Web Analytics Made Easy - Statcounter

توییت جنجالی ایلان ماسک، درآمد سالانه ایکس را 75 میلیون دلار کاهش داد

حمایت ایلان ماسک از یک توییت نژادپرستانه باعث شد ده‌ها شرکت بزرگ همکاری خود با این پلتفرم را متوقف کنند
سقوط ایکس با ایلان ماسک - The fall of X with Elon Musk

شبکه اجتماعی ایکس که هنوز هم بیشتر کاربران آن را توییتر صدا می‌زنند، با یک بحران بزرگ مواجه است؛ بیش از 100 تبلیغ‌کننده به خاطر حمایت از نژاد پرستی همکاری خود با این پلتفرم را متوقف کرده یا کاهش داده‌اند. به گزارش نیویورک تایمز این شرکت می‌تواند تا 75 میلیون دلار درآمد تبلیغاتی را در سال جاری از دست بدهد.

اسناد منتشر شده توسط نیویورک تایمز ضرر تجاری هنگفت ایکس از خروج این برندها را نشان می‌دهد. این اتفاق به خاطر حمایت ایلان ماسک از یک توییت نژادپرستانه و ضدیهودی آغاز شد.

مدیا مترز (Media Matters)، یک گروه نظارت بر رسانه، نمایش تبلیغات شرکت‌های بزرگ از جمله اپل در کنار توییت مذکور را بولد کرد.

به دنبال این ماجرا ایکس از مدیا مترز شکایت کرد و ادعا کرد که این تصاویر را برای آسیب رساندن به شهرت این شبکه اجتماعی منتشر کرده است.

لیندا یاکارینو، مدیرعامل ایکس، در وبلاگ خود از شرکتش دفاع کرد و گفت که تنها Media Matters و یک شخص دیگر، تبلیغ اپل را در کنار محتوای مذکور دیده‌اند.

ایلان ماسک نیز از خود دفاع کرد و اظهار داشت که نژادپرست و یهودی‌ستیز نیست و بهترین‌ها را برای بشریت آرزو می‌کند.

شرکت‌های بزرگی که تبلیغات در ایکس را متوقف کردند

در پی این جنجال برخی از بزرگ‌ترین نام‌ها در دنیا، تبلیغات خود را در ایکس متوقف کرده‌اند. آی بی ام، اپل و دیزنی جزو اولین شرکت‌هایی بودند که این کار را انجام دادند. لاینزگیت، استودیوی فیلمسازی، اعلام کرد که توییت ماسک دلیل تعلیق کمپین‌هایش بوده است. یوبی‌سافت، سازنده پیشرو بازی های ویدیویی، نیز تبلیغات خود را از ایکس پس گرفت. Airbnb نیز بیش از یک میلیون دلار تبلیغات در X را متوقف کرده است و نتفلیکس 3 میلیون دلار از تبلیغات خود را کاهش داده است. شرکت‌های زیرمجموعه مایکروسافت نیز کمپین‌های خود را لغو و 4 میلیون دلار از درآمد ایکس را کاهش داده‌اند. برندهای معروفی مانند اوبر و کوکاکولا نیز تبلیغات خود را در ایکس متوقف کرده‌اند.