Web Analytics Made Easy - Statcounter

صندوق فروشگاهی

یکی از امکانات مهمی که صاحبان مشاغل فروشگاهی به آن نیاز دارند، صندوق فروشگاهی است. صندوق فروشگاهی می‌تواند به بخشی از راهکارهای هوشمندسازی مشاغل مختلف از جمله فروشگاه‌ها و مراکز خرید، فروشگاه تریا و آبمیوه و بستنی، شیرینی‌فروشی، طلافروشی و حتی رستوران تبدیل شود. در این مقاله، درباره صندوق فروشگاهی و دلایل وجود آن در کسب‌وکارهای مختلف می‌خوانید.

صندوق فروشگاهی چیست؟

صندوق فروشگاهی در نگاه اول یک رایانه ساده است که به سخت‌افزارهای مختلفی مانند پرینتر، کارت‌خوان و بارکدخوان متصل می‌شود. این سیستم پیشرفته امروزه به یکی از بخش‌های اصلی هر فروشگاه و کسب‌وکاری مدرنی تبدیل شده است. این سیستم کارآمد برای پردازش پرداخت‌ها و تراکنش‌های کسب‌وکار استفاده می‌شود. کافیست داده‌های مالی را در این سیستم وارد کنید تا در نهایت، رسید هر سفارش یا خرید از طریق پرینتر به دست‌تان برسد.

همه صندوق‌های فروشگاهی دارای صفحه کلید ورودی و نمایشگر لمسی هستند که برای وارد کردن اطلاعات به کار می‌روند. این ابزارهای فناورانه معمولا در کسب‌وکارهایی یافت می‌شوند که مشتریان آنها با پول نقد یا کارت اعتباری خرید می‌کنند. صندوق فروشگاهی برای کسب‌وکارهایی که نیاز به پردازش سریع تراکنش‌ها دارند، گزینه‌ای عالی است.

چرا باید از صندوق فروشگاهی استفاده کنیم؟

صندوق‌های فروشگاهی قابلیت‌ها و مزایای بسیاری برای صاحبان مشاغل مختلف دارند. این قابلیت‌ها را نمی‌توانید به‌سادگی در صندوق‌های فروش سنتی که تنها به کارت‌خوان مجهز هستند، بیابید. همین قابلیت‌ها خود دلایل محکمی هستند برای اینکه همین امروز یک صندوق فروشگاهی با برندی معتبر برای کسب‌وکار خود تهیه کنید.

۱. گزارش‌های جامع‌تر و دقیق‌تر

صندوق فروشگاهی می‌تواند به‌سرعت اطلاعات بیشتری را نسبت به سیستم‌های عادی ذخیره و مدیریت کند. این صندوق مجازی به صاحبان و مدیران مشاغل امکان می‌دهد که به‌سرعت گزارش‌های مهم را از تمام خطوط یا پایانه‌های کسب‌وکار خود تهیه کنند. همچنین، صندوق فروشگاهی این امکان را فراهم می‌کند که از هر جایی گزارش‌هایی را از پایانه‌های فروش دریافت کنید که آخرین اطلاعات درباره فروش، اقلام، گزارش‌های دوره‌ای و موارد دیگر را شامل شوند.

۲. سرعت بیشتر در پرداخت

صندوق فروشگاهی به صندوق‌دار شما این امکان را می‌دهد که با استفاده از بارکدخوان متصل به سیستم، تراکنش را به سرعت اسکن، اصلاح و تکمیل کند. سرعت این اسکن تا ۲۰ برابر بیشتر از ورود دستی داده‌ها است. به عنوان مثال، برای ورود دستی ۱۲ کاراکتر داده معمولی تقریبا ۶ ثانیه طول می‌کشد اما اگر این اطلاعات را از طریق بارکدخوان وارد کنید، حدود ۰.۳ ثانیه طول می‌کشد.

علاوه‌براین، صندوق‌های فروشگاهی حالت‌های بازپرداخت، تخلیه یا عدم فروش را به‌آسانی و با فشردن یک دکمه انجام می‌دهند. این قابلیت‌ها را می‌توان بر اساس نقش افراد مثل مدیر فروشگاه محدود کرد.

۳. افزایش دقت تراکنش‌ها

واقعیت این است که تعداد خطاهای انسانی هنگام ورود دستی داده‌های فروش در سیستم‌های نقدی چندان کم نیست. صندوق‌های فروشگاهی می‌توانند میزان این خطاها را کاهش دهند و در نهایت، به صرفه‌جویی در هزینه‌ها کمک کنند.

میزان خطا هنگام ورود دستی داده‌ها ۱ اشتباه به ازای هر ۳۰۰ کاراکتر است. میزان این خطا موقع استفاده از بارکدخوان‌های متصل به صندوق فروشگاهی ۱ خطا در هر ۱۵۰۰۰ تا ۳۶تریلیون کاراکتر اسکن شده است. این خطاها می‌توانند در طول زمان هزینه‌های بسیاری را از نظر مدت‌زمان صرف‌شده برای اصلاح داده‌ها در پی داشته باشند.

از سوی دیگر، تغییر قیمت‌ها در صندوق فروشگاهی بسیار ساده‌تر از روش‌های عادی است. با استفاده از صندوق فروشگاهی، قیمت‌ها در یک پایگاه داده ذخیره می‌شوند و به‌راحتی با اسکن بارکد یا فشردن یک دکمه قابل اصلاح هستند. با استفاده از صندوق‌های فروشگاهی می‌توانید قیمت یک کالا را در تمام پایانه‌ها با تغییر قیمت فقط یک بار در دفتر پشتیبانی تغییر دهید. برخی از سیستم‌های صندوق فروشگاهی نیز این قابلیت را دارند که برچسب‌های قفسه‌ای را برای اقلام خود نصب کنید تا قیمت جدید مستقیما از دفتر پشتیبانی به نمایش دربیایند و نیازی به گذاشتن برچسب قیمت برای هر کالا نداشته باشید.

۴. بررسی بهتر موجودی

صندوق فروشگاهی به شما این امکان را می‌دهد که موجودی انبار را با دقت بسیار بیشتری نسبت به سیستم‌های صندوق‌داری سنتی بررسی کنید. با یک صندوق فروشگاهی می‌توانید تعداد کالاهای فروخته شده را به دقت بررسی کنید. با کمک این سیستم می‌توانید از این داده‌ها برای گزارش تعداد بسیار دقیق موجودی و اطلاعات دقیق درباره جابه‌جایی محصولات استفاده کنید.

بیشتر سیستم‌های صندوق فروشگاهی به شما این امکان را می‌دهند که با استفاده از همین سیستم بررسی و شمارش موجودی خود را انجام دهید. در سیستم صندوق‌داری سنتی، باید داده‌های فروش را از بخش رجیستری خارج کنید و آنها را به صورت دستی در برنامه‌ای مانند اکسل وارد کنید. بعد از آن، می‌توانید موجودی و فروش محصولات خود را متوجه شوید. یک صندوق فروشگاهی این فرایند را خودکار می‌کند تا مجبور به ورود دستی داده‌ها نباشید.

۵. صندوقی همگام با رشد کسب‌وکار شما

برخلاف روش‌های سنتی، صندوق‌های فروشگاهی مدرن می‌توانند خود را با رشد کسب‌وکار شما هماهنگ کنند. بسیاری از لوازم جانبی، افزونه‌ها و ماژول‌های به‌روز دنیا را می‌توانید به این صندوق متصل کنید تا شما نیز مثل کسب‌وکارهای موفق و بزرگ هماهنگ با آخرین فناوری‌های روز دنیا حرکت کنید.

کلام آخر

صندوق فروشگاهی ابزاری پیشرفته و مدرن برای هوشمندسازی کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک است. این سیستم پیشرفته می‌تواند به کسب‌وکار شما رونق ببخشد. بااین‌حال، مدیران خوش‌فکر برای هوشندسازی کسب‌وکار خود تنها به این صندوق اکتفا نمی‌کنند. برای اینکه کسب‌وکار شما مدرن و پررونق باشد و مشتریانتان تجربه خریدی لذت‌بخش داشته باشند، می‌توانید از راهکارهای فناوری دیجیتال ساینیج نیز در کنار این صندوق استفاده کنید.

وجود کیوسک‌های خودسرویس مانند کیوسک سفارشگیر و کیوسک پرداخت و نمایشگرهای تجاری می‌تواند فضای کسب‌وکار شما را مطابق با آخرین استانداردهای روز دنیا کند. کیوسک‌های فضای بسته با کاربردهای پرداخت و سفارش‌دهی می‌توانند به افزایش دقت، سرعت و سهولت خرید و فروش‌های شما منجر شوند. نمایشگرهای تجاری نیز می‌توانند در بخش‌های مختلف کسب‌وکار برای نمایش تبلیغات یا اطلاعاتی مانند آخرین تخفیف‌ها، قیمت محصولات و موجودی انبار به کار روند.

برای هوشمندسازی مشاغل مختلف، استفاده از راهکارهای هوشمند در کنار صندوق فروشگاهی کافی نیست. شما باید برای این کار سراغ نام‌های معتبر و قابل اطمینان بروید. دیجی سان استارتاپی دانش‌بنیان با بیش از ۱۰ سال سابقه فعالیت موفق است. این استارتاپ باسابقه با تکیه بر اراده جوانان ایرانی و استفاده از آخرین فناوری‌های روز دنیا به شما کمک می‌کند تا در کسب‌وکار خود بهترین باشید. کافیست با کارشناسان بخش فروش دیجی سان تماس بگیرید تا به شما در هوشمندسازی کسب‌وکارتان به بهترین و مؤثرترین روش ممکن کمک کنند.