مایکروسافت برای دومین سال متوالی نتوانسته است به هدف خود در افزایش تعداد مشترکین ایکس باکس گیم پس دست یابد.
پرونده مالی جدیدی که توسط این شرکت تهیه شده است، اطلاعاتی را در مورد هدف سالانه مدیرعامل ساتیا نادلا و سایر مدیران کلیدی مایکروسافت ارائه میدهد.
برای رسیدن به هدف، مایکروسافت باید نرخ رشد 72/88 درصدی در تعداد مشترکین گیم پس را برای سال مالی به دست میآورد.
با این حال، علیرغم این که تعداد مشترکین همچنان به رشد خود ادامه داده است، این نرخ تنها 28/07 درصد بود.
این دومین باری است که نرخ رشد گیم پس نتوانست به اهداف مدنظر مایکروسافت برسد. در سال مالی 2021 هدف رشد 47/79 درصدی بود، اما در نهایت رشد 37/48 درصدی حاصل شد.
این در حالی است که در سال 2020 اهداف مایکروسافت محقق شده بود؛ هدف رشد 71 درصدی و نتیجه رشد 85/75 درصدی بود.
فیل اسپنسر، رئیس بخش بازیهای مایکروسافت، اوایل این هفته توضیح داد که رشد گیم پس روی کنسول در حال کاهش است.
اسپنسر در سخنرانی اخیر خود گفت:«من شاهد کاهش رشد گیم پس بودهام، عمدتاً به این دلیل که ما به تقریباً همه افرادی که میخواهند مشترک این سرویس شوند، دست یافتهایم.»
طبق گفته مایکروسافت، از ژانویه 2022، گیم پس بیش از 25 میلیون مشترک دارد. این شرکت اخیراً به عنوان بخشی از تحقیقات بریتانیا در مورد خرید اکتیویژن ادعا کرده است که حداقل 63 میلیون کنسول فروخته شده دارد.
در همان مصاحبه، اسپنسر ادعا کرد که درآمد مایکروسافت از سرویس گیم پس 10 الی 15 درصد از درآمد کلی ایکس باکس است و این سرویس برای شرکت سودآور است.
مدیر بخش گیمینگ مایکروسافت همچنین اعلام کرد که قیمت کنسولهای ایکس باکس، بازیها و اشتراکها در آینده ممکن است افزایش یابد.
مایکروسافت و پلیاستیشن پیش از این نیز اشاره کرده بودند که از نظر آنها، اشتراکهایی نظیر گیم پس و پلیاستیشن پلاس، مدل غالب فروش در بازیهای ویدیویی نخواهند بود.