و پس از آن iCloud (31.2 کاربران )، وان درایو (11.2٪ کاربران)، دراپ باکس (6.8٪ کاربران) قرار دارند. سپس بقیه سرویسهای ذخیره سازی روی هم 6.8٪ باقی مانده را تشکیل میدهند.
انحصاریسازی برگ برنده آی کلود
حضور آی کلود (iCloud) با این اختلاف نسبت به وان درایو در رتبه دوم کمی تعجب برانگیز است. شما به وضوح میتوانید تأثیر مشتریان آیفون و مک اپل و استفاده از خدمات یکپارچه را ملاحظه کنید.
میزان استفاده کاربران از فضای ذخیرهسازی ابری
طبق نظرسنجی صورت گرفته، از نظر فضای ذخیره سازی، حدود 55.4 درصد از 1 گیگابایت تا 100 گیگابایت، 30.8 درصد اطلاعی ندارند که چه میزان از فضای ذخیرهسازی استفاده میکنند و 13.8 درصد از 101 گیگابایت تا 1 ترابایت یا بیشتر استفاده میکنند.