
روشهای تبلیغاتی بسیاری در بازار وجود داشته که این تنوع هم میتواند به نفع کاربران بوده و هم آنها را کمی گیج و سردرگم کند. بدیهی است که تمامی افراد، برای رشد و ترقی در زمینه فعالیت خود و شناخته شدن در بین مخاطبان هدف، به دنبال بهترین روش برای تبلیغات باشند. امروزه هم رایجترین و مرسومترین روشهای تبلیغاتی بازار، مربوط به تبلیغ در گوگل، تبلیغات در اینستاگرام و ارسال اساماس انبوه است. اگر در دیجیتال مارکتینگ تجربه و دانش کافی نداشته و به دنبال این هستید که بدانید بهترین روش برای کسبوکار و مخاطب هدف شما کدام است، ادامه این مطلب را به هیچ عنوان از دست ندهید. چرا که انتخاب درست هر کدام از این روشها اهمیت زیادی داشته و در صورتی که انتخاب مناسبی نداشته باشد، علاوه بر هدر رفتن بودجه، وقت و انرژی خود را هم هدر داده و دیگر نمیتوانید روی پیشرفت شخصی خود تمرکز کنید.
معرفی تبلیغات در اینستاگرام
اینستاگرام یکی از محبوبترین شبکههای اجتماعی در بین کاربران مختلف سراسر جهان است. این پلتفرم بستری را فراهم کرده است که مردم میتوانند علاوه بر سرگرم شدن، یادگیری مطالب جدید و همچنین تعامل با کاربرهای مختلف، با کسبوکارهای بسیاری هم آشنا شوند. مشاغل مختلف میتوانند از طریق اینستاگرام، به مخاطبان گستردهای دسترسی داشته، بر اساس علایق و سلایق مخاطبان خود آنها را مورد هدف قرار داده و امکان تعامل مستقیم با آنها را داشته باشند. روشهای مختلفی برای تبلیغ در اینستاگرام وجود داشته که دو مورد از رایجترین آنها، استفاده از اینفلوئنسرها و پرداخت مبلغی به آنها برای معرفی کسبوکار شماست. اما یک روش بسیار عالی دیگر، ساخت پیج شخصی با استفاده از یک تیم تولید محتوا و ارتقای آن است. با وجود تمامی این روشهای مختلف و ویژگیهای مثبتی که اینستاگرام دارد، چالشها و محدودیتهایی هم در استفاده از آن وجود دارد. یکی از بزرگترین این چالشها که صاحبان کسبوکار با آن دست و پنجه نرم میکنند، هزینه بالای تبلیغات است. شما حتی برای رشد و ارتقای پیج شخصی خود هم باید هزینه زیادی را صرف استخدام تیم تولید محتوا کرده و این موضوع ممکن است برای تمامی افراد عملی و ممکن نباشد.

معرفی تبلیغات در گوگل
تبلیغات در گوگل و استفاده از گوگل ادز یکی از بهترین و قدرتمندترین روشهای تبلیغات آنلاین است که به کسبوکارها اجازه میدهد تا بهصورت هدفمند بتوانند تبلیغات خود را انجام دهند. در این روش تبلیغاتی، شما امکان دستهبندی مخاطبان خود از طریق کلمات کلیدی سرچشده، موقعیت جغرافیایی، زبان و سوابق سرچ را خواهید داشت. همچنین به دلیل امکان پرداخت هزینه بر اساس کلیک و تنها در صورت جذب مشتری واقعی، این روش یکی از مقرونبهصرفهترین روشهای ممکن با قیمت منطقی هم محسوب میشود. اما دقت داشته باشید که هنگام تبلیغ در گوگل، با یک چالش بسیار بزرگ روبهرو خواهید شد. این چالش، رقابت بالا بر سر کلمات کلیدی محبوب است. کسبوکارهای کوچکی که هنوز از نظر سئو قوی نبوده و رتبه بالایی ندارند، ممکن است که در دریایی از رقیبان غرق شده و دیگر امکان پیشرفت را نداشته باشند.
معرفی تبلیغاتی پیامکی
یکی دیگر از روشهای مطمئن و قدیمی برای تبلیغات کسبوکارهای مختلف، استفاده از بازاریابی پیامکی است. در این روش، کاربران میتوانند یک پنل اس ام اس تبلیغاتی تهیه کرده و با ارسال پیامک به مخاطب هدفمند، کسبوکار خود را گسترش دهند. ارسال پیامک انبوه مزایای متعددی داشته که از جمله آنها میتوان به هزینه پایین، نرخ بازدید بالا، قابلیت هدفگیری مخاطبان بهصورت منطقهای و امکان ارتباط مستمر و پایدار با مشتریان اشاره کرد. همچنین با این روش شما امکان شخصیسازی پیام، ارسال انبوه، زمانبندی و همچنین استفاده از وبسرویس پیامکی را خواهید داشت. پس در کل میتوان نتیجه گرفت که پیامک مارکتینگ، نه تنها یک گزینه مقرونبهصرفه است، بلکه هدفگذاری روی افراد را هم سادهتر کرده و میتواند به تبلیغات هدفمند کمک بزرگی کند.
کدام روش تبلیغات مناسبتر است؟
پس از آشنایی با سه مورد از رایجترین و بهترین روشهای تبلیغات، سؤال اصلی این است که کدام روش تبلیغات مناسبتر است؟ انتخاب بهترین روش تبلیغات، عمدتاً به نوع کسبوکار شما بستگی داشته و باید بدانید که کدام روش، برای زمینه حرفهای شما بهتر جواب خواهد داد. در ادامه این بخش، میتوانید مزایا و معایب کلی هر کدام از روشهای معرفیشده را مشاهده کنید.
روش تبلیغاتی | توضیحات |
تبلیغات اینستاگرامی | با توجه به هزینه و رقابت بالا، میتوان گفت که این روش برای افرادی که بودجه بالایی برای تبلیغات و شناخته شدن برند خود در نظر گرفتهاند مناسبتر است. |
تبلیغات در گوگل | این روش بیشتر مناسب کسبوکارهایی است که تیم سئوی قوی داشته و میتوانند با مدیریت کافی و کمک گرفتن از گوگل، بهراحتی در سرچ کلمات کلیدی دیده شوند. |
تبلیغات پیامکی | با توجه به نرخ بازدید بالا و هزینه کم و همچنین امکان تبلیغات هدفمند، میتوان گفت که این روش برای تمامی کسبوکارهای کوچک و بزرگ مناسب بوده و به رشد تمامی زمینهها کمک خواهد کرد. |

پس اگر به دنبال بهترین روش تبلیغات برای کسبوکار نوپای خود هستید و میخواهید با بودجه کمتری تبلیغات را شروع کنید، پیشنهاد ما این است که به سراغ ارسال پیام انبوه بروید. اما اگر روند تبلیغات برند شما همین حالا هم خوب پیش میرود و میخواهید با هزینه کردن بیشتر و استخدام تیم عالی، برند خود را در سطح ملی یا حتی جهانی معرفی کنید، میتوانید به سراغ تبلیغات در گوگل و اینستاگرام بروید.
بهترین روش برای استفاده از پنلهای پیامکی چیست؟
اگر میخواهید که کسبوکار خود را ابتدا با پیامک مارکتینگ معرفی کرده و پلهپله به سمت تبلیغات گرانقیمتتر و گستردهتر بروید، باید با راهکارهای مؤثر تبلیغات از طریق ارسال اساماس هم آشنایی کامل داشته باشید. اولین و مهمترین کار این است که قیمت پنل پیامکی را بررسی کرده و به سراغ پنلهایی بروید که تعرفههای شفافی داشته باشند. در ابتدای کار، مدیریت بودجه اهمیت زیادی دارد و نباید همینطوری بودجه خود را هدر دهید. پس از آن، مطمئن شوید که پنل انتخابی، تمامی امکانات و خدمات مورد نیاز مانند امکان زمانبندی، امکان شخصیسازی و استفاده از بانک شمارههای غنی را در اختیار شما گذاشته باشد. انتخاب یک پنل حرفهای، مهمترین و ابتداییترین قدم برای پیشرفت در این زمینه است. پس از انتخاب پنل، باید با روشها و استراتژیهای مهم برای تبلیغات در زمینه کاری خود هم به خوبی آشنایی داشته باشید.
نیازپرداز، بهترین روش پیام مارکتینگ
روشهای تبلیغاتی بسیاری مانند تبلیغ در شبکههای اجتماعی یا گوگل وجود داشته که هر کدام مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند. اما یکی از مطمئنترین روشها که میتواند موفقیت شما را تا حدود زیادی تضمین کند، روش پیامک مارکتینگ است. با انتخاب یک پنل عالی با تعرفههای مناسب و شفاف، شما هم میتوانید از مزایای متعددی مانند ارسال پیامکهای مناسبتی، ارسال پیامهای شخصیسازیشده و زمانبندیشده، برگزاری کمپینهای تبلیغاتی و همچنین ارتباط مستمر و دائم با مشتری بهرهمند شوید. یکی از پنلهایی که میتواند تمامی این اختیارات را در قالب یک محیط کاربری ساده و عالی در اختیار شما قرار دهد، پنل نیازپرداز است. برای خرید پنل شخصی خود و شروع به تبلیغات، همین امروز با ما در ارتباط باشید.